Gå til innhold

Catalyst 6.8 ute


Robin B

Anbefalte innlegg

www.ati.com :)

 

 

Performance Improvement

 

As with most Catalyst® releases, performance has increased in various situations.

 

Improved shader compiler and transform engine optimizations have led to many significant performance gains in OpenGL applications across the entire Radeon® X1000 series of products. These include:

 

    * Doom 3 performance improves as much as 6.5%

    * Quake 4 (v1.2 or higher) performance improves as much as 18%

    * Chronicles of Riddick performance improves as much as 20%. Average improvements of 5-10% are commonly seen

    * Prey performance improves as much as 16%

 

Optimizations made to ATI's graphics memory manager have led to significant gains in DirectX applications that make heavy use of graphics memory on 256MB ATI graphics cards:

 

    * 3DMark06 performance improves as much as 22% on single ATI Radeon® X1000 series cards with 256MB of graphics memory at 1280x1024 and higher when anti-aliasing is enabled. The largest gains are found on the ATI Radeon® X1800 series and ATI Radeon® X1900 series of products

    * Call of Duty 2 performance improves as much as 30% on single ATI Radeon® X550 cards or higher with 256MB of video memory at 1280x1024 and higher when anti-aliasing enabled. The largest gains are found on the ATI Radeon® X1800 series and ATI Radeon® X1900 series of products

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bør også nevnes ny Linux driver, version 28.8.8 , denne skal blandt annet støtte flere distroer og er enklere å innstalere.

 

Burde kanskje nevne at samtlige Ati kort støttes nå av denne driveren, ytelsen er nok litt vanskelig for meg å beregne da jeg ikke har systemet helt oppe og går enda da det er et testsystem for meg.

 

Anbefaler noen linux guruer til å teste ut denne og komentere hvor bra den fungerer på diverse distroer, skal selv gi tilbakemelding når jeg har innstalert den på min Ubunto.

 

F-ord! Var ikke helt så enkelt å få denne til å fungere med mitt ubuntu oppsett nei, etter å ha brukt --listpkg og deretter sudo sh ati-driver-installer-28.8.8.run --buildpkg Ubuntu/6.06 så får jeg feilmelding 56 : error no such architecture. Ikke akkurat enkelt nei. Noen som har fått det til med ubuntu?

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg er blitt anbefalt å installere catalyst og har gjort en del forsøk med diverse kommadoer i terminalen. Problemet er at jeg ikke finner igjen catalyst på maskinen etterpå. Er usikker på om jeg i det hele tatt har lykkes med installasjonen. Er det noen som kan anbefale en "idiotsikker" måte å gjøre dette på?

 

Nå skal det være sagt at jeg er veldig fersk med å bruke Ubuntu, men.....

 

Takker for tilbakemeldinger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...