Gå til innhold

DDR3-brikkesett tidlig neste år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Kentsfield"-prosessoren, vil altså komme ett kvartal tidligere enn det man tidligere hadde forventet og vi kan dermed glede oss til firekjernearkitektur fra Intel allerede i år.

 

Hæ? Man hadde vel strengt tatt forventet at prosessoren kom rett før årsskiftet, så jeg ser ikke helt hvordan denne nyheten her forandrer på det. Nå husker jeg ikke akkurat på stående fot når og hvor jeg leste for første gang at «Kentsfield» antageligvis kommer i desember en gang, men jeg tipper det er et par måneder siden.

 

Uansett en fet nyhet. Det passer fint med mine Conroe/Kentsfield-planer :)

Lenke til kommentar

Ikke helt sant :(

 

HDCP gjelder kun skjermsignalene, og er en del av HDMI.

6698196[/snapback]

 

HDCP

 

Sist endret: 08.03.06

 

 

High-Bandwidth Digital Content Protection (HDCP) kontrollerer lyd og bilde over DVI- eller HDMI-tilkoblinger, for å forhindre ulovlig kopiering av kopibeskyttet materiale. Teknologien er utviklet av Intel.

Lenke til kommentar
Takker :) Vil dette si at man ikke kan spille av store avi-filer og diverse?

6698537[/snapback]

 

 

NEI. Det eneste HDCP stopper det i fra å gjøre, er å spille av HD matriale fra Blue-Ray, HD-DVD og TV på en skjerm som ikke har HDCP koden bygget inn. Alle andre filer vil kunne spilles av slik det gjøres i dag. Alle nyere skjermer som er merket HD-ready støtter dette. Det er verre med PC-skjermer idag, men de kommer.

 

 

EDIT:

 

La til litt.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

En liten pre-test av P35 på første silikon.

 

http://www.tweaktown.com/articles/1062/1/p...view/index.html

 

Ang. strømforbruk så står der ingen ting om det. I forhold til P965 som er produsert på 90nm, så går P35 over til 65nm.

 

Er ikke nødvendigvis bushastigheten som har noe å si. Intel sin 65nm teknologi har vel modnet til å bli svært bra nå. (Det kan vi vel se på at E6850 på 3Ghz og 1333FSB får 65W TDP, i forhold til X6800 på 2,93Ghz og 1066FSB som har et strømforbruk på 75W.

 

Men slik trenden ser ut, så blir jeg ikke overasket om P35 har et høyere forbruk enn P965. På tide Intel får minnekontrolleren over på CPU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...