Gå til innhold

Nytt hovedkort(775), minne og skjermkort


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kom hjem fra jobb og slo på PCen min som vanlig, bare at denne gangen fikk jeg svart skjerm noen sekunder etter at ATI tool var lastet i windows og siden har den forblitt svart. Kom frem til at det var skjermkortet (Connect3D x800pro vivo) som takket og bukket for seg. :cry:

 

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å oppgradere før om et par måneder, men siden jeg må kjøpe meg et nytt skjermkort nå går jeg like gjerne over til PCI-E med det samme.

 

Skal brukes til spill og mye annet rart. Overklokkingsmuligheter er et stort pluss.

 

Edit: Oppsett jeg har kommet frem til atm:

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=33286

 

Takker for forslag.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser ut som ett bra forslag, men ta Abit kortet.

Abit hovedkort klokker vanligvis bra, men brikkesettet er ikke like bra som 975x. Minnebrikkene er også bra merke, og støtter 800mhz buss så du får maks båndbredde, tror nok de klokke ganske bra de og. Vil du ha mulighet for SLI, anbefaler jeg heller Asus Crossfire hk og det ATI skjermkortet du har.

6698120[/snapback]

 

 

Så det Asus hovedkortet (I975X) har bedre brikkesett? Har hatt gode erfaring med Asus tidligere (ikke beste overklokkere da men). Har hatt Asus socket A og 754 før. Hadde vært kjekt med "muligheten" for SLI/Crossfire så det Asus kortet frister litt mer.

 

Jeg får lukte litt på det i kveld mens jeg kjeder meg på jobb. Kan nok vente til mandag før jeg bestiller noe siden det er helg nå og jeg tror ikke nettbutikkene gjør så mye da.

 

Jeg har forresten en Mist 500W PSU som jeg håper vil kunne drive et slikt oppsett.

Lenke til kommentar

Beklager, bumper denne litt.

Har oppdatert første posten med 2 oppsett fra komplett og netshop.

 

Er det stor ytelse forskjell opp til neste skjermkortet og er det verdt prisen?

 

Minnet og skjermkortet er litt bedre på komplett oppsettet til en 600kr ekstra.

Noen synspunkter?

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Jeg har nå mekket sammen et oppsett i prisguiden

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=33286

 

Er fremdeles litt usikker på hovedkortet, hadde vært kjekt med noen synspunkter.

 

Er dette minnet et bedre valg? Vil jeg merke noe særlig forskjell opp til disse timingene?

 

Jeg skal bestille fra komplett og netshop på mandag (må se om det kommer noen gode tilbud neste uke),

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...