Gå til innhold

hvor mye har ram å si i spilling kontra cpu?


Gjest Slettet+130498

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+130498

vet at det er forskjell på cpu'en og hvordan den er produsert og hvor stor cache det er på den osv, men har altså lurt på det med ram. er det et fett hvilken produsent man har rammen i fra? sitter på ddr2 ram fra twinmoos og ville jeg merket noen ytelses forskjell hvis jeg gikk over til ocz f.eks.?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke at jeg er noen RAM guru, men jeg vet at ramsticks som bruker brikker fra Samsung (husker ikke hvilken modell av disse som skulle være "pwnage") skal være supert.. Husker ikke hvilke RAM produsenter som brukte disse brikkene.

 

Men sånn generellt kan jeg ikke si annet en at jeg er Corsair fanboy, så. Corsair for gaming ;)

 

men On topic: Jeg det er en ganske fin balanse mellom CPU og RAM, og noen spill er mer CPU krevende en andre (Far Cry). Og noen spill nyter bedre av mer RAM isteden (BF2).

Endret av kNick
Lenke til kommentar

I utgangspunktet har ikke typen ram noe stort å si for ytelsen. Det eneste måtte være "timings" på ram'en, og da snakker vi ikke de helt store forskjellene. Når det kommer til overklokking derimot, da kan man snakke om store forskjeller i hvor mye brikkene tåler/klarer å bli med på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...