Gå til innhold

Amobil.no: Søk i forumet


Anbefalte innlegg

Det nevnes stadig at man må søke før man starter en tråd. Jeg opplever hver gang at søkemuligheten ikke fungerer i det hele tatt.

 

Jeg søker f. eks. etter n73 og får ingen treff, søker jeg etter Nokia n73 får jeg mange treff som ikke inneholder Nokia n73 i emne eller i tråd.

Jeg skriver inn søkeordet i "Søk etter nøkkelord", bruker søk i innlegg fra: alle datoer, søk i kategori: søk i hele posten og jeg søker i alle kategorier.

 

Når jeg går igjennom Åpen diskusjon i kategori mobiler, ligger det jo mange tråder som omhandler n73. Hvorfor kommer ikke disse opp når jeg søker etter n73?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor kommer ikke disse opp når jeg søker etter n73?

6698284[/snapback]

Problemet er at søkemotoren er satt opp til å kreve minimum fire karakterer i hvert "ord" som skal benyttes. Dvs. søker du etter "Nokia N73" vil "N73" ignoreres og kun "Nokia" vil benyttes ved søket.

 

Dette burde endres for forumet.

Lenke til kommentar

Den elendige søkefunksjonen ergrer meg også, hvorfor kan de ikke tillate alle ord? Har selv prøvd å søke etter ord og uttrykk jeg vet er omtalt i innlegg, men får ikke opp noe pga 4 bokstavsreglen, eller så får jeg opp ørten sider med innhold som ikke har noe med saken å gjøre. Dette er ikke greit når du skal søke på et produkt.

Lenke til kommentar
Støttes, enig med alle de andre her... Er det virkelig så belastende for serveren å tillate kortere ord, eller hva er grunnen til begrensninga?

6698748[/snapback]

Ved å ha begrensning på korte ord blir jo resultatet ofte at folk må søke en gang ekstra og da belastes serverene like vel. Det jeg tror de er redd for er ekstra belastning og tregere nett ved korte ord, men jeg tror det går ut på det samme fordi folk må søke ekstra for å finne fram.

Lenke til kommentar

Så den klarer faktisk ikke søke på ord mindre enn 4 bokstaver? Det er jo temmelig genialt på et forum som det her...

 

Burde jo selvfølgelig være mulig å kunne søke på N73, K800 osv osv...

 

edit: Husker ikke hvor jeg har det fra, men synes å huske noen nevnte at det er på vei et søk som skal være forbedret og både gjelde artikler og forum, for alle søstersidene. Mulig min fantasi finner det opp, men synes å huske det :)

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...