Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Merkelig Skjermkort problem!


Anbefalte innlegg

Hei til alle som gidder å lese dette.....

 

Nå nylig støtte jeg på et totalt uventet problem mens jeg gamet NFSU MW (most wanted). Helt ut av ingenting kom en SAFTIG fps-drop slik at spillet stoppet nesten opp. Denne fps-droppen ble deretter etterfulgt av en boost i gamespeeden som så ut til å ivertfall doble fpsraten... jaja tenkte jeg, må ha vert en glipp!... men neida!! :no:

Dette skjer HELE tiden i NFSU MW og har spredd seg til andre spill (NFSU2, DODS, CSS og BF2).... Hva pokker er det som skjer??....

Jeg oppdaterte driveren og justerte 3dytelsene til kortet, uten effekt :(

 

Jeg kjører:

HK: MSI K8n Neo-4f

CPU: AMD Athlon 64 x2 4200+

Minne: 4x Corsair Value S 512mb = 2048mb

Skjermkort: ATI Radeon X1900 XT

 

Skjermkortet kjører ATI Catalyst 6.7 driver....

 

Kan noen hjelpe meg? :dontgetit:

Endret av MeltDown
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pc'n skal vere rimelig virus fri....

 

Når det kommer til temp'en er jeg riktig nok litt usikker....

ATI catalyst control centre hevder temperaturen er ca 53*C idle...

MEN! Både SpeedFan 4.28 og den tradisjonelle "ta-på-skjermkortet" metoden sier noe ganske annet. I følge SpeedFan er kortet ca 37*C idle.... og ved hjelp av "chart" funksjonen til SpeedFan ser jeg at selv under lang (og heftig) gaming går kortet vell under 50*C (mellom 45 og 47).... :hm:

Lenke til kommentar

Har hatt et lignende problem bare da har spillet (trackmania Nations ESWC) fått FPS dropp, etterfulgt av at pcn henger litt, så kommer den igjen, (alt skjer fort) men da uten at jeg får skyhøy fps som du sier her. Problemet her var at Harddisken var sliten og skjermkortet fikk ikke den informasjonen det skulle ha og så når det endelig fikk det skjedde alt fort og så gikk det normalt noen sek og påan igjen. :(

Lenke til kommentar

Viktig med et synkronisert system ja for at systemet skal kjøre systemet optimalt!

 

edit: Det han duden mente liksom var at du må fikse bedre kjøling til harddisken din! Er nok at den blir for varm at den sløver sånn! Monter en 80mm med luftkanalen mot harddisken! Da blir den iskald på 1-2-3 og kjører på full ytelse! ;)

Endret av kjekay
Lenke til kommentar

Heh..... joda.... Tingen er at harddisken ikke er varm i det hele tatt.... Har faktisk 4 80mm vifter som blåser på den til enhver tid....

Men når jeg tenker meg godt om så er HD'en min sAta2, men siden MSI K8N Neo4F HK'et mitt bare støtter sAta, kan det da oppstå en konflikt? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...