Gå til innhold

Boot Camp 1.1 beta sluppet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva med andre veien? Kunne godt tenke meg å prøve MAC OSX, men har råd til å svi av 10.000,- på en ny maskin for å gjøre det :(

6685946[/snapback]

 

Det går om du har en Intel Pentium med med SSL3(tror jeg det var).

Hvordan kan du se i en av de første episodene av Hak.5. Mener det er nr. 2 eller 3.

Endret av luser32
Lenke til kommentar

MAC begynner å bli verkeleg interessant no...

 

Vurderer sterkt å kjøpe meg ein MAC laptop. Mykje p.g.a. intern 6-pin strøm, men sjølvsagd også fordi ein då har mulighet til å bruke programmer frå begge OS.

 

GENIALT!

 

Einaste som er dumt er at eg ikkje kan få prøvekøyrd Windows på ein MAC før eg evt. slår til...

 

Dei fleste seier jo at det fungerer nett som på ein vanleg PC. Skulle gjerne prøvd dette sjølv.... :)

 

-Green-

Lenke til kommentar
Dumt spørsmål: kan boot camp brukes også til Linux? Isåfall kan det blir mulig at jeg vurdérer en Mac en gang i fremtiden.

6686445[/snapback]

Er det noe problem å boote opp linux på de Intel-baserte Mac-maskinene da? Eller var det mer i rettning drivere du tenkte?

6686826[/snapback]

 

Slik eg har skjønt det, så går ikkje det enno...

 

Skulle kun fungere med Win XP SP2...

 

Mulig eg tar feil...

Lenke til kommentar
Dumt spørsmål: kan boot camp brukes også til Linux? Isåfall kan det blir mulig at jeg vurdérer en Mac en gang i fremtiden.

6686445[/snapback]

Er det noe problem å boote opp linux på de Intel-baserte Mac-maskinene da? Eller var det mer i rettning drivere du tenkte?

6686826[/snapback]

Det er ikke noe problem å kjøre Linux nei, men jeg vil gjerne vite om det er mulig å få det inn i Boot Camp-menyen.
Lenke til kommentar
Hva med andre veien? Kunne godt tenke meg å prøve MAC OSX, men har råd til å svi av 10.000,- på en ny maskin for å gjøre det :(

6685946[/snapback]

 

Det går om du har en Intel Pentium med med SSL3(tror jeg det var).

Hvordan kan du se i en av de første episodene av Hak.5. Mener det er nr. 2 eller 3.

6686312[/snapback]

Nei, det var bare før at man kun kunne bruke Intel med SSE3. Nå kan man bruke hvilken som helst pc, bare den har SSE2(dette har alle pcer fra de siste 3 årene). Kjører selv OS X på min AMD(skriver dette på OSX86 faktisk) og nå HAR jeg sykt lyst på mac. Hvis de bare gjør det mulig å spille på, så er den neste maskinen min garantert en mac!
Lenke til kommentar
For det første, suger grafikkortene i macer til spill. Dessuten burde Apple selv gjort noe aktivt selv for å få spillutviklerene med på laget, ikke håpe på at en tredjepart(Transgaming med Cider) gjør jobben.

6687708[/snapback]

 

For noe tull, hva er det Apple skal gjøre som de ikke har gjort da? De lager dritbra hardware og et glimrende OS, hva mer kan de gjøre? Er flere skikkelig bra titler til OSX allerede, og flere på vei. Transgaming har absolutt ikke gjort noe for å få med spillutviklere, de gjør det bare mulig å kjøre enkelte Windows-titler under OSX. Med tanke på kvaliteten Cedega for Linux har er dette veldig lite optimalt, spillene kjører mye tregere enn native spill, samt det er fullt av bugs.

Lenke til kommentar
Dessuten burde Apple selv gjort noe aktivt selv for å få spillutviklerene med på laget, ikke håpe på at en tredjepart(Transgaming med Cider) gjør jobben.

6687708[/snapback]

OpenGL er jo tilgjengelig i OSX. Grunnen til at det ikke blir brukt er jo at de fleste produserer for windows/DirectX. Apple kunne kanskje utviklet en egen API, men ser ikke at den ville hatt større suksess enn OpenGL. Alternativet er jo å lisensiere DirectX fra MS, men ett eller annet sier meg at det kan Apple skyte en hvit pil etter :p
Lenke til kommentar
Spennende. Jeg skulle ønske det var linker til større skjermbilder i artikkelen.

 

Dumt spørsmål: kan boot camp brukes også til Linux? Isåfall kan det blir mulig at jeg vurdérer en Mac en gang i fremtiden.

6686445[/snapback]

 

Hadde du bodd i nærheten av Tunejordet i Sarpsborg, kunne du prøvd. De har lagt inn Win Xp pro på en iMac 20", og det fungerer like ypperlig som på min 17" ;)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...