Gå til innhold

Microsoft tviler på PS3's evner til å kjøre 1080p


Knebel

Anbefalte innlegg

Er sinnsykt forskjell mellom 720 og 1080. Du må se det med egne øyne før du uttaler deg. Men er jo ikke bare bilde PS3 skinner med, er jo enda mer på lydfronten som alltid.

6687356[/snapback]

 

 

Er det så sinnsyk forskjell? Folk sier jo at de ikke merker noe særlig forskjell før de kommer opp i 50". Eller tar de feil? Er det virkelig så mange som har 50" HD-ready tv som støtter 1080p?

6687569[/snapback]

 

Folk med lite peiling ja. Tester Plasma og LCD samt en rekke andre data og elektroniske produkter i jobbsammenheng så jeg har litt peiling om dette. Trenger ikke 50" for å oppleve 1080P. (1920x1080 Progressive)

 

Ta deg en tur innom Hi-Fi klubben og andre butikker som spesialiserer seg på dette feltet. Du kommer til å få gjennomgå om du kommer dit og sier at 720 er like bra som 1080p. 1080P er den eneste HDTV oppløsningen som regnes som 100% High Definition oppløsning, bare så folk vet det. Xbox360 støtter ikke dette og det er et veldig stort minus spør du meg.

 

PS3 og Xbox360 støtter Digital 5.1 lyd men PS3 har Blu-Ray som vil si de har mulighet for egne lydspor på platen for DTS Digital Surround og DTS HD lydspor.

Så PS3 vil nok bli foretrekket for film og underholdningsentusiaster generellt. Er veldig sant at PS3 er mer enn en spillmaskin denne gangen.

6687637[/snapback]

 

Vel om du har et anlegg som kommer til å utnytte DTS HD lydsporet så bruker du for all del ikke ps3 som lydkilde! Stiller opp med JmLab Grabde Utopia høyttalere og så kjører man PS3 som avspiller. Det blir for dumt ;)

 

Dessuten så støtter HD-DVD alt det nevnt over.

 

1080p er antageligvis sweet. Har bare 720p på min 40", så det holder for meg og de aller, aller fleste.

 

Visste du forresten at blu-ray bruker MPEG-2 og kommer dårlig ut i tester. HD-DVD har en bildekvalitet som er langt over blu-ray på det nåværende tidspunktet. Mye pågrunn av MPEG-4. Og det til under halve prisen! Da snakker jeg om stand-alone spillere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det så sinnsyk forskjell? Folk sier jo at de ikke merker noe særlig forskjell før de kommer opp i 50". Eller tar de feil? Er det virkelig så mange som har 50" HD-ready tv som støtter 1080p?

6687569[/snapback]

Den tekniske skilnaden på 720p og 1080p er ganske stor, 1080p har godt over dobbelt so mange pikslar som 720p. So for dei som prøvar å påstå at dette er uvesentleg: tullball. Den praktiske skilnaden, vil eg tru kjem an på fleire ting: Kor stort biletet er, framvisningsutstyret, og kjelda. Tippar den vil variere frå uvesentleg til svært merkbar.

 

Det er ikkje mange som har so 1080p enno, men det vil sikkert bli fleire i løpet av dei neste fem åra.

 

Kay

Lenke til kommentar
Startpakken til PS3:

7000 konsoll

1000 kroner 2 spill

30 000 for å kjøre bilspill i 1080P og 4D lyd

6687528[/snapback]

Du gløymte:

2 000 000 kroner, hus å sette TV-en i

 

Kay

6687727[/snapback]

 

Hvor i bondelandet skulle det være? Du må jo ha beliggenhet. 4 mill minimum + tomt.

Lenke til kommentar

Avean, du er en jævla ape, Og det irriterer meg grasalt at slike underutviklede individ som deg får gå fritt. Stupidity should be a capitol crime.

Men nok om det.

 

Uansett, tilbake til topic.

HD-DVD støtter alt det du skryter på PS3. Og bildekvaliteten er mye bedre, det mye pga H264 som er en kodek som er ganske overlegen mpeg-2.

 

Som en av AV-ansvarlige på jobb, så har vi flere DLP prosjektorer på jobb. Alle klarer 720p, og 1080p. Dette er prosjektorer i 150 000 kroners klassen.

Da jeg kjører 1080p klipp, og 720p klipp på lerretet, så er ikke forskjellen så fantastisk som du skal ha det til. Jeg kjører bildet ut ifra en PC, med HDMI. Det er en forskjell - men det er ikke en forskjell mange er villige til å legge ut 15-20 000 ekstra for. Så langt ifra.

Såklart hvis ein tulling går, våt bak øra, til Hi-fi klubben (som forøvrig er en overprisa drittbutikk) og spør hva han bør kjøpe av 720p og 1080p for at han skal spille tv-spill.

Tror du at de butikkansatte, som har provisjonslønn, vil selge en tv til 12 000,- ?

Eller kansje den til 30 000,- ?

 

Lov å tenke.

 

 

 

*Wooosaaaa* Der, da fikk jeg ut litt aggresjon. Da kan jeg igjen bygge opp muren avean stadig river ned med sine mildt sagt idiotiske utsagn.

Endret av dark by design
Lenke til kommentar

1080P er bra og er såklart bedre enn 720P for de som har en TV/Prosjektor som støtter det. Det kan ingen protestere på. Og hvis PS3 skal være Sony's flaggskip i 10år så er det klart at 1080P er en naturlig del av konseptet. For X360 som antageligvis får sin erstatter innen 5år er det ikke like viktig, akkurat som X360 ikke har like stort behov for et større lagringsmedium ala Blu-Ray/HD-DVD.

Lenke til kommentar
Snip

 

Vel om du har et anlegg som kommer til å utnytte DTS HD lydsporet så bruker du for all del ikke ps3 som lydkilde! Stiller opp med JmLab Grabde Utopia høyttalere og så kjører man PS3 som avspiller. Det blir for dumt ;)

 

Dessuten så støtter HD-DVD alt det nevnt over.

 

1080p er antageligvis sweet. Har bare 720p på min 40", så det holder for meg og de aller, aller fleste.

 

Visste du forresten at blu-ray bruker MPEG-2 og kommer dårlig ut i tester. HD-DVD har en bildekvalitet som er langt over blu-ray på det nåværende tidspunktet. Mye pågrunn av MPEG-4. Og det til under halve prisen! Da snakker jeg om stand-alone spillere.

6687711[/snapback]

 

Lyden kjører du ut optisk og da holdes det vitterligt digitalt til det kjøres ut av forsterkeren. Om det er en lego spiller fra coop som benyttes, så er det ikke noe større tap.

 

Du snakker som du har vett til regner jeg med.. En BR spiller støtter AKKURAT de samme kodekene en HD spiller benytter. Det at Warner, som forøvrig er et av de selskapene som initielt kun støttet HD-DVD, ikke gidder å encode BR filmene i VC1 som de gjør for HD-DVD filmene sier egentlig mer om Warner enn BR formatet. Det eneste disse påståtte testene (egentlig kun en) jeg har fått med meg har klart å bevise er at moderne kodek er bedre enn 10 år gamle kodek.

 

Jeg skulle gjerne se en stand alone HD-DVD spiller som koster mindre enn PS3 som blir det billigeste alternativet til BR.

Lenke til kommentar

Litt om folk med litt peiling som du så fint beskriver det

Er sinnsykt forskjell mellom 720 og 1080. Du må se det med egne øyne før du uttaler deg. Men er jo ikke bare bilde PS3 skinner med, er jo enda mer på lydfronten som alltid.

6687356[/snapback]

 

 

Er det så sinnsyk forskjell? Folk sier jo at de ikke merker noe særlig forskjell før de kommer opp i 50". Eller tar de feil? Er det virkelig så mange som har 50" HD-ready tv som støtter 1080p?

6687569[/snapback]

 

Folk med lite peiling ja. Tester Plasma og LCD samt en rekke andre data og elektroniske produkter i jobbsammenheng så jeg har litt peiling om dette. Trenger ikke 50" for å oppleve 1080P. (1920x1080 Progressive)

Hadde du hatt peiling burde du vite at du må opp i størrelse på skjermen for å se noe særlig forskjell på de to formatene. Eller sitter du helt inntil skjermen. Folk med peiling kjøper seg TV etter hvor langt unna de sitter.

 

Ta deg en tur innom Hi-Fi klubben og andre butikker som spesialiserer seg på dette feltet. Du kommer til å få gjennomgå om du kommer dit og sier at 720 er like bra som 1080p. 1080P er den eneste HDTV oppløsningen som regnes som 100% High Definition oppløsning, bare så folk vet det. Xbox360 støtter ikke dette og det er et veldig stort minus spør du meg.

Greit nok at den regnes som det. Det har ikke så mye å si for forbrukeren. Hvor mange tror du egentlig har råd til en TV til 30-40000? At 360 ikke støtter dette er helt greit, ettersom at prisen på den ville vært en del høyere hvis den hadde hatt det.

Folk med litt peiling skjønner dette.

PS3 og Xbox360 støtter Digital 5.1 lyd men PS3 har Blu-Ray som vil si de har mulighet for egne lydspor på platen for DTS Digital Surround og DTS HD lydspor.

Så PS3 vil nok bli foretrekket for film og underholdningsentusiaster generellt. Er veldig sant at PS3 er mer enn en spillmaskin denne gangen.

6687637[/snapback]

Folk med litt peiling(eller hifi-entusiasten) bruker nok ikke en spillekonsoll til å se filmer eller høre på musikk. Til det formålet har man en dedikert spiller. Det burde du vite, om du har litt peiling.

Lenke til kommentar

Gutten til pappaen sin:

Pappa jeg vil ha en PS3!! Hyyyl!

Pappaen: Å ja? Vi får se hva julenissen bringer til jul da

 

Pappen tar seg en tur ut på den lokale sjappa og ser Wii og PS3 stående i vinduet.

Han går inn og sjekker priser. Bort kommer en ansatt og spør om han kan hjelpe ham.

 

Ansatt: Hei hva ser du etter?

Pappaen: Hei du, jeg vil kjøpe en PS3 til guttungen min. Hva koster denne maskinen og noen spill?

 

Ansatt får vann i munn og tenker provisjon:

Denne herligheten koster BARE 7000 kroner. Denne har alt! Du får blu-ray, HD lyd og du kan spille spill og se filmer i 1080P. Whohoo! denne må du BARE ha!!

 

Pappaen: Men jeg har bare en vanlig TV. Mye koster det 1080P greine og den HD lyd dingsen?

 

Ansatt: Jo bli med her. Her står det en 42" HD LCD til kun 35 000 kroner. Den er det beste på markedet og støtter 1080P.

 

Pappaen: Å.. Hva med lyden da?

 

Ansatt: Du har vel lydanlegg som støtter HD Lyd i alle varianter?

Hvis ikke så kjøp det. Koster bare 10 000.

 

Pappaen: Så for PS3, TV og lydanlegg pluss noen spill må jeg ut med nærmere 50 000 kroner sier du?

 

Ansatt: Ja... MEN du får HIGH TECH 2006. Du kommer til å eie! Alle barna i nabolaget kommer til å misunne deg!

 

Pappaen: Mye koster den Wii greia da?

 

Ansatt: Eh... Den går for 2000

 

Pappaen: Trenger jeg alt det andre som du snakket om til PS3?

 

Ansatt: Eh... Nei egentlig ikke...

 

Pappaen: Men du får spilt spill på den?

 

Ansatt: Ja man får jo det...

 

Pappaen til gutten på julaften: Greit at du fikk en Wii i stedet?

 

Gutten: Hæ hva sier du? Ikke prat til meg. Jeg er opptatt med å svinge kontrolleren rundt i lufta. Ser du jeg ikke spiller Tennis?

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Avean, du er en jævla ape, Og det irriterer meg grasalt at slike underutviklede individ som deg får gå fritt. Stupidity should be a capitol crime.

Men nok om det.

 

Uansett, tilbake til topic.

HD-DVD støtter alt det du skryter på PS3. Og bildekvaliteten er mye bedre, det mye pga H264 som er en kodek som er ganske overlegen mpeg-2.

 

6687827[/snapback]

 

Ta og kikk på mitt forrige innlegg. Jeg gidder ikke gjenta meg. Men det er et fullstendig feil syn du sitter med når det gjelder BR/HD-DVD. Åpne øya og vri de vekk fra 360'en :p

BR og HD-DVD støtter akkurat de samme kodekene. :roll:

Lenke til kommentar
Jeg skulle gjerne se en stand alone HD-DVD spiller som koster mindre enn PS3 som blir det billigeste alternativet til BR.

6687855[/snapback]

Ikke for å være vrien (eller jo, litt derfor :D ), men Toshibas hd-dvd spiller koster $499, som vel er det samme som billigste ps3. Selvfølgelig får man mye mere for penga i ps3'en, bortsett fra bildekvaliteten som nok ikke er like god (basert på ren spekulasjon, samt erfaring fra ps2).

Lenke til kommentar
Ta og kikk på mitt forrige innlegg. Jeg gidder ikke gjenta meg. Men det er et fullstendig feil syn du sitter med når det gjelder BR/HD-DVD. Åpne øya og vri de vekk fra 360'en :p

BR og HD-DVD støtter akkurat de samme kodekene. :roll:

6687886[/snapback]

Ja, siden x264 er laget av Microsoft, tror jeg nok at Sony får lisens til den...

Nei vent litt.

 

Lov å sjekke litt vetdu. x264 er forbeholdt pirater og HD-DVD.

Endret av dark by design
Lenke til kommentar
Snip

 

Folk med litt peiling(eller hifi-entusiasten) bruker nok ikke en spillekonsoll til å se filmer eller høre på musikk. Til det formålet har man en dedikert spiller. Det burde du vite, om du har litt peiling.

6687868[/snapback]

 

Jeg har en undersøkelse på gang hos AVForum hvor jeg spør om akkurat det. Stapp den der kjeften din er :p

Link

Det er vel det man kaller å bli EID!

Lenke til kommentar
Avean, du er en jævla ape, Og det irriterer meg grasalt at slike underutviklede individ som deg får gå fritt. Stupidity should be a capitol crime.

Men nok om det.

 

Uansett, tilbake til topic.

HD-DVD støtter alt det du skryter på PS3. Og bildekvaliteten er mye bedre, det mye pga H264 som er en kodek som er ganske overlegen mpeg-2.

 

6687827[/snapback]

 

Ta og kikk på mitt forrige innlegg. Jeg gidder ikke gjenta meg. Men det er et fullstendig feil syn du sitter med når det gjelder BR/HD-DVD. Åpne øya og vri de vekk fra 360'en :p

BR og HD-DVD støtter akkurat de samme kodekene. :roll:

6687886[/snapback]

 

Jepp det gjør de. Grunnen til at de har valgt å bruke mpeg-2 er vel bare for at da slipper de å betale lisenskostnadene for VC-1 og H.264 til blant annet Microsoft.

Lenke til kommentar
Snip

 

Vel om du har et anlegg som kommer til å utnytte DTS HD lydsporet så bruker du for all del ikke ps3 som lydkilde! Stiller opp med JmLab Grabde Utopia høyttalere og så kjører man PS3 som avspiller. Det blir for dumt ;)

 

Dessuten så støtter HD-DVD alt det nevnt over.

 

1080p er antageligvis sweet. Har bare 720p på min 40", så det holder for meg og de aller, aller fleste.

 

Visste du forresten at blu-ray bruker MPEG-2 og kommer dårlig ut i tester. HD-DVD har en bildekvalitet som er langt over blu-ray på det nåværende tidspunktet. Mye pågrunn av MPEG-4. Og det til under halve prisen! Da snakker jeg om stand-alone spillere.

6687711[/snapback]

 

Lyden kjører du ut optisk og da holdes det vitterligt digitalt til det kjøres ut av forsterkeren. Om det er en lego spiller fra coop som benyttes, så er det ikke noe større tap.

 

Du snakker som du har vett til regner jeg med.. En BR spiller støtter AKKURAT de samme kodekene en HD spiller benytter. Det at Warner, som forøvrig er et av de selskapene som initielt kun støttet HD-DVD, ikke gidder å encode BR filmene i VC1 som de gjør for HD-DVD filmene sier egentlig mer om Warner enn BR formatet. Det eneste disse påståtte testene (egentlig kun en) jeg har fått med meg har klart å bevise er at moderne kodek er bedre enn 10 år gamle kodek.

 

Jeg skulle gjerne se en stand alone HD-DVD spiller som koster mindre enn PS3 som blir det billigeste alternativet til BR.

6687855[/snapback]

 

Man bruker selvfølgelig ikke PS3 som avspillingskilde, på samme måte som man ikke bruker ps2 som avspillingskilde. Crap bilde og generelt dårlig leser. Hakking ftw!

 

Grunnen til at jeg tok opp MPEG-2 vs MPEG-4 var bare for å påpeke at BLu-ray ikke var så uuuendelig mye bedre enn alt annet.

 

EN stand alone hd-dvd spiller koster halvparten av det en blu-ray spiller. Og om man skal bruke ps3 sin blu-ray kan man vel sammenligne med Xbox 360 sin HD-DVD. kvaliteten blir sikkert lik på begge. Temmelig middelmådig.

 

For meg så virker det som det er ett fett om blu-ray eller hd-dvd slår igjennom. Men hd-dvd har hittill vist seg best på pris.

Lenke til kommentar
Snip

 

Folk med litt peiling(eller hifi-entusiasten) bruker nok ikke en spillekonsoll til å se filmer eller høre på musikk. Til det formålet har man en dedikert spiller. Det burde du vite, om du har litt peiling.

6687868[/snapback]

 

Jeg har en undersøkelse på gang hos AVForum hvor jeg spør om akkurat det. Stapp den der kjeften din er :p

Link

Det er vel det man kaller å bli EID!

6687920[/snapback]

 

AVforum.no > Signalkilder (teknisk diskusjon) > Konsoller og PC-gaming (hardware) > Blir min første Blu Ray spiller en PS3?

 

 

Ja, hva beviser denne avstemninga di inne der? ikke rette plassen å få et riktig svar, er det vel?

Lenke til kommentar
Snip

 

Folk med litt peiling(eller hifi-entusiasten) bruker nok ikke en spillekonsoll til å se filmer eller høre på musikk. Til det formålet har man en dedikert spiller. Det burde du vite, om du har litt peiling.

6687868[/snapback]

 

Jeg har en undersøkelse på gang hos AVForum hvor jeg spør om akkurat det. Stapp den der kjeften din er :p

Link

Det er vel det man kaller å bli EID!

6687920[/snapback]

 

Avforum er jo fullt av folk som kommer og spør "hvilken høyttaler passer til den forsterkeren" og "hvilken tv er best til 12000".

Lenke til kommentar
Ta og kikk på mitt forrige innlegg. Jeg gidder ikke gjenta meg. Men det er et fullstendig feil syn du sitter med når det gjelder BR/HD-DVD. Åpne øya og vri de vekk fra 360'en :p

BR og HD-DVD støtter akkurat de samme kodekene. :roll:

6687886[/snapback]

Ja, siden x264 er laget av Microsoft, tror jeg nok at Sony får lisens til den...

Nei vent litt.

 

Lov å sjekke litt vetdu. x264 er forbeholdt pirater og HD-DVD.

6687916[/snapback]

 

Du er ikke bare ignorant, min gode mann du er pinade mindre opplyst også..

 

For video, all BD-ROM players must be able to decode three codec formats: MPEG-2 (the video codec also used for DVDs), H.264/AVC (a newer codec developed jointly by ISO/IEC's MPEG and ITU-T's VCEG), and VC-1 (a codec based on Microsoft's Windows Media 9 and standardized by SMPTE).

Les og lær med Wikipedia..

 

Dette er et udiskutabelt fakta noe de fleste av oss som har engasjert oss litt innen BR/HD-DVD vet.

Lenke til kommentar
Snip

 

Folk med litt peiling(eller hifi-entusiasten) bruker nok ikke en spillekonsoll til å se filmer eller høre på musikk. Til det formålet har man en dedikert spiller. Det burde du vite, om du har litt peiling.

6687868[/snapback]

 

Jeg har en undersøkelse på gang hos AVForum hvor jeg spør om akkurat det. Stapp den der kjeften din er :p

Link

Det er vel det man kaller å bli EID!

6687920[/snapback]

 

Avforum er jo fullt av folk som kommer og spør "hvilken høyttaler passer til den forsterkeren" og "hvilken tv er best til 12000".

6687955[/snapback]

 

Det er også et forum for AVentusiaster. Slutt og ro, før du havner så langt til havs at du ikke kommer deg hjem igjen :tease::tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...