Gå til innhold

Skred av 965-kort fra Intel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan er integrerte grafikken på de kortene der? Ville vært ønskelig om integrert grafikk begynte å ta litt mer av.

6680601[/snapback]

Første punkt for å gjøre den bedre er nok å gi grafikken eget minne, noe som ATI av og til gjør. 32MB vil holde. Da vil det ikke gå på bekostning av ytelse, og vil holde for alt av "kontorbruk".

 

Jeg liker forresten dårlig at Intel vil holde liv i BTX.

Lenke til kommentar

Tanken bak BTX er vel (bl.a.) mer effektiv kjøling vha. endret luftgjennomstrømning, men jeg husker ikke helt detaljene. Ettersom Intel er en såpass kraftig pådriver for BTX er standarden faktisk ganske utbredt i OEM-markedet. Dell vet jeg bruker det mye, og jeg går ut fra at Gateway også gjør det.

Lenke til kommentar
Intels etterfølger til GMA 950, GMA X3000 ryktes faktisk å yte dårligere enn sin forgjenger:

 

Hm.. så da får man kanskje bare satse på at Nividia eller AMD/ATI kommer opp med noe mer dugenes.

 

Hvordan er GMA 950 i forhold til GF6150 og ati sin xpress 200?

 

 

edit:skrivefeil

Endret av BlackH
Lenke til kommentar

BTX gir muligheter for mer effektiv kjøling av både CPU - og ikke minst GPU. Jeg synes det er en meget fornuftig layout når man ser i et BTX minitower. Flere av de større produsentene kommer med BTX for fullt nå, ikke bare Dell (og ikke bare Intel: BTX kommer også på AMD systemer fra minst en av PC produsentene).

 

Det som er mer merkelig i Dell sitt tilfelle er at de har gjennomført BTX på "standard" PC'ene, men ikke workstation seriene som burde hatt mye å hente på BTX layout kontra ATX.

Lenke til kommentar
BTX gir muligheter for mer effektiv kjøling av både CPU - og ikke minst GPU. Jeg synes det er en meget fornuftig layout når man ser i et BTX minitower.

6682809[/snapback]

Problemet er at den er lite egnet for AMD, og derfor blir det ikke innført på hele markedet. Jeg mener at Intel, AMD og eventuellt flere burde samarbeide om en standard som ikke skaper for store ulemper for den ene.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...