Gå til innhold

K700i, få vekk lyd, når man tar bilde?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror faktisk ikke det er lov, for å hindre snikfotografering.

6696024[/snapback]

Det er bare sprøyt. Ingen norsk lov sier dette. Muligens noe i Sør-Korea, men ikke her.

 

Med gammel fw kan du sette på lydløs profil og slippe lyden. I nyere fw er dette dessverre ikke mulig.

Lenke til kommentar
Tror faktisk ikke det er lov, for å hindre snikfotografering.

6696024[/snapback]

Det er bare sprøyt. Ingen norsk lov sier dette. Muligens noe i Sør-Korea, men ikke her.

 

Med gammel fw kan du sette på lydløs profil og slippe lyden. I nyere fw er dette dessverre ikke mulig.

6698377[/snapback]

Nettopp fordi datatilsynet forbød det. :p

 

Datatilsynets regler står ikke i Norges lover, såvidt jeg vet, men det er et forbud.

 

Som du sier kan du ikke fjerne lyden i nyere firmware, i gammel firmware som ble laget før datatilsynet reagerte, kan du skru av lyden.

Lenke til kommentar

jeg lurer også på dette. ikke fordi jeg skal snikfotografere, men fordi den lyden er jævla stygg. dama har samme telefon, den er drøyt halvannet år nyere enn min og den lager ikke lyd når du tar bilde så lenge telefonen står i lydlød modus. hadde vært artig å funnet ut av dette.

 

det er der "regler" fra datatilsynet er litt uklart her syns jeg. i norge er det bare stortinget som kan lage lover. Departementer gir forskrifter og lavere organ gir rundskriv etc. Datatilsynet har meninger om så mye, men de kan ikke lage regler.

 

At det er en fast lyd på bildetagning på disse telefonene, en lyd som ikke kan slås av, handler vel mer om en policy fra nokia/SE som handler om at de ikke vil sverte sitt gode navn og rykte ( :roll: ) på at deres telefoner blir brukt til utekkelige ting. som f.eks. å ta snikbilder.

Lenke til kommentar
Tror faktisk ikke det er lov, for å hindre snikfotografering.

6696024[/snapback]

Det er bare sprøyt. Ingen norsk lov sier dette. Muligens noe i Sør-Korea, men ikke her.

 

Med gammel fw kan du sette på lydløs profil og slippe lyden. I nyere fw er dette dessverre ikke mulig.

6698377[/snapback]

Nettopp fordi datatilsynet forbød det. :p

 

Datatilsynets regler står ikke i Norges lover, såvidt jeg vet, men det er et forbud.

 

Som du sier kan du ikke fjerne lyden i nyere firmware, i gammel firmware som ble laget før datatilsynet reagerte, kan du skru av lyden.

6699588[/snapback]

Så det du sier er at datatilsynet forbød lydløst kamera på SE K700, men andre modeller og senere produksjoner fra andre produsenter etc slapp dette?

Rolig sailor!

Lenke til kommentar
Tror faktisk ikke det er lov, for å hindre snikfotografering.

6696024[/snapback]

Det er bare sprøyt. Ingen norsk lov sier dette. Muligens noe i Sør-Korea, men ikke her.

 

Med gammel fw kan du sette på lydløs profil og slippe lyden. I nyere fw er dette dessverre ikke mulig.

6698377[/snapback]

Nettopp fordi datatilsynet forbød det. :p

 

Datatilsynets regler står ikke i Norges lover, såvidt jeg vet, men det er et forbud.

 

Som du sier kan du ikke fjerne lyden i nyere firmware, i gammel firmware som ble laget før datatilsynet reagerte, kan du skru av lyden.

6699588[/snapback]

Javel, er det noe du har hørt/lest? Jeg har vanskelig for å tro det. Som noen andre skriver her i tråden, kan ikke datatilsynet lage nye lover. Ser gjerne at du linker til en kilde som bekrefter din påstand.

 

@trådstarter: emcee har gitt deg det beste svaret. Det er blitt beskrevet tidligere her på forumet, eller unlock.

Lenke til kommentar
Tror faktisk ikke det er lov, for å hindre snikfotografering.

6696024[/snapback]

Det er bare sprøyt. Ingen norsk lov sier dette. Muligens noe i Sør-Korea, men ikke her.

 

Med gammel fw kan du sette på lydløs profil og slippe lyden. I nyere fw er dette dessverre ikke mulig.

6698377[/snapback]

Nettopp fordi datatilsynet forbød det. :p

 

Datatilsynets regler står ikke i Norges lover, såvidt jeg vet, men det er et forbud.

 

Som du sier kan du ikke fjerne lyden i nyere firmware, i gammel firmware som ble laget før datatilsynet reagerte, kan du skru av lyden.

6699588[/snapback]

 

@trådstarter: emcee har gitt deg det beste svaret. Det er blitt beskrevet tidligere her på forumet, eller unlock.

6704826[/snapback]

ok, skal søke litt, før jeg poster noe mer her ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...