Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Opel corsa 1,4 smalt i motoren, vil ikke starte


bopheim

Anbefalte innlegg

Heisan. Jeg har null peiling på bil, og dette er bilen til dama mi. I dag tidlig hadde hun bare kjørt et par kilometer, så smalt det i motoren, og motoren døde. Det er ikke lenge siden jeg byttet olje, men ikke filter. Hva er som regel årsaken når det er et høyt smell, og motoren dør? Er det at motoren har skjært seg? Oljelampen har ikke lyst i forkant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bilen er en 93 modell, og service er jeg litt usikker på. Det er iallefall en stund siden. I vinter byttet vi plugghetter og slikt, siden bilen haddde fusket litt, og i forrige uke brukte jeg 2400 på nytt eksosanlegg. Men som sagt, noen service er sikkert en stund siden.

Endret av bopheim
Lenke til kommentar

Vel, etter litt søking frem og tilbake, står jeg like uklok tilbake. Noen steder står det at dersom registerreim ryker, så slår ventilene i stemplene. Men jeg leste at dersom man har en vanlig 8 ventilers motor, så skal det ikke skje noe. Men jeg har ikke fått sett på bilen enda, da jeg fortsatt er på jobb (skjedde i dag tidlig). Så vi får se om jeg blir noe klokere i kveld. Jeg er vel rimelig sikker på at det er registerreima, siden bilen har gått i overkant av 100K uten at den er byttet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ofte, når remmen ryker på lavt turtall, er det bare å bytte den, time registeret og ev. fordeler riktig og kjøre videre. Dersom det smalt, er det nok bare å bestille ny motor.

 

Moral: Bytt rem i tide. På en slik Opel koster det ikke så mye å få dette gjort på et verksted, og gjør du det selv koster remmen sånn rundt 200 et sted.

 

Moral 2: Når du bytter bil, pass på at du får en med registerkjede i stedet for rem. Da er du spart for problemer (mye lengre....)

Lenke til kommentar

Det store problemet er vel den ujevne kvaliteten. En lærerinne jeg hadde på ungdomsskolen har en ´95 Opel Astra 1,6 som hun kjøpte i 1999. Den eneste feilen hun har hatt er at lysreléet hang seg opp en gang. Bilen er god å kjøre og går bra, men den har litt høy ladespenning, så det går endel lyspærer. Den har lite rust også. Men andre Opeler fra samme tid er det ikke annet enn problemer med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...