Gå til innhold

Sony HC3 opptak/erfaring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min erfaring med HDV (ikke Sony HC3 spesielt). I relativt rolige partier, er bildekvaliteten uslåelig. Men på grunn av høyere komprimering, hakker og henger det mer i bevegelser enn vanlig DV.

 

Ettersom GS500 er i samme prisklasse som HC3, og har den vanlige teknologien, så betaler du nok litt mer for optikk, sensor og lignende enn i Sony'en, ettersom du der betaler for helt ny teknologi. Så på vanlig DV vil jeg tro at GS500 yter bedre.

 

Har du HDTV-ready fjernsyn, så kan det være at et HC3 er det du skal velge. Men husk at redigering krever det nyeste av maskinvare da HDV er tungt å redigere.

Lenke til kommentar
Min erfaring med HDV (ikke Sony HC3 spesielt). I relativt rolige partier, er bildekvaliteten uslåelig. Men på grunn av høyere komprimering, hakker og henger det mer i bevegelser enn vanlig DV.
Har sett deg nemne dette før, men kom på noko nytt no. Har sett nokre skifilmar filma i stor grad med HDV (HDR-FX1 trur eg), og eg har ikkje reagert på noko liknande det du skildrer (ikkje at eg har spesielt godt auge for slikt, eller at eg har sett spesielt etter det). Dette gjeld til dømes Shanghai Six, trailer kan de sjå her i forskjellige kvalitetar.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...