Gå til innhold

SHG selger fortsatt X1900GT for 2350kr,why?


eskarls

Anbefalte innlegg

Jeg sendte en mail til SHG i forrige uke hvor jeg påpekte at disse kortene er gått ned i pris, og at de fleste store nettbutikker har satt ned prisen til kr 1700 ca.

Fikk besjked om at de skulle se på saken.

Men forstatt koster kortet 2350kr.

 

Dette minner meg veldig på episoden for ca 5 mnd siden hvor de ikke kunne selge opteron 146\144 til prisen vi hadde kjøpt dem for, fordi AMD hadde skrudd opp prisen. Nesthop\psdata blant annet vet jeg sendte ut opteron prosessorer med tap den tiden, men ikke shg nei. Var en tråd på det her en gang i tiden.

 

Jeg mistenker at de nå har kjøpt en del X1900GT kort som de ikke vil tape penger på, og venter i det lengste med å sette ned prisen.

 

Alle vet jo at shg har de beste prisene på hardware, så er litt nysjerrig på hva disse kortene vil koste hos dem når de får ut fingern.

 

Er litt skuffa over dem, igjen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det nå vel SHG.no eine og åleine som bestemmer prisen på sine produkter.

Skjønner meg ikkje på sånne sytepaver her på forumet som furter over at shg.no ikkje har senka prisene sine. Nå er det lite av ati basserte skjermkort på lager, så kanskje dei kan få solgt dei no pga litt skjermkort mangel.

Kjøp av ein anna webshop da vel!

Lenke til kommentar

Hvis de andre er billigere så kjøp kortet der.. slutt å syt over det på forumet.. skjønner ikke hvorfor du starter en tråd om det.

 

Det er jo butikken som skal avgjøre prisen, ikke du som skal være "sjefen" og minne dem på om at andre er billigere.. tror nok de har egne folk til å sjekke prisene hos konkurentene sine..

Lenke til kommentar

Dere skjønner at prisen på disse kortene skal være ca 1800kr, hvorfor setter de seriøse butikkene ned prisen samme dag som prisen gikk ned? Om jeg ringer og minner dem på dette, så kan ikke jeg skjønne hvorfor det er er et problem. Hvis jeg hadde jobba der(noe som jeg ikke prøver å få til) ;) .....så ville jeg sjekka opp dette og vært glad for at det er kunder som bryr seg. I mitt tilfelle er det flere ting som jeg skal handle der, og ville jo ha det for den prisen det egentlig skal koste.

 

Å jeg starter en tråd fordi kanskje de leser dette og får ut fingern.

Lenke til kommentar
Dere skjønner at prisen på disse kortene skal være ca 1800kr, hvorfor setter de seriøse butikkene ned prisen samme dag som prisen gikk ned? Om jeg ringer og minner dem på dette, så kan ikke jeg skjønne hvorfor det er er et problem. Hvis jeg hadde jobba der(noe som jeg ikke prøver å få til) ;) .....så ville jeg sjekka opp dette og vært glad for at det er kunder som bryr seg. I mitt tilfelle er det flere ting som jeg skal handle der, og ville jo ha det for den prisen det egentlig skal koste.

 

Å jeg starter en tråd fordi kanskje de leser dette og får ut fingern.

6700127[/snapback]

 

 

Ha det for prisen det egentlig skal koste?

 

Vel det er vel i bunn og grunn SHG som bestemmer prisene sine, har de høyere pris en konkurentene sine da er det jo grett, finn deg en annen butikk og ikke klag over det, hadde vært litt rart, om alle butikkene hadde sammen pris på alt fordi kundene ringte inn og sa "de har jo det kortet til 1000 da vil jeg at dere også skal selge meg det for 1000"

 

 

 

dessuten skjønner jeg godt at SHG vil tjene penger vist\når de skal selge kortet

Lenke til kommentar

tror hovedgrunnen er at SHG er veldig billige paa de fleste varer, og de har en helt fantastisk support, man vil ikke bruke databutikken eller andre webshops som er billige, men du kan risikere aa vente ukesvis for aa faa varen eller feil vare, og er det noe feil, blir det et rent helv*te med retur/support

 

Ukens tilbud har heller ikke blitt oppdatert paa noen uker, kan bare vaere noen sloeve webmasters eller noe,

men naar de har vist seg billigst paa de fleste varene, er det litt rart at de ikke har satt ned prisen slik som de andre gjorde.

 

tror de ville solgt mer kort hvis de hadde satt prisen ned til rundt 1700-2000.

Det dyreste X1900GT kortet kommer paa 2615.- som er nesten opp paa prisen til det billigste XT kortet (2744.- pcutstyr.no)

Greit nok er prisen paa det billigste XT kortet hos SHG: 3216.- hvor er da logikken deres naar dere mener de proever a tjene penger paa de?

man tjener ikke penger ved aa selge produkter en del dyrere enn del dyrere en de andre webshoppene.

 

selv om jeg kan betale litt ekstra for aa handle hos en nettbutikk som faktisk bryr seg om kunden naar noe gaar galt, blir nesten 1000.- forskjell litt for mye eller faktum at hvis du spytter i en kristian birkeland saa faar du et XT istedet (vel og merke en annen butikk, men...)

Lenke til kommentar
Kanskje du burde lage deg noken plakater / faner og gå rundt i Oslo sentrum.

 

Det kan jo stå:

 

SHG.no senk prisene NÅ

 

f.eks... du finner nok på noke.

6700224[/snapback]

 

Morsom du Cornel :)

 

Godt det noen som ser mitt synspunkt!

Rart det er så mange som regerer på et slikt innlegg!

Synes ikke det er syting jeg... ;)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner eskarls veldig godt.

Min favorittbutikk er netshop, og dersom jeg finner varer billigere andre steder, spør jeg heller om netshop er interessert i matche prisen da jeg har mer lyst til å handle hos dem. Noen ganger kan de det, andre ganger ikke. Er det ikke for stor forskjell, så handler jeg hos Netshop uansett om det er dyrere eller ikke.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...