Gå til innhold

Laptop fra Elkjøp = Russisk import?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om maskinen ellers fungerer slik den skal så ville jeg ikke tenkt så

hardt på det, produsenter av billige laptoper har en tendens til å bruke

hardware som ikke nødvendigvis går helt over ens, enkelte kombinasjoner av BIOS`er og skjermkort kan føre til slike "rariteter"

ved bytte av oppløsning eller i oppstarten, hadde en compaq laptop

som viste "russiske" tegn et øyeblikk hver gang jeg byttet oppløsning.

Lenke til kommentar

Vel pcen fungerer da iallefall? :)

 

Og de som ikke har penger til bedre pc enn det der til ungen får iallefall den pcen de plutselig MÅ ha ifølge skolen sin (kunnskapsløftet).

 

Også mange utenlandsstudenter som ikke er så godt bemidlet som handler denne maskinen.

 

Og vet dere hva? Jeg tror de aller fleste er fornøyd med ytelse, da de vet de kjøper det billigste av det billige.

Lenke til kommentar
kjøpte et filmkamera fra elkjøp. Ble litt skuffet når det ikke fulgte med norsk bruksanvisning. tror ikke det var engelsk heller..

6730830[/snapback]

Man har ikke lov til å selge et produkt i Norge uten en brukansvisning skrevet på minst ett av de nordiske språkene. Du kan kreve at butikken skaffer dette til veie, og klarer de ikke dette kan du heve kjøpet.

 

Du kan riktignok ikke vente med å reklamere mer enn to måneder fra du mottok kameraet. Det er nemlig da du skal ha oppdaget at det manglet.

Lenke til kommentar
Og vet dere hva? Jeg tror de aller fleste er fornøyd med ytelse, da de vet de kjøper det billigste av det billige.

6729977[/snapback]

Problemet er at det blir ikke spesielt rimelig. Kunden må gå til anskaffelse av en ny maskin raskere, enn om han/hun hadde valgt enn bedre modell i utgangspunktet.

 

Når Vista kommer vil det bli nærmest umulig å kjøre det på de rimeligste maskinene som er til salgs. Du sier kanskje at kunden ikke trenger å oppgradere, men for mange så må de det. Etterhvert vil det bli slik at mange programmer kun vil kjøre under Vista og ikke XP.

 

Det som er et rimelig kjøp idag, kan være et dyrt kjøp i morgen.

Lenke til kommentar

Noen som kan russisk på dinsideforumet så på hva som stod i oppstartsbilde (ikke stol blindt på babelfish slik som meg :p )

 

Øverst står det

 

På Russisk

Federatsija Nezavisimikh Profsojusov Rossij

 

På Norsk

"Forbundet av Uavhengige Fagforeninger i Russland"

 

FNPR er mao russerenes svar på LO

 

Og delvis skjult av Intel logoen står det:

 

Kongress for FNPR (Russisk LO) skal holdes 14.-16. november i Moskva

 

En ekte sosialislappis :p

Lenke til kommentar

OT:

 

Det kan bare 2 grunner til at du missforstod dette, enten så forstod du ikke at dette var ironi eller så valgte å ta deg nær av dette av en eller annen årsak, har

ingen formeninger om verken sosialister, russere, LO eller politikk generelt med unntak av det som påvirker meg direkte. Ville tro at du er en såpass erfaren forumbruker at litt ironi ikke skulle by på noen problemer.

Lenke til kommentar
Og vet dere hva? Jeg tror de aller fleste er fornøyd med ytelse, da de vet de kjøper det billigste av det billige.

6729977[/snapback]

Problemet er at det blir ikke spesielt rimelig. Kunden må gå til anskaffelse av en ny maskin raskere, enn om han/hun hadde valgt enn bedre modell i utgangspunktet.

 

Når Vista kommer vil det bli nærmest umulig å kjøre det på de rimeligste maskinene som er til salgs. Du sier kanskje at kunden ikke trenger å oppgradere, men for mange så må de det. Etterhvert vil det bli slik at mange programmer kun vil kjøre under Vista og ikke XP.

 

Det som er et rimelig kjøp idag, kan være et dyrt kjøp i morgen.

6732866[/snapback]

 

Kva skal ein med Vista? Pcer idag holder plenty til surfing mail osv. Så lenge den overlever vanleg bruk så er det sikkert ein flott pc som vil var fint igjennom studiet.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...