Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router til Router


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg har en adsl2+ router fra nextgentel som må brukes som router, men jeg ønsker å bruke en Belkin Trådløs router som aksesspunkt. Da sier nextgentel at jeg må deaktivere router funksjonaliteten i Belkin routeren.

Hvordan deaktiverer du router funksjonaliteten? :dontgetit:

6694066[/snapback]

 

Du _må_ ikke. Det trådløse vil fungere helt fint uten at du gjør noe spesielt. Det eneste "problemet" blir at dersom du skal åpne porter for diverse programmer, så må du NATe dette i begge ruterene dersom du ikke deaktiverer ruterfunksjonen i en av de to ruterene. Det blir en mer elegant løsning, men krever også at du konfigurerer ruteren for det.

 

I utgangspunktet dog kan du bare koble ruterene sammen, så vil "vanlig internet" fungere fint, så dersom du ikek er en avansert bruker, så er det kanskje en like grei løsning.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Det enkleste er og bare deaktivere dhcp i routeren din og koble ledning fra modemet og inn i switch delen på routeren. Du kan også oppgradere firmware på modemet og sette den i bridge mode. Men det er ikke og anbefale for Nextgente vil ikke gi deg noen info om denne prossesen om du trenger hjelp til det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...