Gå til innhold

Kjøp av headsett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-rXRozPkg

Forslagene til zeph er meget bra. Har PC150 her selv, og er kjempefornøyd. I prisguiden har det også meget gode erfaringer (det same gjelder PC160).

 

Headsettet er ikke stort og klumpete, og har en lav vekt som gjør det behagelig å ha på over lengere perioder (det gjør ikke vondt, og man blir ikke svett og klam i ørene).

Lenke til kommentar

Vel jeg har selv rota mye med dette her LENGE... og jeg er en av de mest nerdete gamerne der ute tør jeg vedde.

 

Så skal gi deg en god runde med hva slags type headsett en gamer burde kjøpe alt i å dømme etter hva du trenger.

 

Vel gamere er det flere av og driver man med lagspill så er det ganske greit med et hodetelefon sett som har klar lyd. Samtidig som det er lett å høre lagkammeratene dine vedsidenav deg på lan. Noe som også er en veldig viktig faktor er en god mikrofon uten støy når man spiller med sine lag kammerater på nettet.

 

Det finnes mange forskjellige hodetelefoner og headsett og er man proffesjonell så anbefaler jeg hodetelefon sett med usb lyd slik at du har den samme lyden uansett hvor du er og hvor du sitter. Noe som også er viktigt da er at du ikke installerer medfølgende drivere for da kan de gi deg en egen opplevelse som du vanelig vis ikke får lov til å installere på konkuranse maskiner. Så da er man tilbake der man startet.

 

 

Når det gjelder også de som sitter å spiller for seg selv. Eller spill som krever egen insats og ikke stort med snakking med noen. Så får man helt eksepsjonelt stort aspekt med valg man kan ha. For da trenger man ikke hodetelefoner som har medfølgende mikrofon og der lages det mange gode og nokså elegante hodetelefoner.

 

Det som er lurest når man spiller mest slike spill er lukkede hodetelefoner slik at lyden utenifra blir så og si låst ute. Slik at du kan sitte i din egen verden av tanker.

 

Vel håper du fikk litt mer erfaring med hva man skal kjøpe av hodetelefoner.

 

Vel lager 3 kategorier etter pris innenfor de nevnte over som jeg ville anbefale de fleste.

 

Lagsport:

 

1. Planetronic Game Com 1 veldig rimeligt og kraftigt headsett!

Dette har faktisk kraftigere bass en de dyrerer sennheiser PC-150/160

Men faller ned i og med at de har ikke den gode stereo lyden som sennheiser har

klart å få til. "viktigt å kunne vite hver tomme hvor fienden er"

 

2. Icemat Siberia m/USB / Steelpad 5H m/USB Rimeligt og kraftigt komfortabelt headsett!

Denne har en helt sinnsyk god bass/diskant balanse og bassen er skremmans god

i dette headsettet og med drivere innstalert får du ekstremt god peil hvor dine

fiender er i spillet. Dette fungerer likegodt til spill og film som alle andre medier.

"icemat:Det som rykker ned på headsettet er at det har en mikrofon som henger i

og for seg selv, dette er ikke alltid en dårlig løsning men når mikrofonen ikke er

et verdens vidunder i seg selv så hjelper det lite. Mikrofonen fungerer ok!"

 

3. Sennheiser PC-150/160

Vel dette er hodesettets hersker og er vanskeligt å forstå hvorfor egentlig fordi

hodetelefonene ikke gir fra seg den bassen og lyden som er en musikker verdig.

Hvorfor er denne så bra i forholdt til de andre og hvorfor koster den litt mer?

Jo det skal jeg si deg. En sennheiser er kjent for å ha kvalitetsvarer hele veien

gjennom og dette hodesettet er ikke et unntak. Mikrofonen er av beste vare.

Ingen har noen gang så lenge jeg har levd klaget på en sennheiser mikrofon og

det med god grunn. Lyden fra mikrofonen er stråelende og fyldig som gjør den til

alle lagkammeraters venn. Noe som trekker på dette settet er bassen men man

spiller ikke for bass. Lyden er skarp og ikke i den forstand at det skurrer der

bassen egentlig skulle være. Den har kanskje noe av den beste plaseringen av

lyd en det jeg noengang har hørt tidligere og sennheiser skryter av surround

prosess i hodetelefonene men jeg kaller det så og si Jæv_a god stereo.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

1. Icemat / Steelpad 5H

Denne kommer igjen selvom det er et åpent headsett så kan man presse lyden så

hardt ut uten at den blir forvrengt så da kan man leve i sin egen verden

Les over hva den er god for!

 

2. Koss Pro 3aa Titanium / Sennheiser HD 212 PRO

Disse hodetelefonane er det 100kr forskjell på og jeg synes ikke den ene er så

mye bedre en den andre. Koss lever på bass og sennheiser for dybde og toner.

Det er da min mening og jeg har fingeren på sennheiser sefølgelig av den

grunnen at det er lettere og mindre. Men koss har litt mer solid og matcho

struktur! Men begge er gode hodetelefoner som funker ideelt til gaming Og Koss

sitt er 100% lukket om HD er det er jeg neimen ikke sikker på Men jeg synes HD

serien er lukket nokk i den forstand at du lever i din egen verden med untakk av

HD650

 

3. Sennheiser har så lyst til å si HD650 men det blir nokk HD215

Begge nevnte over er overgode hodetelefoner som de proffesjonelle ser på som

standar og da er det gode greiene for den vanelige spillemanie mannen

Grunnen at jeg sier nei til HD650 som har så hææææærligt lyd er det med at det

åpent og derfor ikke nokk hos deg selv. Men dette er hodetelefonene jeg elsker

av alt og som jeg må anbefale men den havner ikke på førsteplassen. Derrimot

så gjør HD215 det. Sitter du på lan og er drittlei unger som spiller Boten anna på

full guffe så kan du vinke hade og gå inn i ditt eget lyd univers. Dette er hva dj

folk slenger på hode når de arrangerer smurfedisko for de minste. Ungene danser

og spretter etter olebrum og dj smiler i det han sitter å hører på sine råeste rave

sanger eller mest low life getto musikken du kan få. Noe jeg kan reklamere med

dette at det fungere som vist på TV. Ja nettop NRK bruker det og jeg har sett TV2

med det. Hodetelefonene er i topp klasse og du får det du ber om. Og de er ikke

verdens dyreste heller.

 

Vel håper at min erfaring var til hjelp.

Jeg må påpeke at dette er mine synspunkter som musikk og spill elsker i 5 år. Og at jeg kan ikke si at jeg har prøvd alle hodesett og hodetelefoner der ute. Men at jeg har eid en del og prøvd en del kan jeg garantere på. Og er det noen hodetelefoner eller sett du ser som du er usikker på så kan du få lov til å kontakte meg på mail

Jeg håper at du fikk vite det du trengte for å kjøpe dine fremtidige hodetelefoner

 

-Kai Andre

-mail: [email protected]

Lenke til kommentar
Det ser litt ut som om det blir Icemat Siberia, har hørt skryt om det av kompiser.

6701758[/snapback]

NEEEI!! Jeg hadde Siberia før men selgte det for så å kjøpe Sennheiser PC150. Siberia kan bare gå å legge seg i forhold til PC150! Har aldri prøvd et bedre headset. Jeg ville uten tvil kjøpt PC150 fra Sennheiser istedenfor Icemat Siberia.

 

Mvh Erling

Lenke til kommentar
Har både PC150 og Siberia og jeg vil understreke at Siberia er den beste av de to både når det kommer til lyd og komfort.

6705404[/snapback]

Må si meg uenig der, har hatt både Icemat Siberia og Sennheiser PC150. PC150 er best, mikrofonen henger på headsetet slik at du bare vipper den ned når du skal bruke den mens på Siberia henger den i en ledning for seg selv og du må feste den på oppe med halsen på genseren, noe som fører til støy i mikrofonen. Jeg mener også at PC150 er bedre å ha på øyrene enn Siberia. Lyden er vell nokså det samme iogmed man trenger et ordentlig lydkort i pcen for å merke noen forskjell. Mitt tips er å kjøpe Sennheiser PC150 eller PC160, men om du gjør det er opp til deg. :)

 

Mvh Erling

Lenke til kommentar
Har både PC150 og Siberia og jeg vil understreke at Siberia er den beste av de to både når det kommer til lyd og komfort.

6705404[/snapback]

Må si meg uenig der, har hatt både Icemat Siberia og Sennheiser PC150. PC150 er best, mikrofonen henger på headsetet slik at du bare vipper den ned når du skal bruke den mens på Siberia henger den i en ledning for seg selv og du må feste den på oppe med halsen på genseren, noe som fører til støy i mikrofonen. Jeg mener også at PC150 er bedre å ha på øyrene enn Siberia. Lyden er vell nokså det samme iogmed man trenger et ordentlig lydkort i pcen for å merke noen forskjell. Mitt tips er å kjøpe Sennheiser PC150 eller PC160, men om du gjør det er opp til deg. :)

 

Mvh Erling

6705859[/snapback]

Har alltid hatt siberia-mikrofonen liggende på/ved siden av tastaturet uten at jeg måtte ha skrudd opp volumet på den på noen som helst måte. For øvrig ser det lattis ut å gå rundt med headset med mic på hodet om du skal koble den til en mp3 spiller noe du slipper med siberia.

Lenke til kommentar

6705859[/snapback]

Har alltid hatt siberia-mikrofonen liggende på/ved siden av tastaturet uten at jeg måtte ha skrudd opp volumet på den på noen som helst måte. For øvrig ser det lattis ut å gå rundt med headset med mic på hodet om du skal koble den til en mp3 spiller noe du slipper med siberia.

6706798[/snapback]

 

veldig bra poeng!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...