Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

datamaskinen fryser helt når jeg spiller


Anbefalte innlegg

Når jeg spiller krevende spill som foreksempel cs:s og bf2 så fryser pc-en helt opp og lager en høy pipelyd ifra høgtalerene, dette begynte for ca. 2 uker siden,etter at jeg hadde oppgradert RAM-en ifra 1 til 2 GB. Jeg var da temmelig sikker på at det var dette som laget problemet så jeg drog ut de nye modulene og lot bare de gamle stå inne, men uten hell, så jeg kjørte memtest 86 men ram-brikkene var uten feil. Jeg tippet da at det var skjermkortet som hadde takket for seg, men jeg installerte likevel drivere for å se om det kunne hjelpe, men nei, så jeg lasta også ned nye drivere til hovedkorte, men ingen hjelp der...

 

problemet kan alt jeg vet også ligge i PSU-en, eller harddisken uten at jeg har merket noen problemer med noen av disse.

 

om det kan vere av noen betydning så har jeg heller ikke klokket noe som helst av maskinvaren.

 

maskinvare:

 

prosessor: amd athlon 64 3500+

hovedkort: MSI K8N SLI Platinum

 

minne:2* Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB

 

PSU: Hiper type-r series 480W

 

skjermkort: Nvidia geforce 6600 GT 128 MB

 

 

 

jeg har belaget meg på at jeg må bytte ut det som er ødelagd men vil helst ikke kaste vekk noen tusen på å bytte ut en del som det ikke feiler noe, så jeg håper på at noen her vet hva som kan vere gale?

 

 

-turnipkongen takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hmm...har du prøvd en reinstall....for eventuelt å utelukke sofware feil. sjekk også at cpu og gpu vifter ikke er fulle av støv....som kan føre til overopphetning når pc blir belastet.

6695214[/snapback]

 

ja reinstallerte windows xp for 4 dager siden men det hjalp ikke noe :(

 

har også gått over med q-tips....

 

jeg hadde vert extremt taknemlig om det var noken som kunna ha fortalt meg ka som kunne vere feilen her?

 

hadde blitt litt forbanna om jeg hadde kjøpt nytt skjermkort for eksempel, for so å finne ut at det e psu-en eller harddisken som ikke fungerte...

Endret av turnipkongen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...