Gå til innhold

The Badminton tråden!


Gjest Slettet+132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+132

Bare lurte på om det er noen som spiller badminton her.

 

Selv har jeg spillt for Trondheim Badminton Klubb helt siden Januar i år. :)

Har en Yonex Iso-20. :p Skal få skaffa meg en bedre en snart, ettersom jeg nå kjenner at denne faktisk er ganske dårlig. :p

 

Skal også få inn smashen skikkelig nå! Skal klare og droppe den håper jeg! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+132

Si ikke så! :p

 

Badminton er vel en ganske hard sport (yarly). Du skal ha makan til kondis for å spille det! Ikke nok med det! Du må også ha god presisjon, balanse og kunnskaper for å spille. Du må tenke ut en strategi når du spiller mot motstanderen din, osv.

 

Men nok om det, enten så har du npe her å gjøre eller ikke. :p

 

Edit: Det er også en av de raskeste sportene her på kloden. ;P

Endret av Slettet+132
Lenke til kommentar

Spiller litt badmington avogtil. Vi kaller det å "klaske høne". Har en Yonex isometric 65 light rackert som jeg synest er ganske bra. Spiller med et par venner som er ca på same nivå, så det blir veldigt jevnt spill. Spiller såklart innendørs.

 

Ser ikke på det som trening igrunnen, heller bare å klaske litt for å ha det gøy, men blir ganske sliten ;)

Endret av ViPaZz
Lenke til kommentar

Jeg ser på badminton som er sånn feriegreie. sånn for morro. men hvis du vil ha en del mer action så kan du jo prøve en verson som jeg og min bror fant opp.

 

Rakettbadminton: kjøp et billigsett fra en bensinstasjon. klipp fjærene i "ballen" fra hverandre sånn at de bare henger fra kula foran. ta en del teip rund (gaffateip) slik at ballen blir tyngre og mer avlang. denne kommer til å gå over 4 ganger så langt.

 

Banen du bruker må være lang og brei. noe som gjør at du må løpe MYE fra ene siden til den andre. Hvis du bruker ca 10-15 meter brei bane og så lang bane som ballen går så har du skikkelig rakettbadminton.

 

Obs, ikke regn med at rekkertene kommer til å holde mer enn en times tid... Men det spiller ikke så mye rolle fordi du er antagelig helt pumpa etter en time. Det er sykt mye løping pga. farten til ballen.

Det er ikke så mye som bremser ballen lengre så den går dritfort og du føler at all energien du legger i slaget blir overført til ballen.

Lenke til kommentar

Heysann

 

Spiller selv for Trondheimbadmintonklubb, til trådstarter; spiller du bare på tirsdager? Selv trener jeg på mandag, onsdag og torsdag. Det er egentlig veldig synd at vi norske har et så trangt syn på badminton. Faktum er at man brenner 1200kalorier i gjenomsnitt når man spiller badminton, mens i fotball er talett 800kalorier/timen.

Badminton krever utrolig mye taktikk, hurtighet, og teknikk.

 

Finter i badminton finns det nokk av. En jeg spiller med på trening finter meg helt ut så jeg blir stående å se på ballen dette i gulvet. Helt sykt, anbefaler alle til å prøve badminton. Arti sport og krevende.

 

Et annet faktum er at det faktisk er mange flere som spiller badminton en fotball og tennis f.eks. Tenk på alle asiaterne som spiller.

Endret av Muggern
Lenke til kommentar
Et annet faktum er at det faktisk er mange flere som spiller badminton en fotball og tennis f.eks. Tenk på alle asiaterne som spiller.

6707270[/snapback]

Stiller sterk tvil til det utsagnet der, tennis og fotball er mye mer utbredt enn badminton i europa/amerika og jeg tviler på at det kan være så ekstremt populært andre steder i verden at det overgår tennis' og fotballs popularitet her.

Lenke til kommentar
Et annet faktum er at det faktisk er mange flere som spiller badminton en fotball og tennis f.eks. Tenk på alle asiaterne som spiller.

6707270[/snapback]

Stiller sterk tvil til det utsagnet der, tennis og fotball er mye mer utbredt enn badminton i europa/amerika og jeg tviler på at det kan være så ekstremt populært andre steder i verden at det overgår tennis' og fotballs popularitet her.

6707543[/snapback]

 

Og hvor stor del av verden utgjør asiaterne? 2/3?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Denne tråden har jeg ventet lenge på. Har spillt badminton en god stund nå og synes det er kjempegøy.

Treningene begynner for meg i morra og det skal bli digg å begynne igjen. Har hørt (og vet ikke om det er sant) at badminton er verdens raskeste ballsport. Dvs. der ballen går fortest.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...