Gå til innhold

Conroe gamerPC til ca. 15K


Anbefalte innlegg

Hei! Mitt første jomfruelige innlegg på dataforum :thumbup:

 

Trenger eksperthjelp til å vurdere komponentene jeg har valgt ut for mitt lille pcbyggerprosjekt. Har skikket litt rundt på disse sidene for å finne ut hva folk anbefaler, og det er jo litt av hvert - smaken er som baken.

 

Har foreløbig kommet fram til følgende komponenter: Handlevogn

 

I tillegg vurderer jeg dette kabinettet: Aplus Case Xclio 2. Link(Andre forslag?)

 

Høyttalere og dvd-brenner har jeg fra før. PC'n skal blant annet brukes til en del skytespill. Det er en fordel om den er så stillegående som mulig, og ikke overstiger 15K i pris.

 

Spørsmål:

1. Har jeg glemt noe, og vil disse komponentene gå sammen?

2. Får jeg med det jeg trenger av kabler?

3. Trenger jeg noe mer kjøling?

4. Vil det lønne seg å gå for en hakket kvassere cpu og heller spare litt penger på RAM?

5. Til slutt: Vil denne løsningen sparke godt fra seg?

 

Setter stor pris på tilbakemeldinger. På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og velkommen til forumet!

 

Det er et bra oppsett, og det ser ut som det meste er der. Om du ikke skal overklokke så kan du godt kjøpe minnebrikker på CL5 som er noe billigere.

 

Så kan du legge de pengene i skjermkort og kjøpt Radeon X1900XT.

 

Som regel følger det med kablene du trenger til hovedkortet, utenom strømledningene som følger med strømforsyningen.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Ser ut til å være et greit oppsett det der, godt valg av hovedkort :thumbup: .

Men jeg ville heller ha investert i en E6600 CPU og byttet til litt "svakere" RAM. Du vil merke en større ytelsesforskjell av kraftigere CPU kontra raskere RAM. Du kan også vurdere et X1900XT isteden for 7900GT, er et lite hopp opp i pris (koster rundt 2700kr), men så har også X1900XT fenomenal ytelse i spill. Men et 7900GT duger for all del godt til spill.

Lenke til kommentar

Takk for gode tips!

 

Har fulgt rådene og justert handlevogna. Det ble litt slappere RAM :thumbdown: (for å ha råd til smør på kaka) men derimot litt mer futt i CPU og forhåpentligvis noe sprekere skjermkort :thumbup:

 

Jeg endte opp med et X1900XT kort fra Sapphire, er det top noch?

Hva med støynivået nå etter denne endringa fra 7900GT til X1900XT? Har jeg fått meg flymaskin nå eller? Er det noen andre triks for å begrense mest mulig spetakkel? (Jeg stresser litt med dette siden kassa skal stå i stua.) Jeg har forresten ikke tenkt å overklokke. Har rett og slett ikke peil på det.

Lenke til kommentar
Takk for gode tips!

 

Har fulgt rådene og justert handlevogna. Det ble litt slappere RAM  :thumbdown: (for å ha råd til smør på kaka) men derimot litt mer futt i CPU og forhåpentligvis noe sprekere skjermkort  :thumbup: 

 

Jeg endte opp med et X1900XT kort fra Sapphire, er det top noch?

Hva med støynivået nå etter denne endringa fra 7900GT til X1900XT? Har jeg fått meg flymaskin nå eller? Er det noen andre triks for å begrense mest mulig spetakkel? (Jeg stresser litt med dette siden kassa skal stå i stua.) Jeg har forresten ikke tenkt å overklokke. Har rett og slett ikke peil på det.

6696384[/snapback]

 

X1900XT er fremdeles blant topp 5 i skjermkort når det kommer til ytelse, så å kalle det top notch er ikke akkurat feil ;). Støynivået tror jeg ikke skal være noe problem, kjølerne som følger med pleier å være relativt stille, kan hende støynivået stiger litt under spilling, men da har du sannsynligvis lyd i tillegg, slik at det ikke merkes.

Lenke til kommentar
Takk for gode tips!

 

Har fulgt rådene og justert handlevogna. Det ble litt slappere RAM  :thumbdown: (for å ha råd til smør på kaka) men derimot litt mer futt i CPU og forhåpentligvis noe sprekere skjermkort  :thumbup: 

 

Jeg endte opp med et X1900XT kort fra Sapphire, er det top noch?

Hva med støynivået nå etter denne endringa fra 7900GT til X1900XT? Har jeg fått meg flymaskin nå eller? Er det noen andre triks for å begrense mest mulig spetakkel? (Jeg stresser litt med dette siden kassa skal stå i stua.) Jeg har forresten ikke tenkt å overklokke. Har rett og slett ikke peil på det.

6696384[/snapback]

 

X1900XT er fremdeles blant topp 5 i skjermkort når det kommer til ytelse, så å kalle det top notch er ikke akkurat feil ;). Støynivået tror jeg ikke skal være noe problem, kjølerne som følger med pleier å være relativt stille, kan hende støynivået stiger litt under spilling, men da har du sannsynligvis lyd i tillegg, slik at det ikke merkes.

6697853[/snapback]

 

Likte denne handlevognen. Hvor har du tenkt å bestille alt fra LordL?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...