Gå til innhold

[haster] Pris på brukt 42" plasma


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har et lite dillemma her. Har lenge vært på jakt etter en plasma til å ha i stuen.

En kollega av meg kjøpte et for 3 år siden, som han da var svært fornøyd med.

Han kjøpte seg for 1 år siden en ny plasma i tro at gresset er grønnere på andre

siden, men har angret siden.

 

Uansett, den plasmaen han hadde først byttet han inn mot med den nye(som mellomlegg). Den har nå stått hos den butikken i 7-8 måneder uten å ha blitt solgt enda, til nå som eg fikk et godt forslag. Eg kunne komme med et bud på hva eg mente det var verdt, og dersom butikken mente det var fornuftig skulle eg få det for det, så lenge det var i dag.

 

Det gjelder da en AOC PD4262.

 

Plasmaen i seg selv er i tipp topp stand, fullt fungerende, men mangler høytalerene som følgte med, fjernkontroll, og feste. Det vil si at eg må kjøpe nytt vegg/bord eller takfeste, samt en universalkontroll. Den er da 2 år brukt ca, og snart 1 år og samlet støv. Den har sikkert ikke blitt solgt da den butikken som har den selger lite av slikt, og hovedsaklig til bedrift. Plasmaen har ikke tuner, men flere video innganger, samt dvi og vga.

 

Håper noen kan komme med et god prisvurdering så eg kan få den med meg hjem i dag :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå søkt litt rundt på forum rundtom nettet, og en del guider til plasmaskjermer.

 

Så får eg se det at den plasmaskjerm har at visst brukslevetid. Dette var eg klar over, men når eg nå rekner litt på det virker det kanskje dumt å kjøpe en brukt en.

 

Dvs, i løpet av et år står vår tv på ca 10-12 timer pr dag(ja vi bruker den mye). Noe som blir da rundt 4015 timer pr år. Ser vi på det faktum at mange guider og tester nevner en levetid på 20000 timer, og plasmaen allerede er 2.5år(ca), så har vi en forventet levetid på den på 2-3 år til.

 

Siste pris via prishistorikken her på hw.no sier at denne ble solgt for 16000, da med høytalere, fot og fjernkontroll.

 

Dersom vi da tar utgangspunkt i at skjermen er brukt opp 50% (ja eg vet det er feil å si det slik, men den er brukt) så tar vi halv nypris, dvs 8000, minus høytalere og fot ser eg da for meg ca 5000.

 

Høres dette fornuftig ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...