Gå til innhold

Ny Conroe-pc til 10000,-


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg trenger hjelp til å sette sammen et nytt Conroe-system til 10000 kroner. Det jeg legger vekt på er at den kan spilles med, at den helst er støysvak og at det er muligheter for evt overklokking.

 

Er de valgte komponentene kompatible og er de overklokkingsvennlige? Må man ha sprekt minne for å klokke prosessor? Som dere sikkert skjønner har jeg ikke overklokket før...

 

På forhånd takk

 

-Torgard

 

Legger link her, siden kanskje noen ikke så den

Endret av Torgard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes systemet ditt ser bra ut.

Personlig ville jeg gått for Samsung Spinpoint harddisk(er) og hovedkort fra ASUS, og kanskje PC2 6400 eller raskere minne for å gi bedre rom for overklokking. Et støysvakt kabinett jeg har god erfaring med er Antec P150, og strømforsyningen som følger med er god (430W) og stille. Hvis du ikke har planer om SLI er det ikke nødvendig med 500W (selv om MIST er anerkjent for lavt støynivå). For maks kontroll på støyen, er en viftestyring (f.eks Sunbeam Rheobus) å anbefale, det er langt viktigere enn selve viftene. Støyen ligger i all hovedsak sammen med turtall, og 120mm vifter som kan kjøres på 1000rpm er passe støysvake i forhold til luftmengde.

Skjermkortkjøleren du har valgt er god, jeg har en tilsvarende selv.

Lenke til kommentar

Takk for innspill!

 

Har også tenkt på Samsung-disken på 250, men tenkte det kanskje var hips om happ.

 

Er det sånn at jeg kan droppe overklokking av minne og bare overklokke prosessoren? Jeg tenkte også at jeg måtte ha bra strømforsyning for å overklokke, men dette er kanskje ikke riktig? Jeg er jo interessert i å ikke kjøpe unødvendig dyre komponenter...

 

Viftekontroll høres bra ut - styres de med software i windows?

 

-T

Lenke til kommentar

Rheobus styres med mekaniske potmetere som på et frontpanel som du setter i en 5,25" brønn. Det går fint å sette minne på divider og bare overklokke prosessoren. Jeg anbefaler deg å se på overklokkingsguidene som ligger på hw.no.

 

Komponenter som overklokkes trekker litt mer strøm, men du har bra spillerom også med en 430W PSU på dette systemet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

HER. er oppsettet! :!:

 

 

Da er pc'en mottatt - dog kun i deler som jeg satt sammen selv. Jeg satt den sammen i går, og den hadde vært oppe og gått om ikke hd'en hadde vært defekt. Tror jeg da... Kom ikke inn i BIOS pga av "master HDD is not detected". Koblet fra HD'en til SATA1 på hovedkortet (rød tilkobling).

 

Det som er litt rart er at jeg forsøkte med en annen disk (tok den ut av kabinettet - dette er en ekstern disk) som er IDE, og koblet DVD-brenner og denne disken i serie med CD-ROM kabel til hovedkortet. Da fan maskinen DVD-brenneren og disken, men ikke noen master hdd altså.

 

Prosessor og minne ble funnet under oppstart...

 

Noen som har noen forslag til hva som kan være feil? :cry:

 

mvh

Torgard

Lenke til kommentar
prøvde en som het SATA_RAID, men ikke SATA3 eller SATA4 som var like ved siden av SATA1. Det var liksom den klikkelyden som gjorde at jeg tenkte det var nytteløst.

 

-T

6777075[/snapback]

Tror ikke du skal bruke raidutgangen,prøv med de andre sata utgangene.

Lenke til kommentar
Har du satt i strømkabelen til S-ATA-disken?  :innocent:

 

For det er jo ikke mulig å BARE bruke den ekstremt tynne/flate kabelen som skal i hovedkortet...

6777126[/snapback]

 

Satte i strøm (sånn fire pins) fra hiper strømforsyningen til disk og kabel fra HK til disk. Prøvde også med en annen strømkabel (sånn tynn en).

Hmm...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...