Jump to content
Sign in to follow this  
Gissan

Nytt aksesspunkt - Hvilket? 108 eller 54 mbps?

Recommended Posts

Hei!

Skal kjøpe nytt aksesspunkt. Har trådløst nettverkskort i min bærbare maskin (Toshiba P100-113. Jeg vet ikke hva nettverkskortet heter, men jeg kan finne det ut iløpet av 1 time ca.

Men, ihvertfall. Aksesspunktet skal kjøpes på Lefdal. Hvilken ville dere anbefalt meg? Skal kanskje oppgradere min NGT-linje til 20 mbit. Ville det da holdt med 54 mbps aksesspunkt, eller burde jeg gå for et 108 mbps?

Som sagt, det skal kjøpes på Lefdal.

Link til Lefdals aksesspunkt

Hilsen,

tissedam!

Vet ikke hvordan det er med 108mbps aksesspunkt, men vet at det kan bli problemer med å utnytte en såpass god linje som 20mb med et 54-mbps aksesspunkt (har hatt samme problemet, gikk over til kabel i stedet for).

Vet ikke hvordan det er med 108mbps aksesspunkt, men vet at det kan bli problemer med å utnytte en såpass god linje som 20mb med et 54-mbps aksesspunkt (har hatt samme problemet, gikk over til kabel i stedet for).

6691164[/snapback]

Ja. Har hørt noen nevne det samme, men så lenge man hadde dobbelt så rask overføring som linjen, så skulle det gå fint. Kan selvfølgelig kjøpe 108 mbps, og helst ikke Netgear. Har netgear hos min far, og sliter med porter og slike ting. Vet ikke om det er Netgear eller min feil, men det er ihvertfall problemer.