Gå til innhold

Plastikk på undersiden av C2D


siacx

Anbefalte innlegg

Jeg har akkuratt hentet ut min C2D E6600. Og skal nå bygge min nye pc.

 

Det er 2 år siden jeg har gjort dette og har aldri bygget Intel system før.

 

På undersiden av min cpu så er det svart plastikk lag, det er denne siden som skal ned mot pinnene på hovedkortet. Skal jeg ta av dette laget? Dette er en bulk cpu.

 

Også kan jeg legge kjølepasta over hele den blanke som da skal opp mot min kjøler?

 

Vet det er amatørmessige spørsmål, men vil ikke ta en sjanse her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: ikke forvent å få svar på øyeblikket. ting tar tid. aldri hørt om det før, men ta et bilde av det, så er det lettere o komme med en konklusjon.

 

*venter på bilde*

 

Og ja, du skal legge kjølepastya på hele den siden som skal opp mot kjøleren din. den heter forøvrig Heatspreader. Forresten, det skal være et tynt lag. tar du for mye, kan det faktisk ødelegge prosessoren, så vær litt forsiktig :)

 

Edit: Min post nr. 100 :D *stolt*

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Har dessverre ingen mulighet av å ta bilde, men fant ei side.

 

Bilde

Men sjekk her, du ser det bilde hvor du se pins, her er det i stedet en svart plastikk beskyttelse, jeg tror selv at den skal av, men man vet aldri.

 

Ang venting på svar så ventet jeg jo 40 minutter, må få lov til å være litt utålmodig når jeg først skal bygge denne pc'en. :yes:

 

Ang, kjølepasta, snakker vi millimeter?

Endret av siacx
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg foreslår at bygging settes bort til en mer erfaren ... :)

 

Alle 775-CPU'er kommer med en beskyttelse (plast).

 

Dersom du titter på sokkel (der sitter det også en plastbrikke for å beskytte)...vil du se at pinnene sitter i sokkel.

Disse pinnene skal "treffe" tilsvarende kontaktpunkter på CPU... Dette er LGA775 design.. Om den er så mye bedre at pinnene sitter i sokkel isf CPU kan vel diskuteres, det er avhengig av prisen på hk kontra CPU..

 

PS.

Det er innlegg som dette som kanskje viser hvorfor det kan være lurt å ikke bare holde seg til en "hoffleverandør" av CPU'er... ihvertfall dersom man foretrekker å montere/bygge system selv.. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
ang kjølepasta så kan du eller legge så tynt som micrometer. fikk ikke opp noe bilde på den siden du linket til men jeg regner med at den svarte plasten skal bort hvis den sitter på undersiden og blokkerer for alle pinsa

6681296[/snapback]

 

Ok. Det var det jeg trodde og etter flere bilder jeg ser rundt om kring på nettet så er det ikke plastikk under . :!:

 

Har forøvrig rettet linken nå, det var feil side.

Endret av siacx
Lenke til kommentar
Jeg foreslår at bygging settes bort til en mer erfaren ... :)

 

Alle 775-CPU'er kommer med en beskyttelse (plast).

 

Dersom du titter på sokkel (der sitter det også en plastbrikke for å beskytte)...vil du se at pinnene sitter i sokkel.

Disse pinnen skal "treffe" tilsvarende kontaktpunkter på CPU... Dette er LGA775 design.. Om den er så mye bedre at pinnene sitter i sokkel isft. CPU kan vel diskuteres, det er avhengig av prisen på hk kontra CPU..

 

PS.

Det er innlegg som dette som kanskje viser hvorfor det kan være lurt å ikke bare holde seg til en "hoffleverandør" av CPU'er... ihvertfall dersom man foretrekker å montere/bygge system selv..

6681300[/snapback]

 

Dette er ikke akkuratt min første pc som jeg bygger, men det er derimot lenge siden jeg bygde sist og det er første gang jeg bygger et Intel system.

 

Var bare usikker og tenkte derfor jeg skulle spørre noen som kanskje allerede hadde bygd en pc med C2D cpu.

 

Men det svaret du gav var akkurat det jeg trengte. At alle 775 cpu'er kom med beskyttelse visste jeg ikke.

Så da kan jeg fortsette å bygge.

 

Takker for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
ang kjølepasta så kan du eller legge så tynt som micrometer. fikk ikke opp noe bilde på den siden du linket til men jeg regner med at den svarte plasten skal bort hvis den sitter på undersiden og blokkerer for alle pinsa

6681296[/snapback]

 

Ok. Det var det jeg trodde og etter flere bilder jeg ser rundt om kring på nettet så er det ikke plastikk under . :!:

 

Har forøvrig rettet linken nå, det var feil side.

6681302[/snapback]

 

da er det bare å bygge i vei og håpe at du får en knakandes god pc. lykke til :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...