Gå til innhold

How high? P4 3.2Northwood


Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp av dere overklokkere her. Jeg har en ShuttleSB75G2 med I875P Chipset. Corsair høykvalitets 400mhz ram. Og en Intel P4 3,2 northwood. Jeg har kjørt denne stabilt på 3.6 i snart 2 år.... Skal snart ha nytt system, men vil skvise northwooden litt høyere.

 

Jeg bruker stock volt over hele fjøla. Klarer jeg 4 ghz på denne på luft?

 

Tempen ligger jevnt på 35 grader idle @ 3.6 nå. Jeg liker ikke og bølle med volten på kortet uten hjelp så derfor spør jeg dere :)

 

FEEED ME :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Northwood toppet ut på rundt 3.4-3.6 Ghz, dvs at de fleste ikke kommer stort lenger enn det, selv om det selvsagt finnes unntak.

 

Jeg har nå en 2.8 som går stabilt på 3.4-3.5, mens den 3.4 NW som jeg fikk fatt i fra England lot seg nesten ikke klokke i det hele tatt. Max 3.6 mener jeg å huske.

 

På luft tviler jeg på om du kommer stort lenger enn du allerede har kommet.

Lenke til kommentar
Northwood toppet ut på rundt 3.4-3.6 Ghz, dvs at de fleste ikke kommer stort lenger enn det, selv om det selvsagt finnes unntak.

 

Jeg har nå en 2.8 som går stabilt på 3.4-3.5, mens den 3.4 NW som jeg fikk fatt i fra England lot seg nesten ikke klokke i det hele tatt. Max 3.6 mener jeg å huske.

 

På luft tviler jeg på om du kommer stort lenger enn du allerede har kommet.

6707779[/snapback]

 

Northwood toppet da ikke på 3.4-3.6 ghz :p

Kanshe akkurat denne typen gjorde det ja, det kan godt henne.

Men 2.4c var jo helt sjuk til å klokke, er jo nesten litt berømt den!

Kjøre til daglig, 100% stabilt min 2.4c på 3.4ghz..

http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=112365

 

Mange klarte, med annen kjøling enn luft og klokke denne opp mot 3.8ghz og noen over 4 ghz..

Lenke til kommentar
Mange klarte, med annen kjøling enn luft og klokke denne opp mot 3.8ghz og noen over 4 ghz..

6708048[/snapback]

 

Joda, P4C klokket bra, men ikke de med høyere frekvenser. Greit at en del klarte høye klokker på disse, men verken min 2.8 eller min gamle 3.4, begge NW, klokket noe særlig høyere enn 3.4-3.7 GHz, og de fleste andre stoppet rundt der også.

 

3.4 GHz var den raskeste stock NW som ble produsert, ikke uten grunn at serien endte der.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...