Gå til innhold

Bilder av noen lamaer


Abits

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Detter er noen tøffe dyr, men desverre ikke like tøffe bilder.

 

Bilde 1:

Bildet er litt feil satt opp, de 2 første lamaene kommer bra frem, men den til høyre ser ut som har en hals på ryggen/baken også. Den lamaen som er helt bakerst i bildet ødelegger også litt.

Jeg vet ikek om du er helt inn i foto-ord å slik, så jeg forklarer for sikkerhets skyld.

Himmelen og deler av hodene er utbrent (altså hvitt der det ikke skal være så hvitt), dybden går gjennom hele bildet å ser ganske rotete ut. (dvs fokus går gjennom hele bildet, jeg vil se fokus kun på dyrene og noen meter bak de. Landskapet skal være ufokusert/tåkete, ellers skal naturen stå i stil med dyrene)

 

Bilde 2:

Ikke mye å si om dette, men du har kappet av ørene hans/hennes, så ser jeg absolutt ikke hvem dyr det er vi snakker om. Rotete bakgrunn her også, kunne vært litt mer ufokusert. (ufokusert bakgrunn forsterker motivet du _tar_ bilde av)

Himmelen er en smule utbrent her også.

 

Jeg vet ikke noe mer jeg kan si hva jeg mener om bildene. Kansje andre finner noe annet å nevne også. Stå på uansett.

Endret av mclp-
Lenke til kommentar

De nye bildene:

 

Bilde 1:

Dette ser ut som et turistbilde. Kan minne om jeg-løp-fort-forbi bilde.

Egentlig ikke så mye å nevne om det untatt at jeg syntes det var en kjedelig vinkel og fortsatt dårlig dybde skarphet.

 

Bilde 2:

Jeg digger vinkelen på dette, her får du frem det sløve blikket og den daffe kroppen til de spyttende dyra. Men savner fortsatt tåkete bakgrunn som uthevet motivet mer. Bakgrunnen er alt for rotete. Men her har du en grei skarphet og ok farger. Stråene forran var litt i veien.

 

Bilde 3:

Her har du også en litt tøff vinkel, men desverre så har du fortsatt ikke fått til den ufokuserte bakgrunnen som skaper dybden og fremhever motivet.

 

Bilde 4:

Her ser jeg mye bedre farger, men et kjedelig motiv. Likt som det første egentlig.

 

Bilde 5:

Det her likte jeg, men har noe å trekke ned på denne gangen også :p

Den stigen til venstre forvirret meg litt. Den er litt for skarp, så virker den ganske rotete. Den første lamaen var utrolig bra i forhold til mye av det andre du har. Fine farger, grei skarphet også virker den litt levende.

Skrutrekkeren som blir brukt som lås trekker også til seg litt oppmerksomhet.

 

Bilde 6:

En bukett med blomster. Daffe farger, dårlig dybde skarphet (nok en gang vil jeg ha mer ufokusert bakgrunn og trerkere farger. Det du kan prøve om du har et kamera med en "tulipan" på, så velger du den når du tar bilder av dyr o.l som ikke står maange meter i fra deg. Den skaper vel en del dybde da den er til makro/nærfotografering.

 

Lykke til videre.

P.S: Om du skal legge ut flere bilder så legg de på en ny topic, ellers blir det litt for mye rot (?)

Lenke til kommentar

blomst innstillingen er ikke bare til blomster, den er til alt mulig du vil nærme, slik som insekter, vanndråper og andre små ting. Men det går også ann å bruke den til å skape bedre dybde i bildene. Du kan forresten også prøve å bruke Portrett innstillingen.

 

Jeg kjører fujifilm selv jeg, har et Fujifilm S9500.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...