Gå til innhold

Holophonia, den nye surround-kongen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm.. jeg kan ikke forstå hvordan man kan få samme opplevelsen som ved et vanlig anlegg. Har testet slike surroundheadset og jeg ble ikke helt "tilfredsstilt" ( hihihi ).

 

Akkurat som vg sin papirutgave hadde omtale om et 3.1 anlegg som visstnok skulle være akkurat like bra 5.1 og 7.1. Det er jo helt på tryne.

Lenke til kommentar

skal finnes en lang tråd om akkurat dette en eller annen plass her , tror i kategorien annet det var jeg så det .

 

til spill tror jeg dette kan være en bra teknoligi , men til fimere kommer dette aldrig til og slå gjennenom , tenk deg og sitte på kino med headsett , og man får heller ikke sikklig dyp bass som sitter i brystet

Lenke til kommentar

vell med tanke på hvor mye prossesering lyden trenger for og høres sånn så er det tvilsomt at den kommer i andre alternativer og da blir det headsett i kinoen .

 

men jeg ikke noe tror for at denne lydtypen kommer på film , men spill er det nokk litt større sjangse for at det skjer

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er såå utrolig lenge siden disse ble lagt og ut og var "tøft". Nå er det bare idiotisk at personer som ikke kan søke på diverse forum klarer å legge ut poster.

 

Siden du legger ut gamle ting ":p" så må duvære det største, mest evneveiket nullet jeg noengang har vært så uheldig å rote meg borti. Det eneste jeg kan unne deg er et miserabelt liv med samtlige ekle tropesykdommer for så å dø en latterlig død. Måtte det skje ved at du blir rævpult av en spedalsk spermhval til du sprekker for så å bli puttet i en smelteovn der døren blir sveiset igjen og du brenner for evig og alltid

Endret av CFD
Lenke til kommentar

Uff, like gammelt som skogen.

 

"Hvorfor blir ikke dette brukt i spill?"

Trolig fordi akkurat denne teknikken er vanskelig/umulig å gjøre live, men andre teknikker er brukt i spill i et tiår. Det er ingenting nytt med 3D-lyd i spill ut fra to kanaler.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Head-related_transfer_function

http://en.wikipedia.org/wiki/Psychoacoustics

 

Tråder om dette (søk etter HRTF?) finner du sikkert flere år bakover i forumet.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...