Gå til innhold

Burning Crusade og raiding


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har ikke spilt WoW på ca et halvt år nå. Spilt smått men ikke no aktivt. Tenkte å begynne med BC når det kommer ut. Og få en frisk start på spillinga igjen.

 

Leste litt om konseptet på det nye PvP systemt og det virka drit bra. Leste også smått om raiding, vil 40 man's raiding bli vekk fra spillet? Sånn at max raid i bc vil bli 25 spillere?

Isåfall vis jeg har fått det riktig med meg syntes jeg det virker gøy for min del. Hva syntes dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har ikke spilt WoW på ca et halvt år nå. Spilt smått men ikke no aktivt. Tenkte å begynne med BC når det kommer ut. Og få en frisk start på spillinga igjen.

 

Leste litt om konseptet på det nye PvP systemt og det virka drit bra. Leste også smått om raiding, vil 40 man's raiding bli vekk fra spillet? Sånn at max raid i bc vil bli 25 spillere?

Isåfall vis jeg har fått det riktig med meg syntes jeg det virker gøy for min del. Hva syntes dere?

6691085[/snapback]

 

Jeg synes det egentlig høres ut som en god ide, MEN... jeg kan se et problem med guilds som er basert på 40-man raids.

Hva skal de gjøre når BC kommer? Stenge halve guilden ute fra raids? :p

Eller rekruttere mer og kjøre 2 raids samtidig? Uansett så blir det litt ekstra hodebry for guilds vil jeg tro.

Men alt i alt så liker jeg ideen. 25-man raids er enklere å organisere, mindre folk å holde styr på.

 

PVP-konseptet i BC synes jeg ser kjempebra ut. Gleder meg veldig til å se det i aksjon.

Endret av ZiggWarth
Lenke til kommentar

Det blir tror det det blir lettere å få guild, men vanskligere å få bra guild.

Jeg sier det samme som ZiggWarth hva skal de guildene som er nå gjøre?

Splitte opp?

 

Jeg syns ikke noe særlig om PvP systemet, men jeg tror jeg ikke har forsatt det helt riktig.

Er det sånn at man får "penger" når man dreper folk tar over flag osv som man kan kjøpe gear for?

 

Noe annet jeg lurer på de som har skaffet masse tier 3 ogsaån kommer det til å være bedere enn vanlig blått lvl 70 items?

 

Jeg syns også at Outdoor PvP saken tar helt av. Skal man ta over byer? Litt irriterende hvis horde er mange flere enn alliance på en realm. Jeg syns også de tårene i epl nå ikke er noe særlig. Det er bare noen tårn som står der du får ikke noe rewards av å ta dem.

 

Men det blir morsomt med en helt ny øy, flying mount ny, lvl 70 og alle de andre tingene

Lenke til kommentar

dette er jo flotters :) .

I mitt guild sliter vi med deltagelse og insats for å få progresjon... Som med MC, 50 online, AQ40 kanskje 20-30 online. Det betyr jo at det er lett å skaffe 25 som er villige til å wipe på nye bosser osv.

 

Det som plager meg er at alle tror at det er for casuals. Men selv tror jeg bossene blir mye hardere, og ikke noe du kan skrike i LFG channel kun fordi du kan PUG'e ZG/AQ20...

Lenke til kommentar

Raiding i wow burde i det første bare vært laget for maks 25 personer. Men og forandre det nå er "retarded"!

 

Nå begynner folk og luske i det skjulte for og samle sammen et bra guild med og ta de beste fra andre guild og lage nye. Dette er en utvikling som jeg antar mange kommer til å se fremover.

 

Mange forstår jo at i en 40 raiding guild så må noen bort. Alternativet er og rekruttere noen flere og ha 2 raiding grupper. Men mange guild har jo problemer med og få 40 personer også da. Men det som er spesielt er jo at guild med 50-70 medlemmer ofte ikke får nok folk til de hardere instansene og bossene som en ikke kan eller har på farm status.

 

Men nå så har det begynt med og luskes og prøver allerede nå og luke ut de som er dårligst.

 

Og spillet komme ikke til og bli mer causual selv om det er 25 man raiding nå. Det blir nok nesten bare mer hardcore da. Da guildene blir mindre og man er ennå mer avhengig av at folk kommer online.

 

p. s Hater og lage lange og forståelige poster.

Lenke til kommentar

Jepp, kan se problemet for folk som skal fortsette i gamle guild. Jeg kommer til å starte opp på en helt fersk server, det blir knall. Nytt PvP system, mye nye quests, og mindre raids.

 

Lurer på om områdene, feks tja Barrnes blir no forandra. Syntes og sett et bilde der barrens så mer "grønt" ut. Kommet mer gres og planer.

 

Og sånn som MC,BWL,Naxx,AQ? Hva skjer med de? Kommer de til å endre alt der inne og fortsatt ha de med?

Lenke til kommentar

at det blir 25mann riding isteden fir 40 er bare idiotisk i grunn. syns det er veldig bra skrevet det som GM i Death & Taxes har skrevet.. de er nok verdens beste guild

 

 

So here I am, once again, hijacking our front page for my own personal soapbox. As we know, there was a recent announcement regarding the size of raids in BC, and I've spent the last few days trying to quantify in words why it bothers me so much, why I am so disapointed by the change. Eventually I came to realize that what really bothered me about it was the people. The people are the reason I log in every day, the reason I'm willing to throw myself against impossible odds, to do things as mindnumbing as farming potions for hours. Loot will come and go, and be outdated by the evolution of the game, world firsts will come to be long forgotten in the sands of time, but the people we play with, the people we experienced the game with, will we ever really forget them.

 

Raiding guilds were designed around 40 people, plain and simple. It's been that way for 2 years, and to change it now is so ridiculously shortsighted. I've been raiding with the same core for nearly 2 years, the same core of people necessary to facilitate 40 man raiding, and now I'm supposed to tell a good portion of them to what, fuck off, get on the bench because you pompous pricks arbitrarily decided to change the fucking rules.

 

Tigole, you say that with the entrance of BC there will be a high turnover on raid guilds. What the fuck do you know. You expect me to believe that the same people who poured hours of time and effort through your arrogant fucking cockblocks at Ragnaros, at Chromaggus, at Nefarion, and at the mother of all fuck ups C'thun, will suddenly turn their backs on us because it's a convenient time to bow out of the game. Suddenly people who devoted the time to the rest of us to throw themselves multiple days a week at a C'thun we didn't have a fucking prayer of beating are going to say, sorry I have better things to do just because the expansion comes out?

 

So what the fuck are we supposed to do now. How do we look at our guildmates, our friends, the people we've known for a year, two years, maybe longer and tell them, "Sorry, you aren't good enough", or "Sorry we don't have room for you". It's not about raids being 40% smaller, it's about us having to tell 40% more people sorry, you're going to have to sit outside and hold your dick every night.

 

Now you'd say, well why not use 2 raids. Who decides who goes in each raid, who leads the raids, how many people do we need on standby for each raid, what kind of class stack do we need for the encounters, how many people do we recruit to deal with the challenges ahead, what happens when group B's tanks are online, but they don't have enough priests, and A has priests, but no tanks. And by the time we're done separating people into 2 categories, we might as well be 2 completely fucking separate guilds. Why the fuck should we have to endure this bullshit because you decided you wanted to change the rules halfway through.

 

Let me leave you with a final thought, one you may see repeated in the upcoming days, because it was included in an article I was asked to contribute to. When Death and Taxes kills Illidan, and we stand over his corpse for our screenshot, will our first thought be: Where are the other 15 people who stood together with us for Onyxia, for Ragnaros, for Nefarion, for C'thun, and finally for Kel'Thuzad.

Lenke til kommentar

Ja, og siden du klassifiserer de som "verdens beste guild" så betyr det vel at de er rimelige hardcore de som er der, og BC patchen er redning for casual gamers, som tross alt er den største brukermassen til Blizzard.

 

Kunne ikke brydd meg mindre at de går fra 40 til 25, det betyr jo bare at det kan bli enklere for mindre guild å ha progresjon også!

Lenke til kommentar

Enig med Rookie her. Guild som er så hardcore at de har store problemer med å splitte opp guildet utgjør sannsynligvis bare noen få prosent av den totale spillemassen. For alle oss andre tror jeg det vil være en fordel med kun 25 mann i raidet.

Er vel det som alltid har vært målet til blizz med wow, max spilleopplevelse for den store massen, ikke for de relativt få hardcore spillerene. Å så blir det jo mer penger i kassen også på den måten...

Lenke til kommentar
der tar du feil, for de instancene kommer til å bli vanskelige, og jeg tror ikke akkurat at 25 ferske folk, klarer seg godt inni illidan instancen.

6693208[/snapback]

 

 

ening, de nye end-game instance til 25man blir nok overhode ikke lette. må ha mere skill ut av vær person og kan ikke ha med folk som slacker ,

 

jeg personlig tror mange av de mest hardcore gamerene kommer til å slutte med wow og heller finne seg et annet spill

Lenke til kommentar

Det er da ikke et så jævla stort problem for guilds å enten omorganisere seg, raiding eller splittes hel-/delvis og lage nye guilds. Herregud, skulle tro det var på liv og død.

 

Dessuten blir det mer ekslusivt å være den ypperste eliten, 'beste guilden' osv.

Endret av Carl M
Lenke til kommentar
Gjest medlem-75284

Guildet jeg er i skal enten dele guilden i to(lage to guilds) og invite flere eller invite flere til nåværende guild så vi kan kjøre 2stk 25 man raid.. Synes ikke dette er noe stort problem jeg.

Lenke til kommentar

Ja, jo, siden "verdens beste guild" sier det er idiotisk så er det vel det ikke sant?

 

Jeg synes det høres nikult ut jeg... Slipper å buffe 40stk, mer samhold, flere får vist hva de duger til, mer fokuserte roller. Gleder meg.

Et gammelt raideguild kan jo bare kjøre 2x25, eller 1x25 og 1x10 manns, alltid skal det gjøres så stor krise ut av blizzards raidbeslutninger.

Lenke til kommentar

Ja, jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte i denne tråden. Det kan nevnes at jeg er medlem av et guild som nå gjør alle instanser frem og til og med Naxxramas, og kjernen i guildet har spilt sammen i 1.5-2 år. Av den grunn, er det kanskje ikke så overraskende å høre at jeg er helt enig i sitatet fra D&Ts representant lengre opp.

 

Siden vi er bygget opp rundt 40 mann, vil vi være for få til å kjøre 2x25 mann, og det er også lite aktuelt i mine øyne. Hovedgrunnen for det, er at det da vil danne seg et A- og et B-lag. Hvem skal sitte og velge ut hvem som får være med i de forskjellige gruppene? Hvordan vil du føle deg om du blir prioritert ned i gruppe B, og får høre at du er for dårlig til å bli med på A-laget?

 

Nei, det eneste alternativet vårt blir nok å minke antall medlemmer i guildet, slik at vi blir bygget opp rundt 25 mann. Men hvem skal bestemme hvilke 40% av guildet som ikke får være med videre? Å sitte på benken hvert raid er kjedelig, så å beholde like mange i guildet er vel også ganske utelukket med tanke på fremgang i instansene.

 

Nei, det eneste denne avgjørelsen gjør for oss som raider i dag, er å splitte opp samholdet vårt. Når du har spilt og snakket med alle andre i guildet siden oppstarten, er det surt å se at Blizzard ikke gjør plass til alle i guildet. Jeg vet iallfall at jeg ikke kan tenke meg å spille i et annet guild enn det jeg gjør nå, og jeg regner med at det er mange som føler på samme måte som meg, så det kan godt hende dette blir slutten på WoW for veldig mange av de som raider i dag.

 

EDIT: Dette sier jeg fra en raiders ståsted, og vi utgjør vel ikke så mange av den totale massen WoW-spillere. For en casual player, er vel dette derimot gode nyheter..

Endret av TorS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...