Gå til innhold

Aksjonen mot F-lock


DesertGlow

Anbefalte innlegg

Det har de siste dagene vært mye oppstyr rundt den såkalte aksjonen mot Caps Lock.

 

For å være ærlig har jeg verken noen sterke positive eller negative følelser til Caps Lock. Jeg bruker den aldri til sin vanlige funksjon, men i spill og lignende er det i alle fall greit at tasten er der.

 

Enkelt og greit: Den plager meg ikke.

 

Det som derimot har irritert meg lenge er den ulumskheten som kalles F-lock, som noen tastaturprodusenter har funnet ut at er en god ting. Ingen bruker F-tastene tror de åpenbart.

 

Det er jo så mye bedre med en egen "Send"-knapp i disse dager. Ikke bruker vi PrintScreen heller tror de visst...

 

Men hovedproblemet er likevel ikke at den faktisk er der, men at den ofte ikke er aktivert, slik at du må trykke på den før du kan tykke på F-tastene.

 

Hva med å starte aksjonen mot F-lock?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den hadde ikke brydd meg, HVIS den hadde vært en fysisk bryter type knapp, ikke en softknapp som resetter seg hver gang du skrur av PCen...

 

men ja, det er herk!

 

Det er også hovedgrunnen til at jeg ikke har kjøpt nytt tastatur på 6 år... logitech har hatt noen diggbare tastatur oppgjennom årene, men p.g.a. f-lock...neitakk

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Den hadde ikke brydd meg, HVIS den hadde vært en fysisk bryter type knapp, ikke en softknapp som resetter seg hver gang du skrur av PCen...

6700341[/snapback]

Den ER det! Min er i hvert fall det. Jeg skriver nå på mitt Logitech-tastatur, og jeg har aldri hatt noen som helst problemer med knappen. Jeg har faktisk ikke rørt den en eneste gang, og den sitter så langt oppe at du skal være ganske ustabil før du klarer å trykke på den ved en feil. Caps Lock, derimot, er lettere å komme borti (på mitt tastatur i hvert fall), så denne tasten er mer irriterende for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...