Gå til innhold

Barebone til WOW - Pris: Ca 10-12k


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg og en kompis skal kjøpe oss datamaskiner, har lyst å kjøpe meg en ny maskin for å kjøre WOW knirkefritt. Ønsker å bygge den i en barebone fordi barebones er små, relativt portabel og ser bra ut. Kan egentlig ikke finne noe minus med å bygge maskinen i en barebone, borsett fra litt pris.

 

Er 5år siden jeg sist kjøpte meg ny PC, bygged også den selv men tok meg god tid på å sette meg inn i hva som fantes der ute. Har ikke tid til det nå, og vil gjerne bestille så fort som mulig. Derfor vil jeg helst ikke vente til 20. august på at de nye prosessorene _kanskje_ kommer.

 

Foreløpig har jeg sett på dette:

Shuttle SD36G5M

NEC ND3550

Seagate Barracuda

Corsair TWIN 5400 DDR2, 2048MB PC5400

Intel Core 2 Duo E6600

Asus GeForce 7900GT

 

Har som sagt liten til ingen peiling, men barebonen var den eneste jeg fant som har 1066FSB og skjermkortet er bare valgt på måfå. Total pris: 11646,-

 

Håpet egentlig at noen her på forumet som har vidre peiling kunne hjulpet meg med å sette sammen en maskin som helst er litt billigere, kunne faktisk tenkt meg en barebone som man kan kjøre WoW på til 9-10 000 så jeg kan hive med en 19" LCD skjerm og ende opp på 12 000 totalt.

 

Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er AMD alternativet mitt:

Aopen XC Cube EZ482

NEC ND3550

Seagate Barracuda

Corsair TWIN 5400 DDR2, 2048MB PC5400

Asus GeForce 7900GT

 

Så her er forandringen, Aopen istedet for shuttle og AMD istedet for intel prosessor.

Ble litt usikker på prosessor/kabinett, for jeg var under intrykket at AM2-socket var det nye og bra fra AMD. 939 er litt utdatert?

 

939 hadde i tillegg dårlig utvalg, så på disse to:

#1AMD Athlon 64 3800+ 2.4GHz Socket 939

#2AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz

 

Pris alternativ #1: 9545,-

Pris alternativ #2: 11045,-

 

Altså er ikke mye å hente på alternativ #2, alternativ #1 begynner å se ut som en fornuftig pris - men: ser ut til at alternativ 1 taper veldig mye ytelse, fordi såvidt jeg vet krever WoW mye prosessor, ram og harddisk kraft (minst like viktig som grafikkort).

 

Hva bør jeg velge/gjøre? Hjelp er dere snill:)

Endret av macmanlady
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...