Gå til innhold

Fluer tåler latterlig mye, historien om Anton.


Neppe

Anbefalte innlegg

Fluer er borti mye rart... Faren min, som er lege, mener det er viktig, hvis man skal regne seg som et noenlunde renslig menneske, å vaske hendene når man har tatt i en flue.

 

Jeg har aldri tenkt på å ha oversikt over hvert flueindivid. Er det virkelig overkommelig når alle ser så like ut? Hvor bor egentlig fluer?

 

Du avlivet fluen fordi den var syk. Er ikke det litt nazi, satt på spissen? Eller nei, du argumenterer jo med at du vil skåne den for lidelse. Hm, det er vel heller jeg som er nazi, som gladelig dreper fluer og sier at det bare fremskynder evolusjonen.

 

Det er spesielt at Anton kom inn igjen og fortsatte å plage deg etter at du hadde kastet/sluppet ham ut. Kanskje du har en lukt som tiltrekker fluer (det er i så fall ikke et kompliment, tatt i betraktning hva fluer vanligvis med glede ruller seg i, i hvert fall på larvestadiet).

 

Noen klarer å slå fluer uten å fange dem først, men det anser jeg som altfor krevende (rettelse: jeg er for dårlig). I stedet fanger jeg dem i neven og river dem i to+ eller klapper hendene sammen fort. Det å kaste fluer i veggen er i sannhet seigpining. Selv om små dyr tåler større G-krefter enn store, kan man jo ikke regne med at fluen kommer helt uskadd fra sammenstøtet. Prøv å knipse en veps så hardt du kan for å se at insekter ikke tåler hva som helst. Veps har en tendens til å tilsynelatende besvime av slikt, og så våkne rett etter. Det å bli slått i svime (K.O) regnes ikke som det mest helsebringende for mennesker, så hvorfor for insekter?

 

Men, men. Fin historie. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for et fint innlegg!

 

Av samme grunn til at du skal avlive skadde dyr, så tok jeg livet av fluen. Hadde det kommet et stort troll å kasta meg i veggen så hadde jeg også ville blitt avlivet etter hvert.

 

Hvorfor mener din far at man skal vaske seg ? Det finnes flere bakterier på ett håndtak enn det gjørt på flua. Å du vasker deg ikke for hvergang du åpner døra ? Å bite negler er som å spise bakterier, selv gjør mange dette. Det er da vel ikke farlig å få i seg noen bakterier, det gjør vi hver dag. Luften vi puser, maten vi spiser og vannet vi drikker inneholder bakterier. Vi pusser ikke tenna for hver gang vi puser.

 

Finnes sikkert en logisk forklaring bak faren din sin mening. Men det er stor forskjell på å ta i ei flue å tørke seg i rævva uten å vaske henda.

Lenke til kommentar

Anton så rimelig misbrukt ut på det øverste bildet, fotene stikker jo i alle retninger.... :ermm:

Fluene hjemme hos meg tåler ekstremt mye, selv om jeg kaster ei flue aldri så hard i veggen, flyr den bort igjen med en gang, viser ikke tegn til svekkelse engang. Hadde forresten forferdelig mye fluer for rundt en uke siden, kan legge opp et bilde av kaffekanna, selv om det bare er minst en tidel av fluene vi hadde besøk av.

 

bilde029tq7.th.jpg

 

Selv om vi spraya med fluegift, kom det like mange dagen etter.......

Lenke til kommentar
Anton så rimelig misbrukt ut på det øverste bildet, fotene stikker jo i alle retninger.... :ermm:

Fluene hjemme hos meg tåler ekstremt mye, selv om jeg kaster ei flue aldri så hard i veggen, flyr den bort igjen med en gang, viser ikke tegn til svekkelse engang. Hadde forresten forferdelig mye fluer for rundt en uke siden, kan legge opp et bilde av kaffekanna, selv om det bare er minst en tidel av fluene vi hadde besøk av.

 

 

Selv om vi spraya med fluegift, kom det like mange dagen etter.......

6708938[/snapback]

 

Han var litt ustødig til fots ja :p

 

Det har vært latterlig mye fluer i år. Aldri opplevd så mye fluer.

 

Skal lage meg en svære fluesmekker og glede meg til Lemmen år :)

Lenke til kommentar

Jeg var et sted i sommer der det var så vanvittig mange fluer. De var overalt. Det vi gjorde var å gi dem en smekk/fange dem og kaste dem i et syltetøyglass med varmtvann og zalo.

 

Jeg har ikke tall på hvor mange det var. Grunnen til at det var så mange var at det var et fjøs rett i nærheten.

 

Det ble massedrap ut av det, men det er vel sånn at man har mer medfølelse hvis det er bare en i forhold til en hel fluearmé

Lenke til kommentar

Men dere? Har dere prøvd å knipse de i stedet for å hive de? Satt på tusenfryd i stad og kjeda meg. Selvfølgelig var det jo veps overalt med alt det sukkeret. Så der satt jeg og knipsa den ene vepsen etter den andre. Knipsa den ene i håret til morra mi (noe hun ikke ble særlig glad for :!: )

Noen som vet om dette har samme effekt som å kaste de? Litt vanskelig å kaste en veps, så jeg prøvde ikke

Lenke til kommentar
Men dere? Har dere prøvd å knipse de i stedet for å hive de? Satt på tusenfryd i stad og kjeda meg. Selvfølgelig var det jo veps overalt med alt det sukkeret. Så der satt jeg og knipsa den ene vepsen etter den andre. Knipsa den ene i håret til morra mi (noe hun ikke ble særlig glad for :!: )

Noen som vet om dette har samme effekt som å kaste de? Litt vanskelig å kaste en veps, så jeg prøvde ikke

6712941[/snapback]

 

Tror det har større effekt å knipse den. For når du kaste har du luft motstand som stopper farten.

 

Også klarer de å fly av seg litt av farten mot vekken. Men det tar vel på med et kast i veggen også :p

 

Bare se på bildene av Anton, føttene er ganske deformert

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...