Gå til innhold

Kentsfield på nitro 3D og en verdensrekord til...


Anbefalte innlegg

Kentsfielden skal nå skifte eier, da min hobby koster litt...

Allikevel fikk jeg lov av den nye eieren å ta en siste run før overtagelse..

 

Her er oppsettet før avgang....

 

nitrosetupkentsfield.jpg

nitrosetupkentsfield2.jpg

 

Bomma litt med LN2 mengden under oppstart.. og regnet med å måtte vente i 5 til 10 minutter til temperaturen roet seg litt ned... men til min store overaskelse så greier dette hovedkortet å kjøre både 3D og mer på maks av hva nitro greier.. altså -180 grader.. :dribble:

-1803d.jpg

 

Dette var jo en hyggelig overraskelse... Kan bli interessant å teste X6800 på dette hovedkortet...

 

Her er noen 3D resultater.... Takk til Nosto for lån av 7950GX2 kort..

 

Resultatene er allright.. men de lider litt under dårlig buss hastighet..Skulle hatt P5B kortet mitt.. men det må sjekkes for en dårlig lodding på en POt.

 

Her er 06 resultatet.. hastighet litt over 100MHz over min tidligere verdenrekord på denne prosessoren..

3d06.jpg

Cinebench

cine9-5.jpg

SuperPi:

SUPERPI.jpg

 

Og til slutt verdensrekorden på Kentsfield, 300MHz over min gamle...

Verdensrekord Kentsfield..

 

Dette mener jeg var en verdig avslutning av Kentsfield-historien..

 

Jeg hadde den oppe på 5,011GHz, men det var ikke snakk om at den ville la meg validere CPU-z scoren...

kunne ha screenet.. men er liksom ikke noe poeng..hadde muligheten men grep den ikke..

 

Jeg ønsker den nye eieren lykke til med prosessoren, og tilhørende sigarføring. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har funnet et svar på hvorfor ikke prosessoren scorer bedre.. Det er hovedkortet som har en bios som ikke på noen måte er optimalisert for Quad. Støtte ja..men thats it... Tyrou på XS har det samme problemet..

Skal prøve med p5b for å se om det hjelper..

6678661[/snapback]

 

Mao er det Quad du tester nå`?

6678710[/snapback]

 

 

Jepp

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...