Gå til innhold

Microsoft tviler på PS3's evner til å kjøre 1080p


Knebel

Anbefalte innlegg

Det er ikke bare Ken Kuturagi og Ridge Raaaacer Kaz som driter seg ut i media ser det ut som. MS er tydeligvis snurt for at de ikke har lagt opp løpet for 1080p på X360 og har det tydeligvis på agendaen at de skal svartmale dette så mye som mulig. :roll:

 

Den siste som har uttalt seg er Ozymandias, aka Andre Vrignaud fra Microsoft's XBox team:

"There's been a lot of interest in the PS3 due to its stated 1080p output for both games and movies (via Blu-ray)." he wrote. "What's interesting is that a lot of folks don't realize how meaningless 1080p actually is in this generation."

 

Microsofts game technology group direktør Scott Henson har også uttalt seg tidligere i år:

"I think 1080p, just to address that directly, will be basically impossible. I think if you talk to any developer they will tell you that they will not have a performing game at 1080p."

 

Link

 

GT4 er allerede annonsert at den skal kjøre 1080p (Demoen de kjørte på E3 var den 1080p forresten?). Vi får bare håpe Sony leverer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

the PS3 has roughly the same pixel-pushing capabilities as the Xbox 360. Don't need to take my word for it, it'll be obvious soon enough over the next year." Even if that weren't the case, he points out that "we live in a multiplatform world," and game developers wishing to develop multiplatform (360/PS3) games will settle for a common native resolution: "the current sweet spot developers are targeting is 720p due to the extremely similar system specifications... In fact, I'll stick my neck out and predict that that you won't see any 1080'x' games for the PS3 this year..."

 

"As to games, 99% of PS3 titles will natively render at 720p; the few that come out with 1080'x' support are either going to be simple classic arcade ports that don't need to render complex scenes (think the original Battlezone), or will give up a lot of in-game visual effects and simply won't look very good (hence the poor showing of Gran Turismo "HD" at this past E3)."

 

 

er vel ganske enig der :w00t:

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Han sier ikke at alle PS3 spill ikke kan kjøre 1080P, bare 99% :)

 

the few that come out with 1080"x" support are either going to be simple classic arcade ports that don't need to render complex scenes (think the original Battlezone), or will give up a lot of in-game visual effects and simply won't look very good (hence the poor showing of Gran Turismo "HD" at this past E3).

 

Det er jo på det rene at et spill som kjøreri 1080P på en PS3 kunne hatt enda mer grafiske detaljer i 720P. 1080P krever en god del mer krefter. Utviklerne finner nok en god balanse etterhvert.

Lenke til kommentar
Han sier ikke at alle PS3 spill ikke kan kjøre 1080P, bare 99% :)

 

the few that come out with 1080"x" support are either going to be simple classic arcade ports that don't need to render complex scenes (think the original Battlezone), or will give up a lot of in-game visual effects and simply won't look very good (hence the poor showing of Gran Turismo "HD" at this past E3).

 

Det er jo på det rene at et spill som kjøreri 1080P på en PS3 kunne hatt enda mer grafiske detaljer i 720P. 1080P krever en god del mer krefter. Utviklerne finner nok en god balanse etterhvert.

6685718[/snapback]

 

One reply to Ozymandias pointedly declares that a few PS3 launch titles will be 1080p: Eye of Judgement, Untold Legends, and Genji 2 (and you can click on the backlinks to check QJ's screenshots and video coverage of these releases).

Lenke til kommentar

1080 er det da mange PC spill som kjører på. Hva er det som er så fantastisk med denne oppløsningen? At det er nytt for konsoller, ja.. Men det er på ingen måte noen umulig oppgave.

 

Jeg synes personlig og direkte subjektivt at det i utgangspunktet er et patetisk utsagn MS sine folk kommer med her. Det skinner av skittpreik og burde behandles på samme måte som det surmagete tullet Sony sine folk kommer med.

 

Men det er tydelig det, at for Xboysa faller alt i god fisk, bare det kommer fra MS sine ansatte, og er nedsettende for PS3. :roll:

 

EDIT: Får ikke det fart på diskusjonen veit ikke jeg :w00t:

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
Han har da helt rett med det med at multiplattform spill vil kjøre native 720p. Jeg er spent på PS3, det er jeg. Men jeg sovna når de presenterte Gran Turismo HD. Det gikk forferdelig seint.

6685745[/snapback]

 

Kan jo kikke på de GT HD videoene her i mellomtida da. Det går ikke noe særlig seint for seg der.

Link

Lenke til kommentar

Fhj: Til å ha kommet med utsagn som "Førstemann som roper fanboy i en diskusjon har tapt" (fritt etter hukommelsen), bruker du ordet selv ganske ofte (kamuflert som "Xboy").

 

Greit nok at du er lei av at enhver tråd blir til Xbox vs. PS3, men jeg kan ikke akkurat si at du ikke er en del av problemet når du her lager en tråd der du påstår at MS må svartmale PS3s 1080p-funksjoner fordi de ikke har det på egen konsoll, bli oppgitt over at kewell79 er (som selvsagt MÅ være Xbox360-eier og dermed en "Xboy") er enig i en del av intervjuet/utsagnene du selv ikke later til å like. Hvis du virkelig vil ha en slutt på disse fanboydiskusjonene, ikke kast bensin på bålet.

 

For å kommentere 1080p: Er det egentlig noen her som har en slik TV? Jeg er enig i at 1080p vil være overflødig, i hvert fall i løpet av de to neste årene.

Lenke til kommentar
Fhj: Til å ha kommet med utsagn som "Førstemann som roper fanboy i en diskusjon har tapt" (fritt etter hukommelsen), bruker du ordet selv ganske ofte (kamuflert som "Xboy").

 

Greit nok at du er lei av at enhver tråd blir til Xbox vs. PS3, men jeg kan ikke akkurat si at du ikke er en del av problemet når du her lager en tråd der du påstår at MS må svartmale PS3s 1080p-funksjoner fordi de ikke har det på egen konsoll, bli oppgitt over at kewell79 er (som selvsagt MÅ være Xbox360-eier og dermed en "Xboy") er enig i en del av intervjuet/utsagnene du selv ikke later til å like. Hvis du virkelig vil ha en slutt på disse fanboydiskusjonene, ikke kast bensin på bålet.

 

For å kommentere 1080p: Er det egentlig noen her som har en slik TV? Jeg er enig i at 1080p vil være overflødig, i hvert fall i løpet av de to neste årene.

6685999[/snapback]

 

Du har selvsagt rett i det :whistle:. Men jeg hentyder til folk som eier Xbox 360. Jeg vil ikke ha det på nakken at jeg driver å kaller folk fanboys. Med Xboys mener jeg Xbox 360 gutta. De som har kjøpt seg en Xbox 360. Intet mer eller mindre. Dersom det blir oppfattet som fanboyisme, skal jeg legge om asap.

 

Jeg er ikke lei Xbox/PS debatten. Jeg er bare lei av den hypen mot Sony som stort sett har gått i ett bankende kjør siden Sony lanserte planene for PS3. Slik jeg oppfatter det, er det en utpreget svertekampanje på gang hvor det er om å gjøre å slenge dritt i Sony. Av det jeg har sett, er brorparten av de som henger seg på denne svertingen er Xbox 360 eiere. Det er selvfølgelig ingen røyk uten ild, og Sony's representanter har kommet med en del lite gjennomtenkte uttalelser, og det er disse som har vært grobunn for denne svertekampanjen. Derfor synes jeg at det er en smule tafatt og patetisk når de samme som sverter Sony kommer med støtteerklæringer når Microsoft sine ansatte kommer med like lite gjennomtenkte uttalelser.

 

Men jeg var vel kanskje litt krass, men det er litt treffende at du stort sett kan finne at de som støtter alt og alle utsagn fra MS og kritiserer Sony/PS3, har en 360 stående i stua. Jeg stiller rett og slett deres objektivitet i tvil.

 

Og tømme bensin på bålet, det kan du banne på at jeg gjør :innocent:

 

EDIT: Når det gjelder 1080p, så kan man jo spekulere i om det er litt i overkant next gen. Men svære LCD/Plasma skjermer begynner nå en gang å bli vanlig i mange hjem, og spesielt hovedmålgruppen til Sony.

Sony og MS lager vel disse konsollene for å vare et 10 års tid, og for å være konkurransedyktig så lenge, må man ha noen fortrinn og ihvertfall møte denne generasjons teknologi.

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
GT4 HD er i alle fall ikke egnet som argument for noe som helst. At de klarer å pumpe opp oppløsninga på et forrigegenerasjonsspill er ikke all verden å skryte av. Spillet så forøverig ikke vesentlig penere ut enn det gjør på PS2.

6686262[/snapback]

 

Samme det om det er et opp-pumpet PS2 spill. Det var nok til å slå falitt over MS's Scott Henson som sa at det ikke gikk i det hele tatt.

 

Hva er det egentlig som er 'bryte lydmuren' eller 'sette folk på månen' problematikken med 1080p. Hva er det som er så vannvittig utrolig med det? Er det ikke spill på PC som kjører det i dag?

Lenke til kommentar
GT4 HD er i alle fall ikke egnet som argument for noe som helst. At de klarer å pumpe opp oppløsninga på et forrigegenerasjonsspill er ikke all verden å skryte av. Spillet så forøverig ikke vesentlig penere ut enn det gjør på PS2.

6686262[/snapback]

 

Samme det om det er et opp-pumpet PS2 spill. Det var nok til å slå falitt over MS's Scott Henson som sa at det ikke gikk i det hele tatt.

 

Hva er det egentlig som er 'bryte lydmuren' eller 'sette folk på månen' problematikken med 1080p. Hva er det som er så vannvittig utrolig med det? Er det ikke spill på PC som kjører det i dag?

6686298[/snapback]

 

Han sier jo ikke at det ikke går i det hele tatt. Tror du må lese artikkelen igjen....

 

Det finnes spill på PC som bruker så høy oppløsning ja, men du må jo ha det ypperste innen hardware.

Lenke til kommentar
Snip

 

Han sier jo ikke at det ikke går i det hele tatt. Tror du må lese artikkelen igjen....

 

Det finnes spill på PC som bruker så høy oppløsning ja, men du må jo ha det ypperste innen hardware.

6686307[/snapback]

 

Ta og les den om igjen du;

"I think 1080p, just to address that directly, will be basically impossible. I think if you talk to any developer they will tell you that they will not have a performing game at 1080p."

 

Jeg håper for hans del at dette var før E3 :roll:

 

Disse nye konsollene skal jo være det ypperste av hardware. Og når en slik konsoll er designet spesifikt for å kunne håndtere 1080p, er det da så utrolig at den vil komme til å greie det, eller at spillprodusentene vil dra seg nytte av det, når de allerede gjør det til PC i dag?

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
Jeg er ikke lei Xbox/PS debatten. Jeg er bare lei av den hypen mot Sony som stort sett har gått i ett bankende kjør siden Sony lanserte planene for PS3. Slik jeg oppfatter det, er det en utpreget svertekampanje på gang hvor det er om å gjøre å slenge dritt i Sony. Av det jeg har sett, er brorparten av de som henger seg på denne svertingen er Xbox 360 eiere. Det er selvfølgelig ingen røyk uten ild, og Sony's representanter har kommet med en del lite gjennomtenkte uttalelser, og det er disse som har vært grobunn for denne svertekampanjen. Derfor synes jeg at det er en smule tafatt og patetisk når de samme som sverter Sony kommer med støtteerklæringer når Microsoft sine ansatte kommer med like lite gjennomtenkte uttalelser.

6686175[/snapback]

Tja, denne hypen la sony selv opp til. I fjor viste de fram masse CGI, masse funksjoner som ble droppet (dobbel DVMI, 3xGbEthernet, 7xtrådløse kontroller, etc.), og da bygget de opp en masse forventniger. Disse ble ikke innfridd, og når de lanserer en konsoll til 2x prisen til konkurrenten, og innførte den innovative gyrokontrolleren, tror jeg rett og slett store deler av gamingmiljøet fikk nok.

 

Mesteparten av svertekampanjen har riktig nok Sony her påført seg selv, og det gjelder ikke å skylde dette på fanboys.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...