Gå til innhold

Videoseven 20" S20PD


nihilator

Anbefalte innlegg

De selger nå denne 20"eren på Netshop for 1900,-

 

Noen som har noen erfaringer med den?

 

Hvis vi ser bort ifra at den mangler DVI, er lagd av en "noname" produsent med dertil utseende og kanskje ikke utstyrt med verdens beste kontrast (men ikke dårligere enn mange andre dyrere skjermer), hva ville være gode grunner mot å kjøpe den?

 

skjermen i prisguiden

Endret av nihilator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De selger nå denne 20"eren på Netshop for 1900,-

 

Noen som har noen erfaringer med den?

 

Hvis vi ser bort ifra at den mangler DVI, er lagd av en "noname" produsent med dertil utseende og kanskje ikke utstyrt med verdens beste kontrast (men ikke dårligere enn mange andre dyrere skjermer), hva ville være gode grunner mot å kjøpe den?

 

skjermen i prisguiden

6685327[/snapback]

 

Jeg vurderer denne skjermen selv. Med den prisen tror jeg uansett det er et greit kjøp selv om jeg gjerne ville hatt DVI.

Lenke til kommentar
bare lurer, hva er egentlig forskjellen på dvi og d sub vga?

 

Har 2x dvi utganger på skjermkortet.

 

Noen fordeler ved dvi?

6687925[/snapback]

 

DVI er en digital standard mens VGA er analogt.

 

Er ingen ekspert på området men vil regne med at det er det samme som med andre typer utstyr når det gjelder digital/analog spørsmålet..

 

Dvs, signalkjeden på DVI vil være Skjermkort -> kabel -> Skjerm, mens på VGA vil det være skjermkort -> DA converter -> kabel -> AD converter -> skjerm.

 

Signalet må jo konverteres til et analogt signal for å kunne bli sendt gjennom en analog kabel.

 

Mao. med VGA vil det være flere mulige kilder til interferens langs veien ettersom signalrekken består av flere separate komponenter som igjen vil svekke signalet.

 

Derimot, når signalet holdes i det digitale domenet hele veien fra kort til skjerm, som med DVI, så vil det være minimalt tap av det originale signalet.

 

Slik ville det ihvertfall være hvis det var lydsignaler vi snakket om.. vet som sagt ikke nok på området til å si noe sikkert, så det kommer sikkert noen andre og retter meg lengre nede. :whistle:

Lenke til kommentar

DVI er veien å gå for LCD, slipper blant annet å justere bildet (100% riktig out-of-the-box). Men vær litt obs på lange kabelstrekk, hvis du skal ha over 6m bør du kjøpe en grei kabel (DVI over avstand har en stygg tendens for å resultere i sort bilde ulikt VGA, som bare blir svekket).

 

Men for all del, hvis du ikke er kritisk til bildet kan du bare kjøre VGA/analogt :) Det er ikke alltid så stor forskjell, selv synes jeg det er tydelig forskjell på mine 20" LaCie LCDer. Skjermen er jo veldig billig, så man kan nok ikke få pose og sekk. Det spørs faktisk om ikke den skjermen uansett vil være skarpere enn din nåværende skjerm, som kanskje er en CRT skjerm? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...