Jump to content
Sign in to follow this  
augulv

HVordan lage egen hjemme side med .no/ ?

Recommended Posts

Hei sann. Jeg vil gjerne vite hvordan man lager sin egen hjemme side med .no/ på slutten ikke exempel.piczo.com. Hvis du vet noe håper jeg du vet noe enkelt og ikke vanskeligt. PLz Hjelp meg.

Tusen Takk og God Helg! :)

Du kan få billige .no domener på www.domeneshop.no forutsatt at du har et foretak eller organisasjon du kan knytte dette mot.

.com domener har ikke denne restriksjonen, så der kan du som privatperson opprette domene, uten å måtte ha et foretak/organisasjon.

Du lager ikke hjemmesidene med toppdomene .no, men det er noe du kan sette opp fpr å redirecte til en webhost. Som han over sa, så må du ha et foretak for å få .no.

Men. com. net. biz, org osv kan du få som privatperson.

Hei sann. Jeg vil gjerne vite hvordan man lager sin egen hjemme side med .no/ på slutten ikke exempel.piczo.com. Hvis du vet noe håper jeg du vet noe enkelt og ikke vanskeligt. PLz Hjelp meg.

Tusen Takk og God Helg! :)

6701349[/snapback]

Du må registrere deg i Brønnøysundregistrene. Registrering i Enhetsregisteret er gratis.. http://www.spor-oss.no/kap2/spm212.html

Deretter kan du kjøpe .no domene og webhotell hos f.eks https://www.b-one.net/

Vis du skal bruke det til Piczo regner jeg med at .tk er greit.

Det er gratis, men funker ikke helt bra vis du vil ha en seriøs side, siden igjen tar deg seriøst med et .tk domene og med mindre du ikke betaler for det bruker det frames sånn at du kan ikke linke direkte til en side f.eks. www.domene.tk/minside.htm.

NB! Du blir uansett ikke tatt seriøst med Piczo side, så dermed passer .tk domene perfekt.

Bare gå inn på Dot.tk for å registrere deg.

NB! Domenet slettes vis færre enn 25 folk har gått inn på siden din i løpet av én måned.

Et annet alternativ er Moo.no. Da får du en minhjemmeside.moo.no subdomene.

EDIT: Egentlig burde denne posten vært postet i Nettjenester kategorien. Så snart kommer vel en moderator å flytter tråden din.

Edited by JonT