Gå til innhold

Hva skjer hos Mamoz?


Anbefalte innlegg

Jeg bestilte for noen uker siden en prosessor, men surret og bestilte feil sokkel. Kontaktet Mamoz den 29.7 og sa fra at jeg ville benytte meg av angreretten. Fikk svar den 1/8 at det var greit.

Sendte pakken den 3/8. Den ankom Nardo den 5/8.

Den 7/8 chattet jeg med onlinehjelpen og fikk beskjed om at det bare skulle ta et par dager før jeg fikk pengene.

I dag, den 15/8 er pakken ennå ikke hentet på postkontoret, til tross for at jeg for sikkerhets skyld har sendt e-post med link til pakkespor og henteseddel.

 

Jeg skulle gjerne bestilt en ny prosessor, men må ha pengene først.

 

Noen som vet hva som skjer hos Mamoz?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bestilte for noen uker siden en prosessor, men surret og bestilte feil sokkel. Kontaktet Mamoz den 29.7 og sa fra at jeg ville benytte meg av angreretten. Fikk svar den 1/8 at det var greit.

Sendte pakken den 3/8. Den ankom Nardo den 5/8.

Den 7/8 chattet jeg med onlinehjelpen og fikk beskjed om at det bare skulle ta et par dager før jeg fikk pengene.

I dag, den 15/8 er pakken ennå ikke hentet på postkontoret, til tross for at jeg for sikkerhets skyld har sendt e-post med link til pakkespor og henteseddel.

 

Jeg skulle gjerne bestilt en ny prosessor, men må ha pengene først.

 

Noen som vet hva som skjer hos Mamoz?

6681026[/snapback]

 

You've got punk'd!

 

Neida, helt ærlig. Du burde legge press på dem og si at det er dine penger og at du har rett i følge Norsk lov å angre på kjøp og handel over internett. Henvis til kjøpslov.

 

Mulig Mamoz har ekstra lang ferie, eller noen som ikke gidder å hente post, eller at de får direkte post levert på døra, slik at det er ingen som ikke gidder å hente den..

Lenke til kommentar
Mulig Mamoz har ekstra lang ferie, eller noen som ikke gidder å hente post, eller at de får direkte post levert på døra, slik at det er ingen som ikke gidder å hente den..

6681078[/snapback]

Jeg så ikke etter idag, men det har ligget mange pakker til Mamoz på postkontoret her i det siste.. Og flere har ligget på stedet hvil i minst to uker. Så mulig dem har ferie...

Lenke til kommentar
Mulig Mamoz har ekstra lang ferie, eller noen som ikke gidder å hente post, eller at de får direkte post levert på døra, slik at det er ingen som ikke gidder å hente den..

6681078[/snapback]

Jeg så ikke etter idag, men det har ligget mange pakker til Mamoz på postkontoret her i det siste.. Og flere har ligget på stedet hvil i minst to uker. Så mulig dem har ferie...

6682549[/snapback]

 

Ehh.. har de ikke to ukers hentefrist? Eller er det 3? Og hva skjer så, blir det returnert avsender på dennes bekostning?

Lenke til kommentar
Ehh.. har de ikke to ukers hentefrist? Eller er det 3? Og hva skjer så, blir det returnert avsender på dennes bekostning?

6682573[/snapback]

Tror fristen er tre uker i ferietiden.. Men kan ikke garantere 100% at det var samme pakkene.. Mulig dem ofte får hele pc'er i retur. Dette var iallfall ganske store greier.

6682597[/snapback]

 

Ok.. men blir pakkene returnert avsender?

 

Noen som vet hvordan dette er iht kjøpsloven? Når er kan varen regnes å være mottatt?

 

Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter selger å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet deg innen 14 dager etter at selger har mottatt den returnerte varen. Dette innebærer at både kjøpesummen samt andre faktiske kostnader som porto, ekspedisjonsgebyr og tollavgifter skal tilbakebetales av selger.

 

Så vidt jeg har lest meg til på forbrukerrådets sider kan jeg kreve pengene tilbake av kredittselskapet(kortuttseder) og så får de bruke sine muskler mot Mamoz.

Lenke til kommentar

Kanskje det ikke hjelper så mye, men det kan hende de har hendene fulle med å drive den nye butikken de har åpnet på Mercur-senteret i Trondheim. Mange studenter som skal ha utstyr til skolestart, men det er selvsagt ikke noe unnskyldning for ikke å gi folk pengene tilbake til de som har krav på det.

 

Kan lønne seg å mase litt ja, selv om det skulle være unødvendig!

Lenke til kommentar

.. og tollavgifter skal tilbakebetales av selger.

 

Så vidt jeg har lest meg til på forbrukerrådets sider kan jeg kreve pengene tilbake av kredittselskapet(kortuttseder) og så får de bruke sine muskler mot Mamoz.

6682628[/snapback]

 

Tollavgifter har ingenting med denne saken å gjøre.

Ei heller kortselskapet, Mamoz som skal retunere de faktiske kostnader du har hatt.

Lenke til kommentar

.. og tollavgifter skal tilbakebetales av selger.

 

Så vidt jeg har lest meg til på forbrukerrådets sider kan jeg kreve pengene tilbake av kredittselskapet(kortuttseder) og så får de bruke sine muskler mot Mamoz.

6682628[/snapback]

 

Tollavgifter har ingenting med denne saken å gjøre.

Ei heller kortselskapet, Mamoz som skal retunere de faktiske kostnader du har hatt.

6682700[/snapback]

 

Seff. At de ikke skal refudere toll skjønner vel enhver. Derimot er kredityters ansvar tydelig beskrevet. De har et ansvar om leverandoren ikke oppfyller sin forpliktelse. Hadde vært fint med konstruktive inspill.

Lenke til kommentar
Derimot er kredityters ansvar tydelig beskrevet. De har et ansvar om leverandoren ikke oppfyller sin forpliktelse. Hadde vært fint med konstruktive inspill.

6682982[/snapback]

 

Hva mener du med kredityters ansvar ? Kortselskapene formidler penger fra kjøper til selger, ikke noe annet. Selve handelen skjer mellom kjøper og selger.

 

Kan ikke se hvordan kortselskapene kan være ansvarlig for noe utover det ?

Lenke til kommentar
Hva mener du med kredityters ansvar ? Kortselskapene formidler penger fra kjøper til selger, ikke noe annet. Selve handelen skjer mellom kjøper og selger.

 

Kan ikke se hvordan kortselskapene kan være ansvarlig for noe utover det ?

6683275[/snapback]

 

Kortselskapene ønsker at retur av penger skal skje gjennom det kreditt/debetkortet som er brukt i handelen. Dersom dette ikke skjer kan kjøper i teorien gå til kortselskapet og si at "Nei, jeg har ikke kjøpt noe" og dermed få penger tilbake.

Lenke til kommentar

Hvis de holder igjen pengene utover 2 uker ville jeg ha krevet renter. I tillegg kan du kreve gebyr for å dekke dine omkostninger og tiden du har brukt på å purre.

Nekter de å godta dette kan du gå videre med saken til de aktuelle instanser.

 

Det finnes flere saker hvor kunde/privatperson har krevd renter og omkostninger i lignende saker, og disse har fått fullt medhold.

Endret av Xenofil
Lenke til kommentar
Hva mener du med kredityters ansvar ? Kortselskapene formidler penger fra kjøper til selger, ikke noe annet. Selve handelen skjer mellom kjøper og selger.

 

Kan ikke se hvordan kortselskapene kan være ansvarlig for noe utover det ?

6683275[/snapback]

 

Kortselskapene ønsker at retur av penger skal skje gjennom det kreditt/debetkortet som er brukt i handelen. Dersom dette ikke skjer kan kjøper i teorien gå til kortselskapet og si at "Nei, jeg har ikke kjøpt noe" og dermed få penger tilbake.

6683383[/snapback]

 

Så det er snakka om kredittkjøp her da ? Er litt usikker på hva han mener med kredittyters ansvar ?

Lenke til kommentar
Neida, helt ærlig. Du burde legge press på dem og si at det er dine penger og at du har rett i følge Norsk lov å angre på kjøp og handel over internett. Henvis til kjøpslov.

6681078[/snapback]

Vil vel være mer effektivt å vise til lov om angrerett.

6683902[/snapback]

 

-som er en del av kjøpsloven? :hmm:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...