Gå til innhold

Nam nam (apetittvekkende eplebilde?)


Onkel

Anbefalte innlegg

Første bilde fra nytt kamera, woohoo. Skal ikke si hva jeg prøvde på, ekte kunstnere lar det være opp til tilskueren å legge inn sin egen mening. ;)

 

post-9200-1155826626_thumb.jpg

 

Har ordna med levels og fargemetning i etterkant, rett fra kameraet så det ganske nøytralt ut.

Endret av Onkel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Første bilde fra nytt kamera, woohoo. Skal ikke si hva jeg prøvde på, ekte kunstnere lar det være opp til tilskueren å legge inn sin egen mening. ;)

 

post-9200-1155826626_thumb.jpg

 

Har ordna med levels og fargemetning i etterkant, rett fra kameraet så det ganske nøytralt ut.

6693654[/snapback]

 

Personlig, så ble det alt for mye for meg. Ser egentlig ut som du har skrudd på en hel hau ting på kameraet, endt opp med noe, og du mener det ser "tøfft" ut. Greit nok. Det er din mening som teller, men senere tror jeg jeg ville tatt et skikkelig bilde, og heller gjort endringene i PS.

Lenke til kommentar

Grevdus: Helt ærlig, så syntes jeg ikke du har noe seriøst å komme med.

Leser gjennom de siste kommentarene dine her på forumet. Enten, så kan du rett å slett ikke svare for det, eller så svarer du bare fordu du vil ha flest poster på forumet med tiden.

 

Kom med KONSTRUKTIV kritikk. Please.

Lenke til kommentar

Vel, hva skal man si? En utbrent epleskrott som ligger på et hvitt bord, litt manipulert så det ser rosa ut. Motivet er heller lite interresant, fokus er unaturlig på den delen av epleskrotten som er lengst unna, fargene er rare, det er nesten ikke dybde i det på grunn av manglende kontraster, og artifactene gir inntrykk av at dette er et bittelite utsnitt av orginalbildet. "Mine første bilder med nytt kamera" har som oftest lite å gjøre i bildekritikken siden det rett og slett sier mer "Look ma, I made a picture!" enn "Jeg har tatt et bilde jeg trenger litt kritikk på. Hjelp anyone?", og dette er langt ifra et unntak.

Lenke til kommentar

Hmmm. Det finnes slakt, og det finnes informativ slakt. Begge deler i denne tråden. Førstnevnte er en ærlig sak. Takker for sistnevnte, spesielt Nemo som var konkret om det tekniske, vil gjerne ha mer sånt. :)

 

Men jeg har fremdeles ikke lært noe om hvordan jeg skulle fått til akkurat det jeg prøvde på, så jeg skal si litt mer om det.

 

Ideen var å parodiere disse klisjeene av matrett-fotografier i kokebøker, aviser og ukeblader, slike overeksponerte makroer med smalt fokusområde. Noe med den formen å ta bilder på som på den ene siden ofte ser veldig apetittvekkende ut, men på den andre ofte blir så utstudert posh at jeg mest av alt mister matlysten. Så jeg lurte på om det gikk an å gjenskape effekten med noe som overhodet ikke er apetittelig.

 

Som sagt så bildet ut som en epleskrott på et papirark fra kameraet, makrofotografert riktignok. Fargene og overeksponeringen er fikset i PS i etterkant, det rosa er en uønsket bieffekt fordi fruktkjøttet av en eller annen grunn ble mye mindre tydelig når jeg kompenserte for det (og jeg gadd ikke legge SÅ mye PS-arbeid i en pilot-ide når jeg uansett ikke vet hva man skal gjøre teknisk for å skape effekten).

 

Heller ingen andre jeg har sparret bildet mot har tatt greia, så det er åpenbart ikke kommunikativt nok til å stå på egne ben. Så hva burde jeg gjort annerledes?

Endret av Onkel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...