Gå til innhold

Hvor finne intern usb kabel?


Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor jeg finner en intern usb ledning til MSI hovedkort? Har lett litt rundt på forskjellige nettbutikker uten hell.

 

En annen løsning som jeg kan bruke er å kjøpe et usb2 pci kort som har en slik kabel inkludert. En forutsetning da er at det er et combokort med både usb2 og firewire. Men det må være både intern og ekstern kontakt til både usb og firewire. Har kun funnet combokort med en intern kontakt, enten usb eller firewire, ikke både og. Tips?

 

Ørjan...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet hvor jeg finner en intern usb ledning til MSI hovedkort? Har lett litt rundt på forskjellige nettbutikker uten hell.

 

En annen løsning som jeg kan bruke er å kjøpe et usb2 pci kort som har en slik kabel inkludert. En forutsetning da er at det er et combokort med både usb2 og firewire. Men det må være både intern og ekstern kontakt til både usb og firewire. Har kun funnet combokort med en intern kontakt, enten usb eller firewire, ikke både og. Tips?

 

Ørjan...

6695000[/snapback]

 

Den ene enden av kabelen skal inn i hovedkortet, og den andre skal gå hvor? Forklar nærmere...

 

Er det noe slikt du tenker på?

Lenke til kommentar

Jeg leta etter det samme for rundt 2 år siden, kunne ikke finne noen som helst plass der de hadde dem, men nå er jeg jo ikke den beste til å bruke google (eller google som man ikke har lov til å si av Google).

 

Edit: Men hvis noen finner en slik kabel, så vil jeg gjerne oxo ha en slik. Har tross alt det samme hovedkortet enda. Og det hadde vært kjekt å få Bluetooth støtte på maskinen etter 3 år.

Endret av BennyXNO
Lenke til kommentar
Den ene enden av kabelen skal inn i hovedkortet, og den andre skal gå hvor? Forklar nærmere...

 

Er det noe slikt du tenker på?

6698062[/snapback]

Den andre delen ser akkurat lik ut som den som går inn på hovedkorter. Det er for å koble til usb porter i forkant av kabinettet.

 

 

@Orjanp

 

Hvis du mener en slik som du kopler internt på HK med 2 USB-kontakter + diagnose-lys med fire LED's med brakett som du fester på baksidens slotter;

eller en liknende med firewire-kontakt + 2 USB-kontakter.

 

så pm meg.

6698121[/snapback]

Takk for tilbudet. :) Men jeg har den kabelen/branketten. Som sagt, det er for å koble til usb porter i forkant av kabinettet. Så kabelen har samme interne kontakt i begge ender.

 

Mener jeg har sett at det fulgte med et hovedkort fra Asus/Abit/Aopen bl.a.. Regner med at dette er relativt standard, slik at det sikkert vil fungere i på et hovedkort fra MSI også.

 

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Takk for tilbudet. :) Men jeg har den kabelen/branketten. Som sagt, det er for å koble til usb porter i forkant av kabinettet. Så kabelen har samme interne kontakt i begge ender.

 

Mener jeg har sett at det fulgte med et hovedkort fra Asus/Abit/Aopen bl.a.. Regner med at dette er relativt standard, slik at det sikkert vil fungere i på et hovedkort fra MSI også.

 

Ørjan...

6698969[/snapback]

 

Slike kabler bruker da vanligvis å følge med/sitte fast i kabinettet?? Elfa har både flatkabel og kontakter i alle mulige størrelser, (slik USB bruker vel 9 av 10 pinner c/c 2,54 mm) så du kan alltids lage en selv -men pass på hvordan du vender kontaktene så ingenting går opp i røyk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...