Gå til innhold

Mensenmaling: perverst eller vakker kunst?


ttd

Anbefalte innlegg

Hei. I denne tråden vil jeg ta opp et emne jeg nylig oppdaget selv. Nemlig å male med en av væskene kvinner skiller ut helt naturlig som et avfallstoff. Jeg snakker om mensenmaling.

Da ei veninne klagde over menssmerter bestemte jeg meg for å finne ut mer om fenomenet via wikipedia. Her fant jeg mye morsomt lesestoff, men det som fanget interessen min var External links helt nederst. Der fant jeg denne utmerkede siden som beskriver inngående alternative metoder å samle opp denne mensvæsken for kast, uten å bruke forurensende og dyre tamponger/bind. Her er to eksempler:

Sea Sponges

Sea sponges are plant-like animals that grow on the ocean floor. They are worn internally like tampons. Boil before first use to clean. Wet, ring out, and insert. When full, you take it out and rinse it with hot water before reinserting. They can be bought online, in pet stores, and in cosmetic stores. They last about 5-6 months before the fibers start coming undone and you need another. Can be trimmed with scissors to fit. For easy removal, sew some dental floss on like a tampon string. No cases of TSS have been reported from sea sponges, but I woud recommend exercising caution and rinsing regularly.

Menstrual cup

Rubber or silicone cup worn internally that catches and holds blood. Remove, empty, rinse or wipe, reinsert. The Keeper (rubber cup) comes with a long stem that you must cut to your own comfortable length (the stem serves no purpose except for adjustment when it's inside you; cut it as short as you'd like.) To remove, pinch the bottom of the cup to release the suction and pull it out. I use two hands, one to pinch and one to pull down on the stem, but everyone figures out what works best for her. The cup is the most common menstrual protection used in the Peace Corps-- once you have the cup, you never have to buy another menstrual thing for at least ten years, and it's all you have to worry about carrying around. A neat thing is to discover how little you actually bleed, and how little a tampon can actually hold (you rarely need to change your cup because it takes froever to fill). Menstrual cups form suction around your vaginal wall, so blood shouldn't leak out; if it does, it may not be completely unfolded. Because of the suction, your blood stays all right inside you and all sexual activity except penetration shouldn't be affected by your menses at all. Menstrual cups have no fibers that TSS bacteria can grow on, and you can leave it in as long as you'd like (many women only empty them twice a day). Also, without fibers, they don't dry up your insides. However, I've read somewhere that it's a good idea to still maybe sleep with a [cloth] pad so that your vag has time to breathe. It is nice to bleed onto something.

 

Dette med menskoppen bringer oss videre til hva man faktisk kan gjøre med væsken man har samlet opp. Her kommer også siden med utmerkede forslag:

Fertilize your plants - Menstrual blood caught in a cup can be emptied into your plant's pots as great plant food.

Men HER kommer det som VIRKELIG var spennende:

Make Art - From standing over paper and dripping, to fingerpainting, to serious painting made with blood collected in a cup and brushes, many ladies like to make art with their lunar-inspired flow.

 

Det finnes tilsynelatende nemlig en liten (under)verden av såkalte menskunstere. De produsererer nydelige bilder med sine kroppslige avfallsvæsker.

Her er et av de jeg liker best:

post-26352-1155850064_thumb.jpg

Dere kan lese mer om dette på http://blood-lunar.livejournal.com/

 

Så hva synes dere? Spennende, ikke sant? Har vi kanskje noen allerede etablerte mensmalere på forumet, eller muligens et par kunstnerspirer? Setter pris på tilbakemeldinger.

Endret av Nemo}
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De har vel ikke så mange farger å velge mellom hva?

6696372[/snapback]

Jeg skjønner ikke helt, det har da ikke folk som tegner med vanlige gråblyanter heller? Hva er poenget ditt? At siden de har for få farger å velge mellom skal det fordømmes?

6696417[/snapback]

 

De kjører bare på med rødt. Så går man over til litt mindre konsentrasjon for å få en dybdeeffekt osv. Med andre ord bare "vanlige"bilder med ensformig fargevalg.

 

Mens-opphypa.

 

Så drar vi det over til at det er blodet som gjør det "kunstnerisk".. Er en hype virkelig noe man viser til alle og enhver i all sin prakt på veggen? Hvor er yoyoen? Er ikke akkurat tidløse kunstskatter dette her.

 

De som storkoser seg 5-6 dager i måneden mellom bena på sin utkårede skal såklart få hamstre, men her er virkelig 10 alen lerret en frakk.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...