Gå til innhold

Hjelp! jeg skal kjøpe meg PC til 10-15k


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal kjøpe meg stasjonær PC for første gang. Har lest endel, men blir ikke helt klok på alt av info som er ute nå. PCen skal brukes for det meste til wow, og er lei av 5 fps i områder med mye folk. Blir nok andre spill også som krever litt mer, men wow hovedsaklig.

 

Jeg har ikke noen spesielle ønsker om hvordan pcen skal være eller hvilke prosessorer som er å foretrekke. De kriteriene jeg har er at det ikke høres ut som en jetmotor når jeg starter den, at det ikke er et kabinett med altfor mye lys og ubruklig fancy plastikk. og til slutt at den funker mer enn en uke. :D

 

Som sagt har jeg ikke mest peiling på dette med hva som er lurt å kjøpe, så det hadde vært enormt kjekt om jeg kunne fått noen ferdig kjøpe forslag av folk som har peiling i denne PC jungelen. Trenger ikke annet enn selve PCen og vurderer et nytt tastatur.

 

Hadde satt enorm stor pris på om noen kunne hjelpe med dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for oppsettet, trur jeg vil gå for noe liknende. Men lurer på om jeg skal gå for dette skjermkortet i stedet. Vil det passe med det hovedkortet som er satt opp?

 

Er det vanskelig å feste en ekstra cpu vivfte, vil nødig ødelegge noe?

Endret av dooc
Lenke til kommentar
Takk for oppsettet, trur jeg vil gå for noe liknende. Men lurer på om jeg skal gå for dette  skjermkortet i stedet. Vil det passe med det hovedkortet som er satt opp?

 

Er det vanskelig å feste en ekstra cpu vivfte, vil nødig ødelegge noe?

6684854[/snapback]

 

 

7950GX2 passer til det hovedkortet ja.

Og CPU kjøler er absolutt ikke vanskelig å bytte. Husk å ha på kjølerpasta, men ikke for mye.

Lenke til kommentar

Hørtes vanskelig ut med engang du nevnte kjølepasta, hvor man ikke skal endel men ikke for mye :D. Er det en side hvor det er nor guid på å feste ekstra kjøler?

 

Må ha meg et kabinett, noen å anbefale? Har tenkt litt på dette. Litt dyrt, men det er verdt det hvis det varer i mange år, med god plass og støydemping. Noen inspill ved valg av kabinett?

Lenke til kommentar

Vanligvis så følger det med bruksanvisning til kjøleren, samt en liten tube med kjølerpasta.

Du trenger ikke mer enn noen få millimeter tjukt lag med kjølerpasta. 2-3mm er det beste.

 

Kabinettet du har valgt ut er utrolig stilrent og gjennomført.

Og skal definitivt vare lenger enn de fleste. Anbefales!

Lenke til kommentar
Takk! Nå er det rett før jeg bestiller så det jeg lurer på nå, vil alt av kabler og slikt følge med, så det er bare å smekke sammen når delene kommer?

6686849[/snapback]

 

Alt av kabler skal følge med hovedkortet. Så det skal forhåpentligvis ikke mangle noe ;)

Lykke til med kjøpet.

Lenke til kommentar

For tiden spiller jeg nesten bare wow, men jeg har planer om å spille Age of Conan også det krever litt mer. Samt det er kjekt å ha en bedre PC enn det som akkurat trengs for øyeblikket. Har ikke lyst til å bestille nye deler om en måned pga de ikke orker et annet spill jeg har lyst å spille, men takk for svaret for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...