Gå til innhold

Microsoft tviler på PS3's evner til å kjøre 1080p


Knebel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Å herregud. Er det slik at du ØNSKER at bluray skal være best i verden eller?

6688011[/snapback]

 

Nja, vet vel ikke om det er det som er agendaen hans, er vel heller PS3 han ønsker skal være best.

 

Men Blu-ray/HD-DVD debatten er tåpelig for en filmelsker som jeg regner meg selv for å være. Når begge tilbyr like god bildekvalitet så er det pris og tilgjengelige titler som er det viktige for meg. Problemet er at de er 2. Jeg bare håper et format stikker av med seieren fort som F, slik at jeg kan begynne å handle inn HD filmer :p

Lenke til kommentar
Ta og kikk på mitt forrige innlegg. Jeg gidder ikke gjenta meg. Men det er et fullstendig feil syn du sitter med når det gjelder BR/HD-DVD. Åpne øya og vri de vekk fra 360'en :p

BR og HD-DVD støtter akkurat de samme kodekene. :roll:

6687886[/snapback]

Ja, siden x264 er laget av Microsoft, tror jeg nok at Sony får lisens til den...

Nei vent litt.

 

Lov å sjekke litt vetdu. x264 er forbeholdt pirater og HD-DVD.

6687916[/snapback]

 

Du er ikke bare ignorant, min gode mann du er pinade mindre opplyst også..

 

For video, all BD-ROM players must be able to decode three codec formats: MPEG-2 (the video codec also used for DVDs), H.264/AVC (a newer codec developed jointly by ISO/IEC's MPEG and ITU-T's VCEG), and VC-1 (a codec based on Microsoft's Windows Media 9 and standardized by SMPTE).

Les og lær med Wikipedia..

 

Dette er et udiskutabelt fakta noe de fleste av oss som har engasjert oss litt innen BR/HD-DVD vet.

6687958[/snapback]

Wikipedia er ca den dårligste kilden ever. Det stod på wiki at kjell magne bondevik var pedofil. Lov å være litt kritisk til kildene dine.

Mpeg-2 er dårligere, BR bruker mpeg-2. Mpeg-4 er bedre.

Lenke til kommentar
Snip

 

Wikipedia er ca den dårligste kilden ever. Det stod på wiki at kjell magne bondevik var pedofil. Lov å være litt kritisk til kildene dine.

Mpeg-2 er dårligere, BR bruker mpeg-2. Mpeg-4 er bedre.

6688078[/snapback]

 

Gjesp.. Har du ikke bedre argumenter å komme med?

 

Hva med denne linken:

Link

 

Eller denne:

Link

 

Denne:

Link (Se på den andre tabellen ovenfraq)..

Lenke til kommentar
@ Avean: tror du skal holde deg til å røre om selve ps3 jeg, ikke oppløsninger på skjerm, eller lyd.

 

@Fhj: tror ikke helt du passer inn på avforum for å si det på den måten. Tolk det nøyaktig hvordan du vil ;-)

6688302[/snapback]

 

@Freke: Jeg tror du skal ta deg et kurs i argumentasjon, og se om du kan klare å skrive eller mene litt mer en en linje om gangen dersom du kan løsrive deg fra 360'en lenge nok av gangen. Jeg tror også at du ikke har noe her å gjøre med å fortelle folk hva de skal og ikke skal gjøre.

 

Nå går jeg i planer om å bygge meg et sett med høytalere, og jeg fant ut at AVforum var en grei plass å hente informasjon om dette. I en diskusjon her inne ble det påstått at AV etusiaster ikke var en del av målgruppen til PS3. Det ble hevdet at en AV entusiast ikke ville pisse på en PS3. Jeg bestemte meg for å finne ut av det, og dersom dere ser på resultatet, taler det for seg selv. Om dere kikker i teksten til undersøkelsen vil dere se at det er mange ihuga AV entusiaster som har interesse for PS3 og vil benytte den som en inngangsbillett til HD Video.

 

Testen står på framsida til AVforum dersom dere mener at den ikke hører hjemme der. :cool:

 

Nå vil vel dere som sitter foran en Xbox360 gjøre det dere kan for å diskreditere denne saken også, men de krampetaka sier egentlig om deres agenda enn min.. :w00t:

Lenke til kommentar
Å herregud. Er det slik at du ØNSKER at bluray skal være best i verden eller?

6688011[/snapback]

 

Så var vi sluppet opp for argumenter ja, og angriper person :tease:

6689054[/snapback]

 

Angriper?

 

Hele greia er latterlig. HD-DVD vs Blu-Ray. Foreløpige tester viser at HD-DVD er best. Grunnet at gutta i HD-DVD leiren har fått ut ræva si og brukt MPEG-4. Blu-har som du så fint sagt: "ikke orket enda": Dessuten så er HD-DVD mye billigere.

 

HVorfor i helvette maser du sånn om blu-ray? Ja og så kommer blu-ray med mpeg-4 filmer etterhvert. Hva hjelper det når de er trege med å få de ut, samtidig som det er svindyrt?

Lenke til kommentar
Å herregud. Er det slik at du ØNSKER at bluray skal være best i verden eller?

6688011[/snapback]

 

Så var vi sluppet opp for argumenter ja, og angriper person :tease:

6689054[/snapback]

 

Angriper?

 

Hele greia er latterlig. HD-DVD vs Blu-Ray. Foreløpige tester viser at HD-DVD er best. Grunnet at gutta i HD-DVD leiren har fått ut ræva si og brukt MPEG-4. Blu-har som du så fint sagt: "ikke orket enda": Dessuten så er HD-DVD mye billigere.

 

HVorfor i helvette maser du sånn om blu-ray? Ja og så kommer blu-ray med mpeg-4 filmer etterhvert. Hva hjelper det når de er trege med å få de ut, samtidig som det er svindyrt?

6689077[/snapback]

 

Ser bare sinne, og lite argumenter her.. :no: Enkelte takler ikke littegranne motgang.. :no:

Lenke til kommentar
Å herregud. Er det slik at du ØNSKER at bluray skal være best i verden eller?

6688011[/snapback]

 

Så var vi sluppet opp for argumenter ja, og angriper person :tease:

6689054[/snapback]

 

:thumbdown: ja du er frekk stygg og dum :nei:

nå håper jeg att hd-dvd vinner.. fordi du har store tanker om blue ray :thumbup:

6689113[/snapback]

 

Kan ikke du bare ta og lese hele tråden da, i stedet for å ty til barnslige kommentarer. :D

Lenke til kommentar
Å herregud. Er det slik at du ØNSKER at bluray skal være best i verden eller?

6688011[/snapback]

 

Så var vi sluppet opp for argumenter ja, og angriper person :tease:

6689054[/snapback]

 

:thumbdown: ja du er frekk stygg og dum :nei:

nå håper jeg att hd-dvd vinner.. fordi du har store tanker om blue ray :thumbup:

6689113[/snapback]

 

Kan ikke du bare ta og lese hele tråden da, i stedet for å ty til barnslige kommentarer. :D

6689195[/snapback]

 

Så var vi sluppet opp for argumenter ja, og angriper person :tease:

:whistle: SNAKKER DU TIL MEG OM Å VÆRE BARNSLIG? :whistle:

Lenke til kommentar

No må du gi deg med de idiot kommentarene din fhj. Da tanker eg på slik som:

"Ja du har gamertag i siggen, om du har tid ti å løsrive deg fra 360`en og bla bla bla". Det får deg virkelig til å se ut som du er * sett det ekle ordet alle er lei her* av ypperste klasse.

 

Slutt, det er irriterende og får deg til å virke lite seriøs. Dette var meint som konstruktiv kritikk til deg altså.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
No må du gi deg med de idoit kommentarene din fhj. Da tanker eg på slik som:

"Ja du har gamertag i siggen, om du har tid ti å løsrive deg fra 360`en og bla bla bla". Det får deg virkelig til å se ut som du er  * sett det ekle ordet alle er lei her* av ypperste klasse.

 

Slutt, det er irriterende og får deg til å virke lite seriøs. Dette var meint som konstruktiv kritikk til deg altså.

6689372[/snapback]

 

Takk for konstruktiv kritikk. Jeg skal faktisk vurdere og skjære ned på det i takt i med at objektiv og meningsfylt kritikk strømmer inn fra xbox 360 brukerne. Jeg skal i alle tilfelle se om ikke jeg kan løfte lista litt slik at jeg ikke generaliserer. Det er ikke meninga.

 

Men skinner det igjennom at man sitter med skylapper fordi man har kjøpt seg en 360 tar jeg meg friheten til å benytte meg av ytringsfriheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...