Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Video avspilling pluttselig hakkete


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Sitter nå å drar ut dotter av hår i ergrelse over at alle filmene mine pluttselig har begynnt å hakke når jeg spiller de av. Skjønner ikke hva som har skjedd. Har slettet kodek og instalert nye, bruker k-litte pakka, som ikke har gitt noen problemer før. Noen andre som har en ide på hva som kan ha skjedd? Gjorde ikke noe spesiellt i forkant heller... Bilde ser ut til å være i mye dårligere kvalitet enn før. Bruker også ekstremt mye prossesor kraft mot den den gjorde tidligere v. avspilling.

 

Håper det er noen som kan hjelpe meg. Orker ikke installere xp på nytt nå.

På forhånd takk!

 

Mvh.

 

Øystein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags hardware har du? Har maskinen slått seg av eller andre forandringer enn du beskriver.Hva slags forandringer har du gjort siden sist du så på dine vidoer uten hakk?(Programvare,innstillinger eller hardware).Har du vært inne i toweret?Har maskinen vært flyttet på?Har du sjekket om du har full ram?Har du oppdatert driverne dine?Personlig foretrekker jeg Vcl player. :)

Lenke til kommentar

last ned "K-Lite Mega Codec Pack" mykje bedre du kan prøve og sett videoavspilling programet ditt i høgare priotering.

anbefal og VLC veldig greit videoprogram med innbeyggt codec og bruker lite prossesor kraft, kan hende du kar fått virus og er noken virus som slukker alt du har av prossesor kraft lite synlig men du kan no sjekke med ein virus scann :thumbup:

Lenke til kommentar
last ned "K-Lite Mega Codec Pack" mykje bedre du kan prøve og sett videoavspilling programet ditt i høgare priotering.

anbefal og VLC veldig greit videoprogram med innbeyggt codec og bruker lite prossesor kraft, kan hende du kar fått virus og er noken virus som slukker alt du har av prossesor kraft lite synlig men du kan no sjekke med ein virus scann  :thumbup:

6690659[/snapback]

 

Jeg bruker som sagt k-lite mega og vlc. Problemene vedvarer. Ikke vært borti noe slikt før. Det er som om filmmene skaleres ned i real time, så den bruker sinnsykt mye cpu kraft. Har lastet ned alt av drivere og ikke hatt problem med avspilling før så det er ikke maskinvare feil. Det må være noe software... Huff! Har heller ikke virus, sjekker daglig, så det er ikke tilfellet. Uansett, takk skal dere ha!

 

Har flyttet skjermen min og installert et programm til skjermen. Piviot eller noe slik. O Installert en gammel skermsparer, mulig den som kan ha gjort noe, men slettet det igjen og hjelper ikke. Var vel Joe Castaway eller noe i den dur. :)

 

Noen som har en teori om hva det kan være?

 

Edit: Litt mer info.

Endret av Kazekanin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...