Gå til innhold

Windows Vista - DX10 - skjermkort?


Grant_Lee

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har fundert litt på å kjøpe nytt skjermkort, men har fått høre at det er fornuftig å vente til det kommer skjermkort som støtter DirectX 10 (som kommer med Vista).

 

Vet noen av dere der ute om det finnes skjermkort som allrede i dag støtter DX10?

 

Linker til webshopper mottas med stor takk.

 

Mvh.

Grant_Lee

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kan man kjøre vista uten støtte DX10?

6699953[/snapback]

Ja.

 

Jeg har hørt snyss om at DX10 kort kun kan kjøres på Vista, men det må da være feil? Uansett kan ikke DX10-kort benyttes av XP, da XP ikke støtter DX10. Jeg ville ventet til begynnelsen av 2007 til å kjøpe et grafikkort.

Lenke til kommentar

ønsker virkelig microsoft at vi skal kaste pcene våres for så å kjøpe helt nye når viste kommer ?

 

tro hva man går glip av uten dx10

 

jeg må i såfall byte både hovedkort og skjermkort ( har agp).

Det blir sikker ikke produsert agp kort som støtter dx10.

og hva med hovedkortet .

 

er det noen som vet om vista testen tester dx10 kravet ?

Lenke til kommentar

hmm.. jeg har hørt at dagens skjermkort faktisk blir kompitabelt med Dx10, de kan ikke forvente at alle kjøper splitter nye maskiner/skjermkort pga vista og Dx10. Over halvparten av pc og spill brukere tror jeg ikke er klar over hva DirectX er i det hele tatt..

Lenke til kommentar

Syntes det er litt rart at det spekuleres i om det må kjøpes ny maskinvare pga vista og da tneker jeg spesielt på skjermkort , nå har jo en haug med folk lastet ned og bruker beta 2 versjonen av vista , dagens skjermkort mener jeg bestemt ikke blir kompatibelt med direct x10 ,men skjermkort som i dag bruker direct x9 fungerer utmerket med vista.

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar
hmm.. jeg har hørt at dagens skjermkort faktisk blir kompitabelt med Dx10, de kan ikke forvente at alle kjøper splitter nye maskiner/skjermkort pga vista og Dx10. Over halvparten av pc og spill brukere tror jeg ikke er klar over hva DirectX er i det hele tatt..

6701844[/snapback]

Det er feil. Les andre posten i min Vista-tråd, der kan du lære litt om dette. DX10 kort må møte standarder som ennå ikke er inkludert i noen grafikkort. Poenget er at man skal gi et sømløst miljø for programmererne uten kompatibilitetsproblemer.

 

Edit: I tråden min står det også om at Vista trenger DX9 for å kjøre DWM, som igjen gir Aero-funksjonalitet. Man trenger dog heller ikke å ha et DX9-kort, men da får man vindutegning lignende XP.

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
okey :).. Så dere sier at ejg må kjøpe meg nytt skjermkort ganske snart om spill krever dx10?

6702037[/snapback]

Ingen spill, utenom spill fra MS (Halo tror jeg), vil kreve at du har DX10 ennå. Dog vil spill ha fordeler ved å bruke ny teknologi i DX10. Vent til Vista lanseres, vent litt til, og kjøp deretter et skjermkort som støtter DX10 :) Det er det jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar

Takk for informasjonen, nå ble jeg litt visere på dette området ^^.. hehe ;).. Ja, jeg har jo nettopp kjøpt meg x1800xt.. Så ble litt irritert om jeg måtte kjøpe meg enda et nytt -.-.. Men Halo spillene har jeg aldri vært fan av, hehe. Så jeg klarer nok meg med mitt skjermkort et år til om jeg er heldig =)

Lenke til kommentar
Noen som vet om Windows Vista BETA2 har DX10 instalert , altså att vi kan bruke f.ex r600 i desember sammen med BETA2?

6703152[/snapback]

RC1 har DX10 ihvertfall, det er jeg sikker på. De har gitt ut verktøy til programmere som vil lage DX10-kompatible spill for ikke så lenge siden.

Lenke til kommentar

hvis microsoft skal tjene penger på "viste" så må denne versjoen også virke uten dx10 . det samme med de nye spillene.

 

hvis pc min skulle kresse i dag så kan jeg ikke vente mage måneder til vista er på markedet bare for å en helt ny pc med vista.

 

da blir det farvell til windows

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar
Vista beta 2 har DX10. Testa den en stund. Funka ikke best til spill. Hakkete og dårlig fps. Ville ha venta en stund hvis du skal bruke den til gaming. Det er en beta.

6705929[/snapback]

Slutt å tull. Selv om DX10 er på Beta 2, noe jeg mener det ikke er, så kan du ikke bruke det da du ikke maskinvare som støtter det.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke helt sikker på hva du prøver å si, elg-elg123 - men jeg er ganske sikker på at du har misforstått likevel.  :)

6705894[/snapback]

 

Han trur at vist pc'en hans krasjer nå, og han må kjøpe nytt så fort som mogleg, så vil ikkje pc'en funke i Vista ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...