Gå til innhold

ati r600 har 64 pipelines


graks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Står ingenting om ALU forholdet, og siden det er The Inq. så tar jeg det med en spade salt og pepper...

 

Forskjellen mellom pipes vs. shader units (ALU) er i grove trekk:

En pipe er bare en "vei" for instruksjonene å gå

en ALU er mattedelen som regner.

 

Som sagt, grovt forklart (Det kommer garantert en og rakker ned på at dette ikke er dypt nok osv osv.)

Lenke til kommentar
Står ingenting om ALU forholdet, og siden det er The Inq. så tar jeg det med en spade salt og pepper...

 

Forskjellen mellom pipes vs. shader units (ALU) er i grove trekk:

En pipe er bare en "vei" for instruksjonene å gå

en ALU er mattedelen som regner.

 

Som sagt, grovt forklart (Det kommer garantert en og rakker ned på at dette ikke er dypt nok osv osv.)

6701624[/snapback]

 

Er ikke poenget med R600 at den bruker unified pipelines, dvs. at pipelinene tilpasser deg forholdet mellom pixel pipelines and shader pipelines som trenger?

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Er ikke poenget med R600 at den bruker unified pipelines, dvs. at pipelinene tilpasser deg forholdet mellom pixel pipelines and shader pipelines som trenger?

Unified shaders som som load balanserer mellom pixel og vertex shader operasjoner. ROP's og TMU's er separert fra dette.

Det er forøvrig ingen definisjon på hva en "pixel pipeline" er. Denne termen er ganske ubrukelig idag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...