Gå til innhold

Musikk: Kentucky Chickenpickers - Countrybandet mitt!


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Veldig amerikansk følelse over dette. Dere har ikke tenkt å nasjonalisere musikksjangeren litt, da? Da tenker jeg på noe annet enn The American Branch og dansebandversjonen av country Norge sliter med. På den annen side kan det være vanskelig å gjøre noe så amerikansk til noe mer liknende sitt eget... Kanskje en helt egen lyd (sound) og stil kan gjøre susen? Dette er i alle fall noe av det bedre jeg har hørt fra norsk country-front. Faller ikke i Heidi Hauge-fellene, og det fortjener dere vel enorm ros for.

 

Dyp vokal, simpel produksjon, dere har rett og slett gleden ved å sitte og jamme sammen, som er veldig positivt. Norge trenger virkelig en revisjon i country, men på den annen side aner jeg egentlig ikke hva som lurer under overflaten. Har jo tross alt bare hørt bensinstasjondritten som sniker seg inn på riksdekkende TV i reklamepausene.

 

Jeg veit ikke helt hva country skal være, linedance eller leirbålkos med venner. Jeg velger det siste. Kentucky Chickenpickers stemte veldig godt overens med leirbålkos, noe som gir en ekstra pluss. Dere har mye potensiale, så det er bare å fortsette med det gode arbeidet.

Lenke til kommentar

Takk for meget god kritikk, cun.

 

Ang. dette med å nasjonalisere musikken, dette hadde vært moro å få til, da det som du sier hadde gitt musikken et eget preg.

Men, vi har som det sikkert går frem av utførelse og produksjon ikke spilt sammen så lenge enda, så i første omgang vil vi prøve å plassere countryen litt i ryggmargen, bli litt mer samspilte før vi peiler ut en kurs vi vil følge i fremtiden.

Men det er så absolutt et godt forslag, og et forslag vi vil ha i bakhodet når vi har fått spilt litt mer sammen.

 

Videre er det hyggelig at du forbinder oss med leirbålkos, vi er alle tilhengere av at musikken vår skal kunne spilles ved flere anledninger, ikke minst rundt leirbålet.

 

Igjen, tusen takk for god kritikk.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...