Gå til innhold

Er tiden inne for HD spill og filmer ennå?


Straffa

Anbefalte innlegg

Nå snakker jeg ikke om nerdere og spesielle intresserte som bare MÅ ha det siste uansett pris. Jeg snakker om folk generelt.

Familier som ikke sitter på spill forumer og diskuterer eller sparer opp til 30 000 for et nytt "High Def" TV mens som bare vil spille.

 

Det er nok langt flere av de enn de spesielt intresserte som har spart i årevis for å kjøpe den siste konsollen som har alt innen HD og lyd.

 

Det diskuteres kraftig her om HD-DVD og Blu-Ray så fillene fyker.

 

Jeg tipper det er mange år til før familien andersen har brukt 30 000 på tv og spillkonsoller fordi de må det beste innen sjangeren.

 

Egentlig tviler jeg på at det skjer i det heletatt. Prisene må nok ned før HD-DVD og Blu-Ray tar av. Samme gjelder det å bruke oppmot 10 000 kroner på en konsoll, 4-5 spill og kanskje en ekstra kontroller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener tiden er ikke inne.

Blir nok lenge til.

Mange som kjøper seg flat-tv kjøper det bare for å spare plass, ikke pga. HD-TV.

 

Jeg skal kjøpe meg flat-tv snart, men lurer på om jeg skal gå for en uten HD.

Har ikke bruk for det, og det har vel de færreste.

Bedre bilde bla bla bla bla.... jeg kan ikke forstå att såpene mine kan se bedre ut på en HD-tv enn en vanlig, de ser jo fantastisk ut allerede :-)

 

Eneste grunnen jeg vil ha det for å spare plass.

 

For å spare dere: *Du skal ha Wii?* Nei, det skal jeg ikke.

Lenke til kommentar
Når prisene på HD-TV har sunket, og vi kan se vanlig TV i HD, kommer vel de aller fleste som skal ha ny tv til å kjøpe seg HD-TV.

 

Jeg har det ikke travelt, men TV'n jeg har skal snart skiftes ut fordi den begynner å bli dårlig. Håper at den holder et år til.

6691524[/snapback]

Det digitale bakkenettet er klar om ca et og et halvt år. Da blir nok HDTV mer allemannseie.

Jeg måtte nylig kjøpe meg nytt tv. Og jeg syns det ble litt for dumt å kjøpe enda et bilderørstv. Så når jeg først skulle ha nytt, ble det LCD HDTV.

Endret av dark by design
Lenke til kommentar
Jeg måtte nylig kjøpe meg nytt tv. Og jeg syns det ble litt for dumt å kjøpe enda et bilderørstv. Så når jeg først skulle ha nytt, ble det LCD HDTV.

6691528[/snapback]

 

 

Gratulere med et nytt High Def TV!

Nå trenger du bare vente 1 år før du kan se på vanlig TV med den i High Def.

Eller vent du kan jo kjøpe PS3 til 7000 eller vente til X360 slipper ut med sin HD spiller. Å ja.. du må jo kjøpe noen filmer som er i High Def også da..

Lenke til kommentar
Når prisene på HD-TV har sunket, og vi kan se vanlig TV i HD, kommer vel de aller fleste som skal ha ny tv til å kjøpe seg HD-TV.

 

Jeg har det ikke travelt, men TV'n jeg har skal snart skiftes ut fordi den begynner å bli dårlig. Håper at den holder et år til.

6691524[/snapback]

Det digitale bakkenettet er klar om ca et og et halvt år. Da blir nok HDTV mer allemannseie.

Jeg måtte nylig kjøpe meg nytt tv. Og jeg syns det ble litt for dumt å kjøpe enda et bilderørstv. Så når jeg først skulle ha nytt, ble det LCD HDTV.

6691528[/snapback]

Ja, skjønner det, den neste TV'n min blir nok og en LCD HDTV. Prisene har det siste året synket ganske mye.

Lenke til kommentar

Trenger vi det? Nei

Vil vi ha det? Ja

 

Ola nordmann ser etter ny TV. han synes det er dumt å kjøpe en gammel tv nå. Siden alt som nesten blir utstilt i butikker nå til dags er HDTVer. Så han kjøper en HDTV. Å han vil selvsagt bruke denne sine muligheter og kjøper en HDSpiller eller blue ray. Også filmene vil han ha og han er overasket over bildekvaliteten. Fornøyd ola nordmann.

 

Det var som når vi gikk fra VHS til DVD. Vi trenke egentlig ikke gjøre det. Men fanken så mye bedre det ble. Ja det kostet i starten. Men å tenke at noen drar frem en VHS nå er jo nesten banalt.

 

All ny teknologi er dyr når den kommer.

 

Å viss du må spare i flere år for å oppnå summen 30 000. Så er det kanskje på tide å få deg en jobb ;)

Lenke til kommentar
Jeg måtte nylig kjøpe meg nytt tv. Og jeg syns det ble litt for dumt å kjøpe enda et bilderørstv. Så når jeg først skulle ha nytt, ble det LCD HDTV.

6691528[/snapback]

 

 

Gratulere med et nytt High Def TV!

Nå trenger du bare vente 1 år før du kan se på vanlig TV med den i High Def.

Eller vent du kan jo kjøpe PS3 til 7000 eller vente til X360 slipper ut med sin HD spiller. Å ja.. du må jo kjøpe noen filmer som er i High Def også da..

6691555[/snapback]

 

Jeg har også kjøpt ny HDTV for en stund siden, og jeg er kler til HD-sendinger, jeg spiller 360 i HD oppløsning og det ser fantastisk ut. Jeg bruker den sammen med PC'en og det er utrolig deilig bilde.

Samtidig gleder jeg meg til MS slipper HD-DVD spiller, så jeg kan få sett på HD-DVD filmer. Gjør ikke du?

Lenke til kommentar
Jeg har også kjøpt ny HDTV for en stund siden, og jeg er kler til HD-sendinger, jeg spiller 360 i HD oppløsning og det ser fantastisk ut. Jeg bruker den sammen med PC'en og det er utrolig deilig bilde.

Samtidig gleder jeg meg til MS slipper HD-DVD spiller, så jeg kan få sett på HD-DVD filmer. Gjør ikke du?

6691920[/snapback]

 

Joda selvfølgelig blir det en High Def skjerm i stua her også.

Jeg er ofte hos en kompis som har investert i en 42" plasma og spiller X360 sammen med han. Herlig bilde og grafikk.

 

Men tiden er ikke inne mener jeg for at folk stort sett bruker så mye penger på dette.

Prisene vil jo gå ned og da blir det nok mere som standard

Endret av avanore
Lenke til kommentar

både far min og søstra mi har kjøpt seg plasma hdtv nå, og det kun av to grunner:

 

1. estetisk, ikke og komme utenom at det ser fantastisk mye penere ut med en flatskjerm på veggen enn en 50kg's plastklump på tv-benken.

 

2. størrelsen, stort bilde, uten og oppta noe plass i stua.

 

 

Og skal ikke nekte for at det var mye av grunnen selv til at jeg kjøpte meg flat-tv, men så var jo pc bruk og xbox360 også en viktig faktor.

 

Om folk trenger hd, vel hvorfor ikke sier nå bare jeg. Folk svir jo av 10-20k på flatskjermen uansett om de hadde vært hd-klare eller ikke.

Lenke til kommentar
Jeg måtte nylig kjøpe meg nytt tv. Og jeg syns det ble litt for dumt å kjøpe enda et bilderørstv. Så når jeg først skulle ha nytt, ble det LCD HDTV.

6691528[/snapback]

 

 

Gratulere med et nytt High Def TV!

Nå trenger du bare vente 1 år før du kan se på vanlig TV med den i High Def.

Eller vent du kan jo kjøpe PS3 til 7000 eller vente til X360 slipper ut med sin HD spiller. Å ja.. du må jo kjøpe noen filmer som er i High Def også da..

6691555[/snapback]

Artig sarkastisk type du.

Om tv signalene er analoge nå, gjør meg ingenting. Jeg kan se på tv selv om bildet ikke er HD. Filmer ser jeg i 720p og i 1080i, jeg så nettop Mr. & Mrs Smith i 1080i - bildet ser fantastisk ut. (streames fra media center pc'en).

Og så kommer jo HD-DVD spilleren også snart.

Lenke til kommentar
både far min og søstra mi har kjøpt seg plasma hdtv nå, og det kun av to grunner:

1. estetisk, ikke og komme utenom at det ser fantastisk mye penere ut med en flatskjerm på veggen enn en 50kg's plastklump på tv-benken.

2. størrelsen, stort bilde, uten og oppta noe plass i stua.

6691979[/snapback]

Estetikk er mye av grunnen til at jeg valgte LCD også. Tv'en kom i svart pianolakk - og det ser unektelig mye bedre ut på nye tv-benken i svart glass.
Lenke til kommentar
Jeg måtte nylig kjøpe meg nytt tv. Og jeg syns det ble litt for dumt å kjøpe enda et bilderørstv. Så når jeg først skulle ha nytt, ble det LCD HDTV.

6691528[/snapback]

 

 

Gratulere med et nytt High Def TV!

Nå trenger du bare vente 1 år før du kan se på vanlig TV med den i High Def.

Eller vent du kan jo kjøpe PS3 til 7000 eller vente til X360 slipper ut med sin HD spiller. Å ja.. du må jo kjøpe noen filmer som er i High Def også da..

6691555[/snapback]

 

Njaaaaaaaaaa... Jeg sitter på en HDTV selv, og har en DVD spiller som oppskalerer til 720p/1080i. Bildet er faktisk veldig, veldig bra på vanlige filmer da. Selv om det ikke er orginalt HD-matriale, men oppskalert. Jeg synes det ser bra ut.

 

Om man kjøper sine nye filmer i vanlig DVD eller High-Def ... ser ikke forskjellen. High-Def litt dyrere i starten. En eller annen gang switcher man jo over alikevel. Hvis valget står mellom dvd og hd-dvd av samme film når jeg står i butikken om en stund... plukker ikke med meg dvd versjonen da altså. Det blir å gå bakover igjen. Når jeg skal bygge videre på filmsamlinga mi så blir det med HD-DVD fra den dagen det blir tilgjengelig. Så den småironiske tonen om at man må kjøpe filmer i High Def. .. ja selvfølgelig. Hva tror du, da Avanore? :) Eller tolka jeg deg feil?

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar

Sånn er det med all ny teknologi. Uten "nerdene" hadde det blitt lite teknologiske framskritt i verden. Måtte vi ha cd-spillere? Eller dvd? Hva med widescreen?

 

Det er for tidlig for fam. Andersen å kjøpe hdtv, akkurat som det var for tidlig for dem å kjøpe mobiltelefon for 15 år siden. Men det er en etterspørsel etter det, og teknologien raser i pris. Dessuten ligger norge *langt* bak mange andre land i denne utviklingen, så det er jammen på tide at vi letter på rumpa.

 

NRK går forresten over til kun 16:9 sendinger 16. september, noe som lenge kun var de "sære" som hadde :thumbup:

Lenke til kommentar

Sony har lansert 50gb Dual-layer BR plater.

De opptagbare platene vil bli tilgjengelig i resten av verden i løpet av året, melder Übergizmo.

 

Platene har plass til fire timer med HD-video og har en overføringshastighet på 24 Mbps.

 

De nye platene inneholde også ny anti-ripe-teknologi og skal være sikrere mot datatap enn konkurrerende medier.

 

Men det koster. En plate er foreløpig priset til 48 dollar, eller omlag 300 kroner.

Kilde 1 | 2

 

Bare jeg som reagerer på overføringshastighet på 24mbps?

Blir ikke det rundt en 2300 KBps? Eller er jeg helt på jordet nå?

 

Edit, jeg er helt på jordet. 24 Mbps er ca 24 576 Kb/s ;)

Ergo, ingenting feil med overføringshastigheten!

Da får jeg heller pirke på prisen :p

Endret av dark by design
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...