Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har bestilt no. Bye bye Neas.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Som emnetittel sier, skal skifte fra Neas bredbånd as (radiolink) pga sykt elendig hastighet og ping (som har vart i 10mnd nå, og blitt værre)

 

Så nå er valget mellom Tafjord-mimer og telenor.

 

Trenger tilbake meldinger på bruker-erfaringer på tafjord-mimer hovedsaklig. Da jeg vet forsåvidt brukbart om telenor. Men tar med erfaringer fra de også i samme slengen.

 

Håper på kjappe svar da jeg ønsker å bestille hos en av de fort. (slutter straks på jobb, så jeg rekker ikke skrive så fryktelig mye akkurat nå)

 

På forhånd takk folkens.

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morn folkens,

 

Ingen Tafjord-Mimer kunder som har erfaringer å dele med meg?

 

Ting som frister med Tafjor-Mimer er blant annet fast ip, slipper montør, høyere speed for samme pris, vs Telenor..

Dog, de ikke for øyeblikket har eget utsyr i sentral ved meg, så da blir det telenor speed værtfall for øyeblikket, til og når de evt bygger ut her.

 

Er snakk om 3mbit i første omgang, da maks 6mbit kan leveres.

 

Og total prisen pr.mnd hos T-M og Telenor er lik, bortsett fra at jeg slipper utlegg på montør hos T-M

 

Viktiger med stabil ping, enn hastighet!

 

Så skulle gjerne vist hvordan pingen er spesielt hos T-M, Telenor er vel grei nok.

Samt oppetid/nedetid hos T-M, Telenor er vel grei nok der også..

Kan også si at jeg ligger ca 1080meter fra sentralen som jeg kommer til å bli kobla til.

Lenke til kommentar

Jeg undersøkte ping på forskjellige ISPer tidligere i år og fant ut at T-M ikke var spesielt dårlige sammenlignet med de andre.

Skal du ha lavest mulig ping vil jeg anbefale Ventelo Bluecom, men NGT, T-M og andre ligger ikke langt bak. Du kan regne med max 5-10ms dårligere ping mot spillservere i Eu og 3-5ms dårligere ping mot f.eks VG.

 

Bor i Kr-sund, så da gjelder nok disse tallene for deg også :)

Har NGT ADSL2+ og er meget fornøyd med stabil linje.

Lenke til kommentar
Jeg undersøkte ping på forskjellige ISPer tidligere i år og fant ut at T-M ikke var spesielt dårlige sammenlignet med de andre.

Skal du ha lavest mulig ping vil jeg anbefale Ventelo Bluecom, men NGT, T-M og andre ligger ikke langt bak.  Du kan regne med max 5-10ms dårligere ping mot spillservere i Eu og 3-5ms dårligere ping mot f.eks VG.

 

Bor i Kr-sund, så da gjelder nok disse tallene for deg også :)

Har NGT ADSL2+ og er meget fornøyd med stabil linje.

6684892[/snapback]

 

ok takk for opplysningen du :)

 

Er ikke mye forskjell da skjønner jeg. Men er stabiliten på ping bra hos T-M vet du noe om det?

 

Naboen min har Telenor, vært der å sjekka ping og logga litt er rimelig konstant stabil der da.

(btw bor på averøya jeg da, henda)

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar
Jeg har ikke testet linjen selv, men ser ut som de som har T-M er fornøyd.

 

Lykke til!

6685451[/snapback]

 

ja jeg finner heller ikke noe negativt om de når jeg søker etter T-M her på hw.

 

Thx :cool:

6685460[/snapback]

 

kjenner ikke til mange på Sunnmøre (der T-M holder til) som er missfornøyd i hvert fall! og de som er missfornøyde hadde nok vært det uansett leverandør (kobberkvalitet er som oftest problemet)

Lenke til kommentar
Jeg har ikke testet linjen selv, men ser ut som de som har T-M er fornøyd.

 

Lykke til!

6685451[/snapback]

 

ja jeg finner heller ikke noe negativt om de når jeg søker etter T-M her på hw.

 

Thx :cool:

6685460[/snapback]

 

kjenner ikke til mange på Sunnmøre (der T-M holder til) som er missfornøyd i hvert fall! og de som er missfornøyde hadde nok vært det uansett leverandør (kobberkvalitet er som oftest problemet)

6686595[/snapback]

 

 

Okey, flott med innspill. Takk folkens.

 

Sendte forresten en mail med div spørsmål til T-M rett før kl 1500 idag.

Håper på å få svar fra de imårrå en gang.

Skal bli interesant å se hva jeg får til svar, håper på seriøse svar, og ikke salgs "gimikk" svar fra de.

Lenke til kommentar

Har hatt Mimer i mange år no. Og har ikkje mykje å utsette på dei. Trur linja har vore ute kun 2 ganger. Einaste minuset er at kundeservicen har blitt nedgradert ein god del sidan starten. Men det kommer seg sikkert snart forhåpentligvis. Du bør ringe dei. Får sjelden svar på mail.

 

Eit stort pluss er rask linje, lav pris.

Lenke til kommentar
Har hatt Mimer i mange år no. Og har ikkje mykje å utsette på dei. Trur linja har vore ute kun 2 ganger.  Einaste minuset er at kundeservicen har blitt nedgradert ein god del sidan starten. Men det kommer seg sikkert snart forhåpentligvis. Du bør ringe dei. Får sjelden svar på mail.

 

Eit stort pluss er rask linje, lav pris.

6686891[/snapback]

 

hehe får sjelden svar på mail... fikk to mailer fra de igår også jeg ;)

 

men ok, heller en del mot å velge T-M nå.

Hvordan er pingen eks til www.catchgamer.no ?

Er pingen fjellstø generelt?

Lenke til kommentar
Har hatt Mimer i mange år no. Og har ikkje mykje å utsette på dei. Trur linja har vore ute kun 2 ganger.  Einaste minuset er at kundeservicen har blitt nedgradert ein god del sidan starten. Men det kommer seg sikkert snart forhåpentligvis. Du bør ringe dei. Får sjelden svar på mail.

 

Eit stort pluss er rask linje, lav pris.

6686891[/snapback]

 

hehe får sjelden svar på mail... fikk to mailer fra de igår også jeg ;)

 

men ok, heller en del mot å velge T-M nå.

Hvordan er pingen eks til www.catchgamer.no ?

Er pingen fjellstø generelt?

6686921[/snapback]

 

tok en test nå.. fikk mellom 18 og 21 ms (testet ca 40 replies)

Lenke til kommentar
Bra det da! så er pingen så stødig 24/7 så er jo det konge.

 

alt er jo overveldende i forhold til møkka isp`n jeg har enda da.. ;)

Men det er det snart slutt på ja :)

6687831[/snapback]

Problemet er nok at du har bredbånd via radio. Lett for at det blir dårlig ping i perioder.

xDSL er som regel dønn stabilt når du ikke kjører tunge oppgaver på egen linje.

Lenke til kommentar
Bra det da! så er pingen så stødig 24/7 så er jo det konge.

 

alt er jo overveldende i forhold til møkka isp`n jeg har enda da.. ;)

Men det er det snart slutt på ja :)

6687831[/snapback]

Problemet er nok at du har bredbånd via radio. Lett for at det blir dårlig ping i perioder.

xDSL er som regel dønn stabilt når du ikke kjører tunge oppgaver på egen linje.

6688523[/snapback]

 

(Skjitten er ikke tiltider, konstant! Var faktisk bra før hele øyan abonert på de.)

 

ok i see. :cool:

Lenke til kommentar
En siste liten ting, (om tafjoringer ser innom) ;) 

 

Har dere tilgang til modemet fra T-M?

Tenker på det å få satt modemet fra T-M i bridge modus.

Og legge inn bruker & pass i egen router. Samt styre portforwarding/Qos mm i egen router.

6695325[/snapback]

 

har full tilgang til egen router. det følger med et skriv der brukernavn/passord står. Bridge modus er gjort på 10 sek..

Lenke til kommentar

Ok takk du.

 

Nei det var bare det at jeg leste dette i Avtalevilkårene på T-M sine sider under 5.3 Bruk av Tafjord Mimers utstyr:

Det er ikke tillatt å gjøre inngrep i utstyret, slik som for eksempel omprogrammering eller endringer i konfigurasjonen. Kunden skal ikke erstatte Tafjord Mimers utstyr med eget utstyr, med mindre dette er skriftlig avtalt og godkjent av Tafjord Mimer.

 

Men når det er som du sier at bridge-modus på T-M`s modem er gjort på 10 sek. og full tilgang til modemet så er det jo greit da.

Lenke til kommentar
Ok takk du.

 

Nei det var bare det at jeg leste dette i Avtalevilkårene på T-M sine sider under 5.3 Bruk av Tafjord Mimers utstyr:

Det er ikke tillatt å gjøre inngrep i utstyret, slik som for eksempel omprogrammering eller endringer i konfigurasjonen. Kunden skal ikke erstatte Tafjord Mimers utstyr med eget utstyr, med mindre dette er skriftlig avtalt og godkjent av Tafjord Mimer.

 

Men når det er som du sier at bridge-modus på T-M`s modem er gjort på 10 sek. og full tilgang til modemet så er det jo greit da.

6697486[/snapback]

 

Du må betale et gebyr om T-M må "fikse" konfigurasjonen på routeren (Eller sende ut en ny). Så vil de selvsagt ikke at man skal SKRU på den.. hehe

Regner med alle leverandører har en slik policy.

 

edit: dvs at så lenge alt fungerer så er det ikke noe problem. Ta gjerne screenshots av alle sidene i konfigurasjonen sånn just in case du må stille tilbake...

Endret av lohelle
Lenke til kommentar
Ok takk du.

 

Nei det var bare det at jeg leste dette i Avtalevilkårene på T-M sine sider under 5.3 Bruk av Tafjord Mimers utstyr:

Det er ikke tillatt å gjøre inngrep i utstyret, slik som for eksempel omprogrammering eller endringer i konfigurasjonen. Kunden skal ikke erstatte Tafjord Mimers utstyr med eget utstyr, med mindre dette er skriftlig avtalt og godkjent av Tafjord Mimer.

 

Men når det er som du sier at bridge-modus på T-M`s modem er gjort på 10 sek. og full tilgang til modemet så er det jo greit da.

6697486[/snapback]

 

Du må betale et gebyr om T-M må "fikse" konfigurasjonen på routeren (Eller sende ut en ny). Så vil de selvsagt ikke at man skal SKRU på den.. hehe

Regner med alle leverandører har en slik policy.

 

edit: dvs at så lenge alt fungerer så er det ikke noe problem. Ta gjerne screenshots av alle sidene i konfigurasjonen sånn just in case du må stille tilbake...

6697600[/snapback]

 

 

Den er grei vet du :)

 

Så du anbefaler T-M da? ikke noe å utsette? (ping/hastighet?)

Da jeg forstår det sånn at du har T-M som isp..

 

Kan også si at slik jeg har oppsettet mitt idag, så har jeg fast ip hos neas(radiolink)

Antenne på veggen som er i "bridge" til linksys wrt54gl (med uorginal fw) kablet og trådløs og i wds link til enda en wrt54gl. Nr 1 har oppsett på bruker og passord, fast ip, dhcp mm. Ønsket er å forrtsatt kjøre samme oppsett på mitt interne utstyr uansett isp.

 

( er så i tvil på valget T-M vs Telenor nå at jeg neste lure på å safe,og gå for Telenor )

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...