Gå til innhold

Microsoft tviler på PS3's evner til å kjøre 1080p


Knebel

Anbefalte innlegg

Snip

 

Han sier jo ikke at det ikke går i det hele tatt. Tror du må lese artikkelen igjen....

 

Det finnes spill på PC som bruker så høy oppløsning ja, men du må jo ha det ypperste innen hardware.

6686307[/snapback]

 

Ta og les den om igjen du;

"I think 1080p, just to address that directly, will be basically impossible. I think if you talk to any developer they will tell you that they will not have a performing game at 1080p."

 

Jeg håper for hans del at dette var før E3 :roll:

 

Disse nye konsollene skal jo være det ypperste av hardware. Og når en slik konsoll er designet spesifikt for å kunne håndtere 1080p, er det da så utrolig at den vil komme til å greie det, eller at spillprodusentene vil dra seg nytte av det, når de allerede gjør det til PC i dag?

6686344[/snapback]

 

Du ser bare det du vil se du.

 

In fact, I'll stick my neck out and predict that that you won't see any 1080'x' games for the PS3 this year..." And later in his blog: "As to games, 99% of PS3 titles will natively render at 720p; the few that come out with 1080'x' support are either going to be simple classic arcade ports that don't need to render complex scenes (think the original Battlezone), or will give up a lot of in-game visual effects and simply won't look very good (hence the poor showing of Gran Turismo "HD" at this past E3)."

 

Her sier jo ikke at det ikke vil komme spill med 1080P støtte.

 

Til og med Gamecube kunne ha kjørt i 1080P hvis Nintendo ønsket det, men da måtte de ha ofret mye annet grafisk snacks. Med den samme hardwaren kan du såklart få mye mer avanserte grafiske effekter ved 720P enn ved 1080P enkelt og greit fordi 1080P krever mye mer kraft. Det er da en avveining om man prioriterer oppløsning eller effekter. Vi vet jo alle hvor stor forksjell det er i ytelsen på en PC hvis man f.eks går fra 1024*768 til 1600*1200.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du ser bare det du vil se du.

 

In fact, I'll stick my neck out and predict that that you won't see any 1080'x' games for the PS3 this year..." And later in his blog: "As to games, 99% of PS3 titles will natively render at 720p; the few that come out with 1080'x' support are either going to be simple classic arcade ports that don't need to render complex scenes (think the original Battlezone), or will give up a lot of in-game visual effects and simply won't look very good (hence the poor showing of Gran Turismo "HD" at this past E3)."

 

Her sier jo ikke at det ikke vil komme spill med 1080P støtte.

 

Til og med Gamecube kunne ha kjørt i 1080P hvis Nintendo ønsket det, men da måtte de ha ofret mye annet grafisk snacks. Med den samme hardwaren kan du såklart få mye mer avanserte grafiske effekter ved 720P enn ved 1080P enkelt og greit fordi 1080P krever mye mer kraft. Det er da en avveining om man prioriterer oppløsning eller effekter. Vi vet jo alle hvor stor forksjell det er i ytelsen på en PC hvis man f.eks går fra 1024*768 til 1600*1200.

6686401[/snapback]

 

 

Herrejemini, Kjøp deg briller mann. :roll:

 

Det er to forskjellige utsagn dette. Det jeg referer til er et sitat fra et videointervju gjort av en MS direktør ved navn Henson tidligere i år, mens det du referer til er det som er skrevet i bloggen til Ozymandias.

 

PS3 er da designet for å håndtere og kjøre spill i 1080P. Selvsagt krever det mer enn hva som er vanlig i heimen i dag, men er det hensikten å lansere noe som er tilvarende det man har fra før? Gammel teknologi? Skal ikke neste generasjons konsoller en gang dra bedre enn en gjennomsnittlig gamingpc?

Lenke til kommentar

Eg skjønner ikkje hvofor det er slikt mål og oppnå 1080P resolution,

 

du vil miste performance både når det gjelder FPS og special effects..

 

720P er jo bra nok og gjir jo utviklerene mer spillerom med tanke på glattere spillopplevelse..

 

et 3 person skytespill vil nok sikkert aldri komme i 1080P siden det inneholder masse spesial effekter mens ett spill som gran turismo burde vere enklere siden det er veldig statisk grafikk med bare biler og litt folk kansje, bakgrunnen er statisk og krever til den grad lite prossesering..

 

og satse på og kjøre spill i 1080P til lansering er ivertfall tull og tøys siden hdtv'er ikkje er almenns eige enda, og det er bortkasta utviklingsarbeid når folk ikkje får spille spill i den oppløsninga alikevel..

Lenke til kommentar
Jeg er ivertfall overbevist om at de fleste spill på ps 3 vil kjøre i 720P ivertfall til å begynne med.. Enkelt og greit fordi de aller fleste ikke har utstyr til å kjøre i denne oppløsningen!

Tror alikevel vi vil få noen fantastiske opplevelser med 1080 P på ps3 om et år eller to :)

6686623[/snapback]

 

Det kan jo bli en prestisjegreie for Sony da. Har en liten link her som man ikke bør ta altfor høytidlig. Det er en MSG fan som fikk møte Hidejo Kojima. Okay han har jo bilde av seg og Hidejo da, men det gjør ikke teksten noe mer kredibel.

 

Det påstås at Sony tvinger de til å lage MSG4 i 1080.. Om det er I eller P er uklart.

 

Link

Lenke til kommentar

La det berre vere fullstendig klart: Grunnen til at Microsoft uttalar seg om 1080p har ingenting med korvidt 1080p er nyttig eller ikkje. Grunnen til at Microsoft uttalar seg, er at 1080p er noko PS3 kan gjere, og XBox360 ikkje kan gjere.

 

Eg tippar at 1080p vil komme til sin rett i løpet av levetida til PS3. :)

 

Kay

Lenke til kommentar

KayAU - whatever you're smoking. Pass that shit.

Har det gått deg hus forbi at pr idag, vil 1080p komme på bekostning av effekter og annet grafisk snacks. Og contrary to popular belief, så vil ikke PS3 bli bedre med alderen, slik som sveitsisk ost.

 

Men, hvis du mener til film, så trekker jeg tilbake utsagnet over.

Ingenting personlig.

 

Klart at MS prøver å angripe 1080p, med tanke på at XBOX 360 ikke pumper ut dette - men utsagnene som kommer fra Microsoft er ikke på langt nær så idiotiske som Sony sine, så jeg skjønner ikke 'the big hub-bub'.

Endret av dark by design
Lenke til kommentar

Samma hva MS sier eller ikke vel (og det er vel ikke akkurat offisielle uttalelser fra Microsoft dette her). Det kommer til å være veldig få som har 1080p TV'er de første to-tre årene som ps3 er ute (regner jeg med, men har ingen kilde), så da er det vel ikke unaturlig om de fleste utviklerne sikter seg inn på lavere oppløsninger (720p) for å få bedre framerate...?

 

Personlig skulle jeg ønske at en del av spillene jeg har til 360'en min (ja jeg har en xbox 360 fhj, skrekk og gru!) gikk i 480p i stedet for 720p slik at frameraten var mer stabil.

 

1080p er kostbart, både for utviklere og kjøperne. Tror nok de fleste spillene til ps3 blir 720p de første årene, men at den har muligheten for 1080p etterhvert er jo bare knall.

 

Kilder:

http://www.ps3land.com/article-344.php (oppløsning på ps3 spill i e3)

Endret av arnegn
Lenke til kommentar

Vet ikke om noen har fått det med seg, men i seneste Rumor control til gamespot blir det fremsatt et rykte om at 1080p support til 360 kommer i form av en ny kabel. Om dette noensinne blir benyttet i spill har jeg ingen anelse om.

 

http://www.gamespot.com/news/show_blog_ent...136&sid=6155872

 

 

Og utsagn fra MS om ps3 tar jeg like alvorlig som utsagn som kommer den andre veien.

Lenke til kommentar
KayAU - whatever you're smoking. Pass that shit.

daft by design - eg verken røyker eller drikk, og er fullstendig sinnsfrisk (ok, for det meste sinnsfrisk). So du får nok berre leve med moglegheita for at di meining ikkje er den einaste som ikkje er komplett idiotisk.

 

 

Har det gått deg hus forbi at pr idag, vil 1080p komme på bekostning av effekter og annet grafisk snacks. Og contrary to popular belief, så vil ikke PS3 bli bedre med alderen, slik som sveitsisk ost.

Eg har drive med programmering sidan eg var 10 år gammal, og gjer det no, som 26-åring, profesjonelt. Eg forstår banale ting som at det kostar prosesserings-kraft å flytte rundt på fleire pikslar. Du kan spare deg for spydigheitene. Når eg seier at eg trur 1080p vil komme til sin rett, er dette basert på to ting:

1. Dei fleste konsollar har litt spesiell maskinvare, og PS3 er eit ekstremt eksempel på dette. Cell-prosessoren er ganske forskjellig frå dei fleste prosessorar på marknaden i dag. Maskinvara på PS3 vil ikkje bli betre med alderen, sidan maskiner, i motsetning til organiske ting, generelt ikkje forandrar seg etter at dei har blitt laga. Dette er opplagt. Det som derimot vil bli betre, er kor godt utviklarar er i stand til å utnytte maskinvara, både på grunn av meir erfaring og kunnskap, og på grunn av betre verktøy. Eg personleg veit ikkje kor langt Cell og RSX kan gå, men ein ting er rimeleg sikkert: Det gjer ikkje du heller.

2. 1080p vil uansett ha ei nytte for PS3 som filmspelar.

 

Men, hvis du mener til film, så trekker jeg tilbake utsagnet over.

Ingenting personlig.

For seint.

 

Klart at MS prøver å angripe 1080p, med tanke på at XBOX 360 ikke pumper ut dette - men utsagnene som kommer fra Microsoft er ikke på langt nær så idiotiske som Sony sine, så jeg skjønner ikke 'the big hub-bub'.

6686894[/snapback]

Du gløymte å legge til at "dessutan var Sony so dumme med dei rootkit-greiene". Sony har sagt dumme ting tidlegare, og ved Crom, det har Microsoft òg (ta eit søk etter uttalelsane deire angåande Linux, til dømes). Men det var ikkje eigentleg det eg ville fram til.

 

Det eg ville påpeike, og som eg håpar folk vil ha i bakhovudet, er at motivasjonen bak desse uttalelsane ikkje har noko som helst med folkeopplysning å gjere. Dette er eit firma som uttalar seg om eit aspekt av produktet til sin verste konkurrent. Eg trur at dersom XBox360 hadde støtta 1080p, og PS3 ikkje hadde gjort det, ville "vurderinga" frå Microsft si side vore ganske annleis. Og eg har ein mistanke om at det samme kanskje hadde vore tilfelle for di vurdering.

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar

syns 1080p er bortkastet kraft som kunne vært brukt til andre ting.. 720p er da mer enn nok i mine øyne.. og hvor mange er det som har et tv som takler 1080p idag? tviler på at alle som har kjøpt seg tv til 20-30 høvdinger for kort tid siden, kjøper seg ny tv til samme pris om noen mnd for å spille ps3..

 

og ja, jeg HAR xbox360.. :!:

men fant ikke noen god grunn til å vente på PS3, for den var jo så opphypa at den gikk i lufta av seg selv... men om den viser seg å være dugandes alikevel, så er det bare positivt i mine øyne, for da har vi 2 jevngode konsoller som må begynne å lage bedre og bedre spill for å vinne salget, og GODE spillopplevelser det setter JEG pris på.. ikke om det er 720p eller 1080p, eller feteste rosa og lyseblå partikkeleffekter i TEKKEN/DOA nr hundreogørten..

Lenke til kommentar
Er sinnsykt forskjell mellom 720 og 1080. Du må se det med egne øyne før du uttaler deg. Men er jo ikke bare bilde PS3 skinner med, er jo enda mer på lydfronten som alltid.

6687356[/snapback]

 

Hva er så spesielt med lyden på PS3?

6687431[/snapback]

 

Det lurte jeg også på. PS3 må ha digital lyd i 4D i såfall

Lenke til kommentar

trodde de fleste på forumet hadde lært å ignorere innlegga til Avean innen nå, siden det meste han sier er sprøyt, menmen...

 

som mange andre har sagt, trur jeg ikke det er så altformange som kommer å punge ut 20 000/30 000 på en tv som kjører 1080p, + 6000 for ps3, + sikkert 600/700 hundre på spill hvis de ikke nylig har vunnet i lotto el.lig...

Lenke til kommentar
trodde de fleste på forumet hadde lært å ignorere innlegga til Avean innen nå, siden det meste han sier er sprøyt, menmen...

 

som mange andre har sagt, trur jeg ikke det er så altformange som kommer å punge ut 20 000/30 000 på en tv som kjører 1080p, + 6000 for ps3, + sikkert 600/700 hundre på  spill hvis de ikke nylig har vunnet i lotto el.lig...

6687493[/snapback]

 

Hadde ikke punget ut uansett om jeg vant lotto eller ikke.

 

Startpakken til PS3:

7000 konsoll

1000 kroner 2 spill

30 000 for å kjøre bilspill i 1080P og 4D lyd

Lenke til kommentar
Er sinnsykt forskjell mellom 720 og 1080. Du må se det med egne øyne før du uttaler deg. Men er jo ikke bare bilde PS3 skinner med, er jo enda mer på lydfronten som alltid.

6687356[/snapback]

 

 

Er det så sinnsyk forskjell? Folk sier jo at de ikke merker noe særlig forskjell før de kommer opp i 50". Eller tar de feil? Er det virkelig så mange som har 50" HD-ready tv som støtter 1080p?

Lenke til kommentar
Er sinnsykt forskjell mellom 720 og 1080. Du må se det med egne øyne før du uttaler deg. Men er jo ikke bare bilde PS3 skinner med, er jo enda mer på lydfronten som alltid.

6687356[/snapback]

 

 

Er det så sinnsyk forskjell? Folk sier jo at de ikke merker noe særlig forskjell før de kommer opp i 50". Eller tar de feil? Er det virkelig så mange som har 50" HD-ready tv som støtter 1080p?

6687569[/snapback]

 

Folk med lite peiling ja. Tester Plasma og LCD samt en rekke andre data og elektroniske produkter i jobbsammenheng så jeg har litt peiling om dette. Trenger ikke 50" for å oppleve 1080P. (1920x1080 Progressive)

 

Ta deg en tur innom Hi-Fi klubben og andre butikker som spesialiserer seg på dette feltet. Du kommer til å få gjennomgå om du kommer dit og sier at 720 er like bra som 1080p. 1080P er den eneste HDTV oppløsningen som regnes som 100% High Definition oppløsning, bare så folk vet det. Xbox360 støtter ikke dette og det er et veldig stort minus spør du meg.

 

PS3 og Xbox360 støtter Digital 5.1 lyd men PS3 har Blu-Ray som vil si de har mulighet for egne lydspor på platen for DTS Digital Surround og DTS HD lydspor.

Så PS3 vil nok bli foretrekket for film og underholdningsentusiaster generellt. Er veldig sant at PS3 er mer enn en spillmaskin denne gangen.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...