Gå til innhold

Ny PC, ska bygge selv :)


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen ;) holdt på i hele natt å funnet deler som skal passe sammen, lurte på om dere kunne bekfrefte alt... Dette er min første gang jeg skal bygge pc, skal muligens få litt hjelp.

 

Kabinett: RAIDMAX Ninja 918 Black No PSU (NINJA918 BLACK)

PSU: RAIDMAX PSU 630W Black 140mm Fan W/Blue Light Active PFC 2*SATA SLI / PCI-E 20+4/28 (RX-630XP)

DVD:

NEC ND-3550 DVD+-R/RW/DL IDE BULK +16X8X -16X6X DL +8X-4X BLACK NS (50029804)

CPU: Intel Core2 Duo E6600, Tray, LGA775

CPU-kjøler: TR2-M13 SE, Prescott, LGA775, 21 db

Skjermkort: XFX GeForce 7950GX2 XT 520M, 1GB, PCI-E

Harddisk: WD Caviar SE 2500JS, 250GB, SATAII, 8 MB (2. stk)

Minne: Kingston DDR2-667, 2x1024MB, CAS 5

Hovedkort: Asus P5B, Intel P965, LGA775

Tilbehør: mus, tastatur og kjølerpasta

 

Spørsmål:

1. Må jeg kjøpe Windows XP, eller går den an å "trikse" litt, i så fall hvordan?

2. Ser alt ok ut?

3. Er det noen ekstra ting/kabler jeg må ha?

 

LINK meg gjerne linker om hvordan man bygger PC; dette er som sagt min første gang.

 

EDIT: skiftet Harddisk fra Maxtor til WD

Endret av Moal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spørsmål:

1. Må jeg kjøpe Windows XP, eller går den an å "trikse" litt, i så fall hvordan?

6697387[/snapback]

 

Om du vil være sikker på å få kunne oppdatert Windows med patcher og service packs, så må du kjøpe det. Forøvrig er det ikke lurt å spør om "triksing" med software her, reglene er litt strenge mht kopiering av software. ;)

Lenke til kommentar

Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien.

Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien!

 

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...