Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog: Clerion sin BMW 318i(update 23.12)


Clerion

Anbefalte innlegg

Hei.

 

I forrige uke var jeg å hentet førstegangsbilen. Det ble en mørkegrå BMW 318i 92 mod, den har rusla i overkant av 185000km og er i veldig god stand. Men som med alle andre bruktbiler på 14 år er det alltid rom for forbedring. Førsteprioritet er skifte av toppakning, regreim og sliping av topp. Den har også de trådisjonelle dørbulkene og steinsprutflekkene i panser og front.

 

post-46609-1155644120_thumb.jpg

 

post-46609-1155644145_thumb.jpg

 

post-46609-1155644180_thumb.jpg

 

Det er også noe rust som må tas, det er i front, dørkanter og bakluka (bilde)

 

post-46609-1155644265_thumb.jpg

 

Totalt kommer rustfjerneing/lakkjobben(med lakkering av fangerne rundt om) og toppakningsjobben med sliping og regreim på ca 12000 kr, ingen upris vil jeg si.

 

 

 

Av styling har jeg i førsteomgang tenkt å kjøpe bakrutespoiler , spoiler, baklykterog muligens et sportsratt siden det orginale rattet omtrent klemmer lårene mine ned i setet :p

 

På preformsiden blir det et Simons effektanlegg, blir vel mer lyd enn effekt men det var igrunn det jeg var ute etter også.

 

Kom gjerne med inspill iforhold til stylingen og andre ting jeg kan gjøre med bilen. Er student så må begrense meg litt :roll:

 

 

 

Oppdatering vil komme, jeg har verkstedtime mandag den 21. Stylingen vil bli bestillt innen de nermeste dagene når jeg har bestemt meg ^^

 

 

Edit: Er det noe mer dere lurer på om bilen eller vil ha bilde av er det bare å spørre :)

Endret av Clerion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil Clerion :) Har ikke råd til både skjørt og lakkering så da blir det bare lakkering av de orginale.

 

Har nå satt på slike pyntehjulmuttere, de var i utgangspunktet crome men syns det ble litt bling så jeg lakket dem. Slik ble det:

 

post-46609-1155741734_thumb.jpg

 

post-46609-1155741747_thumb.jpg

 

Ganske fornøyd, lakket med felglakk og resultatet ble overaskende likt lakken på felgen.

Lenke til kommentar

Stilig bil det der ja, har jo nesten lik selv. Hvordan er ineriøret ditt da, noen bilder av det?

 

Litt rart at du synest rattet presset på beina da, har du prøvd å senke sete helt ned? Har selv lange ben, men er ikke noe problem hos meg.

 

Men ser på blinklysene foran at de hadde en veldig lys, nesten rosa farge. Er det selve glasset som er slik, eller er det pæren inni? Tror faktisk jeg ville prioritert helt hvile blinkere foran enn en spoiler.

 

Av annen styling synest jeg angeleyes ser utrolig fett ut, koster ikke allverden heller (de billigste kan du vel få for tusenlappen om jeg ikke tar feil). Så det burde du tenke på.

 

Ellers, gratulerer med fin bil.

Lenke til kommentar

De blinklysglassene foran er sota, aner ikke hvorfor men fargen på bildet er ikke slik den egentlig er. Syns de igrunn er greie nok så lar det være slik det er. Angående Angel Eyes er de billigste jeg har funnet ca 3000 kr. Vingen skal kjøpes :p Skal på verksted i morgen, må bare se hva det koster før jeg bestiller noe. Må stå på verkstedet i 3-4 dager elns :(

 

Interiør:

 

post-46609-1156105231_thumb.jpg

Endret av Clerion
Lenke til kommentar

Åja, slik. Joda, men det tar jeg isåfall senere, syns det ser bra ut slik det er også. Prioriterer effektanlegg før frontlykter.

 

Jeg venter fortsatt på å få igjen bilen, ble levert på Mandag. Når den er ferdig blir stæshen bestillt.

 

EDIT: Bilen kom igjen i dag, men de skulle sende regning fordi de ikke hadde regna over det enda :ermm: WTF?

Endret av Clerion
Lenke til kommentar

I dag fikk jeg regninga fra folka som har reparert bilen. Skifte av toppakning, regreim, tennplugger og frostveske kom på 8724,- Syns igrunn det var mye når de sa jeg skulle få en god pris men det er jo 7,5-timers arbeid så. Men, men, det må betales. Det sure er at jeg egentlig ikka hadde trengt å skifte toppakning på den nå, men da er det jo gjort :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...