Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

UPC og Trådløs ruter


Anbefalte innlegg

Hei...

 

Lurer på om noen av dere har vært borti UPC og har prøvd å koble det opp mot en trådløs 3Com ruter.

Jeg har en kamerat som sitter på en av de billigste linjene fra UPC (light eller classic) som ifølge UPCs hjemmeside bare kan gi en dyanmisk ip adresse.

Skulle ikke det være mulig å koble 3Com saken i UPC modemet og sette opp et trådløst nettverk?

Ruteren er satt opp skikkelig og kabler er sjekket.

Pc kommer i kontakt med ruter, men ruter får ikke ip av UPC modemet..

 

Er det noen som har noen tips?

 

Takker og bukker for evt hjelp.

 

Rob

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tatt strømmen av modemet i noen minutter?

6691266[/snapback]

 

Gjør som han sier. Og ta strømmen av routern. Så setter du strømmen i begge. også kobler du tp kabel fra UPC inn i routern også kobler du pcene til routern..

 

sånn jeg måtte gjøre det.

 

Det som er greia med upc er at dem ikke tillater at du skal koble flere pcer enn 1 på de svakeste linjene. Hvorfor er en annen sak. For går jo bare utover deg selv, når du deler linja mellom flere personer når du først har en dårlig linje..

Lenke til kommentar

UPC låser IP adressen de gir ut til MAC adressen på nettverkskortet som brukte forbindelsen sist. Så dersom du har brukt en PC direkte mot modemet, må dette løses ut først. Normalt skal det holde å kjøre "ipconfig /release" fra denne maskinen, og så koble routeren til modemet, men jeg har hørt om folk som har måttet ringe UPC for å løse IP'en. En annen mulighet er selvsagt å "klone" MAC adressen til PCen over på routeren. Dette er noe de aller fleste routere støtter.

Lenke til kommentar
UPC låser IP adressen de gir ut til MAC adressen på nettverkskortet som brukte forbindelsen sist...men jeg har hørt om folk som har måttet ringe UPC for å løse IP'en.

6691301[/snapback]

Dette måtte vi gjøre hos min bror, når vi bytta ut den gamle rutern.

:thumbdown:

Endret av ColaBoy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...